Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از لارستان، استاندار فارس که به‌منظور افتتاح و کلنگ‌زنی چندین طرح عمرانی به شهرستان‌های لارستان و اوز سفر کرده است، در نخستین برنامه خود در جمع فرمانداران، شهرداران، بخشداران و جمعی از اعضای شوراهای اسلامی شهرستان‌های لارستان و اوز حضور یافت.

در این نشست استاندار فارس با بیان اینکه در طول سالیان اخیر در خصوص احداث جاده لار به جهرم اقدامات مناسبی صورت گرفته است، اظهار داشت: طرح تفصیلی شهر لار مصوب شده و منتظر ابلاغ آن هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عنایت‌الله رحیمی با اشاره به اینکه در خصوص فاضلاب شهری مطالعات آن انجام شده و کار پیگیری اجرای در سالهای آتی با تأمین منابع مالی به‌ طور قطع انجام خواهد شد، تصریح کرد: در زمینه جذب سرمایه‌گذاران شرایط را تسهیل می‌کنیم و به‌ طور قطع اختیارات به فرمانداری‌ها به‌خصوص در مناطقی که دارای فرمانداری ویژه هستند، واگذار می‌شود تا بتوان در سطح شهرستان تصمیم‌گیری انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه در زمینه بازآفرینی شهر قدیم لار برنامه‌هایی در دستور کار است، افزود: در سال جاری طبق قانون ۳۰ میلیارد تومان برای جاده لار-جهرم مصوب شده که تاکنون ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان آن تخصیص داده شده است.

استاندار فارس با تأکید بر اینکه با احتساب اعتبارات توازان بیش از ۵۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای این پروژه بودجه اختصاص‌یافته که امید می‌رود اجرای آن سرعت بیشتری پیدا کند، خاطرنشان کرد: برای طرح احداث محور لار به بستک که در قالب پروژه‌های ملی تعریف‌ شده، امسال بودجه ۳ میلیارد تومانی در نظر گرفته‌ شده، هر چند نیازمند اعتبارات بیشتر است و امید می‌رود با گشایش در درآمدهای دولت، بتوان در آینده شاهد سرعت بخشی اجرای این طرح بود.

وی با بیان اینکه یک میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و ۲ میلیارد تومان از جهش تولید برای سد خاکی شرفویه اختصاص‌ یافته است، ادامه داد: ۱۵ میلیارد تومان برای پست ۱۳۲ کیلوولت عمادشهر اعتبار منظور شده و همچنین در خصوص حذف گردنه «کهنه» از محل اعتبارات استانی در حال اجرا است.

استاندار فارس از اجرای پروژه مخزن ۳ هزار مترمکعبی آب شهری اوز از محل اعتبارات استانی خبر داد و یادآور شد: در خصوص بیمارستان راهپیما شهر اوز پیشنهادات به تأمین اجتماعی داده شده تا بتواند به‌عنوان بیمارستان تخصصی در جنوب استان فارس در زمینه تأمین اجتماعی دیده شود و امید می‌رود که در آینده مجوزهای لازم صورت گیرد.

رحیمی با ابراز خرسندی از مشارکت مردم و خیرین در امور عمرانی و خدماتی، عنوان کرد: درخصوص احداث اوز به بیرم اقداماتی صورت گرفته که نیازمند توجه بیشتر است و اگر نیازمند تخصیص اعتبارات بیشتر است، از سوی اداره کل راه و شهرسازی لارستان با معاون برنامه‌ریزی استان فارس هماهنگ شود.

وی گفت: در این زمینه باید برنامه‌هایی نظیر انتقال آب از دریا و همچنین انتقال آب از سدها توجه شود تا بتوان آب مناطق را تأمین کرد.

استاندار فارس با بیان اینکه در بعد کمبود آب در بخش‌های بیرم و جویم دچار مشکلاتی هستند، افزود: امید می‌رود با احداث خط جدید این مشکل در کوتاه‌مدت حل شود.

رحیمی با تأکید بر اهمیت موضوع احداث خط راه‌آهن در اذهان عمومی، گفت: اعتقادداریم که حمل‌ونقل هوایی به‌عنوان ایمن‌ترین وسیله جابجایی، حمل‌ونقل ریلی به‌عنوان وسیله‌ای ارزان و ایمن، باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه راه‌آهن شیراز-جهرم-لار به بندرعباس دارای ردیف و کد اعتباری است، تصریح کرد: با این اعتبار مختصر و اندک نمی‌توان گفت این پروژه فردا شروع می‌شود و به نتیجه می‌رسد اما احداث این راه‌آهن در دستور کار قرار گرفته و امید می‌رود در آینده با تخصیص اعتبارات موردنیاز عملیات اجرایی آن سرعت بخشیده شود.

استاندار فارس با تأکید بر اینکه راه‌‌آهن بندرعباس-لارستان-جهرم به شیراز برای کشور بسیار مهم است و می‌تواند منطقه جنوب را به مرکز استان و در پی آن به راه‌آهن شیراز به کرمان و گلگهر و همچنین اصفهان به مرکز کشور وصل کند، خاطر نشان کرد: راه‌آهن آنتنی زاهدمحمود به لار در دستور کار قرار دارد که در آینده با تخصیص اعتبارات بتوان به مرحله اجرا رساند.

رحیمی با ابراز خرسندی از وجود مراکز علمی و دانشگاهی در سطح لارستان، ادامه داد: در سال گذشته نیز خوشبختانه زمینه جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان لارستان فراهم شد.

وی با اشاره به اینکه وجود دانشگاه‌های دولتی، علوم پزشکی و علمی‌کاربردی در لارستان، این منطقه را به یکی از قطب‌های علمی در جنوب استان فارس تبدیل کرده است، بیان کرد: امکان توسعه تحصیلات تکمیلی و کاربردی با توجه به درخواست‌های مردمی و بازار کار وجود دارد که نیاز به پیگیری‌های لازم است تا بتوان رشته‌های پرمتقاضی را با رایزنی مصوب کرد.

رحیمی در خصوص پیگیری مشکلات مطرح شده از سوی مسوولان بخش‌های تابعه لارستان در زمینه‌های سدخاکی بهمن جویم، جاده جویم به فرشته‌جان، ورزشگاه جویم، زمین چمن مصنوعی، شهرک صنعتی جویم قول رسیدگی و پیگیری داد و گفت: پیگیری مجوز بیمارستان در عمادشهر بر اساس جمعیت، رفع مشکل آب شرب، گازرسانی، استقرار ادارات در بخش صحرای باغ، صدور مجوز نیروگاه برق مولد و غیره اشاره کرد.

سهم ۶۰ درصدی بخش خصوصی در پروژه‌های لارستان

در این نشست همچنین فرماندار ویژه لارستان در سخنانی با برشمردن شاخصه‌ها و پتانسیل‌های این خطه، با تأکید بر اینکه براساس اعتقادات راسخ و فرهنگ عموم مردم و همچنین تلاش مسوولان، امنیت در لارستان در سطح بالایی برخوردار است، اظهار داشت: شبکه‌های اجتماعی و عموم مردم بر حرکات مسوولان نظارت دارند که این امر می‌تواند یک نیروی محرک و تأثیرگذار باشد.

جلیل حسنی با ابراز خرسندی از کنترل کرونا با حساسیت مردم و رعایت توصیه‌های لازم از سوی اقشار مختلف مردم، افزود: تعداد مبتلایان لارستان از ابتدا تاکنون ۲ هزار و ۲۸۶ نفر بوده، تعداد بهبودیافتگان یک هزار و ۹۲۷ نفر، بستری‌های اخیر ۸ نفر، فوتی‌ها ۷۱ مورد و بیماران با وضعیت وخیم ۲ نفر بوده است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به محدودیت‌های اقتصادی از بعد دولتی، برای جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تلاش شده است، بیان کرد: از ابتدای سال جاری بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان در طرح‌های مختلف کلنگ‌زنی یا افتتاح صورت گرفته که سهم بخش خصوصی بالای ۶۰ درصد بوده است.

معاون استاندار فارس مهم‌ترین مطالبات و خواسته‌های عمومی را رسیدگی به محور جهرم-لار و بندرعباس برشمرد و خاطر نشان کرد: خوشبختانه با پیگیری‌ استانداری فارس و اداره کل راه لارستان بالغ‌بر ۵۸ میلیارد تومان بودجه به این پروژه اختصاص‌ یافته است و امید می‌رود عملیات اجرایی آن با سرعت ادامه یابد.

حسنی با تأکید بر توجه به پروژه راه‌آهن شیراز-جهرم-لار-بندرعباس، گفت: از سالیان گذشته این پروژه تعریف‌شده، کارگاه احداث و حدود ۱۰ کیلومتر از مسیر ریل‌گذاری شده اما متأسفانه طی سالیان اخیر این کار تداوم نیافت و باعث شده پروژه احداث راه‌آهن بندرعباس-لار-جهرم-شیراز از مطالبات اصلی مردم باشد که می‌تواند پایتخت و مرکز استان را به بنادر جنوبی متصل کند و لارستان را به بارانداز در جنوب کشور تبدیل کند.

وی با اشاره به اینکه مرکز جامع علمی-کاربردی لارستان از سالیان گذشته توانسته با پرورش نیرو و جذب آنان به بازار کار نقش بسزایی در بُعد علمی و دانشگاهی ایفا کند که متأسفانه این دانشگاه چندی پیش تعدیل، رشته‌های تعطیل و ساختمان آن به دانشگاه دولتی واگذار شد، خاطر نشان کرد: با وجود نامه‌نگاری‌های استانداری فارس با وزارت علوم، پیگیری‌ها با وجود حمایت‌های نماینده مردم به نتیجه‌ای نرسید که می‌تواند اثرات منفی در زمینه علمی و اقتصادی داشته باشد.

فرماندار ویژه لارستان با درخواست از استاندار فارس مبنی بر امکان تفکیک زمین‌ها و منازل موجود در شهر لار، یادآور شد: بخش‌های جویم، بنارویه و صحرای باغ، خواستار ایجاد شهرک‌ها و نواحی صنعتی هستند.

حسنی با اشاره به مشکلات اینترنت در روستاهای محروم بخش مرکزی مثل درزوسایبان، عنوان کرد: جاده بین صحرای باغ به بیرم دارای کیفیت بسیار نامطلوب است و نیازمند بازسازی است.

وی احداث جاده آب‌باریک به مرکز بخش بنارویه را از مطالبات چندین ساله مردم دانست و تصریح کرد: جذب اعتبارات مورد نیاز برای بیمارستان ۳۲ تختخوابی بخش جویم که چند سال معطل‌ مانده است، نیازمند پیگیری است.

حسنی تأمین آب را مهم‌ترین مشکل در بخش بیرم برشمرد و بیان کرد: جاده «تُل تُله» نیازمند توجه ویژه استاندار فارس و اداره کل راه و شهرسازی لارستان است.

فرماندار ویژه لارستان خواستار انتقال آب از سد سلمان فارسی به بخش‌های این شهرستان شد و اضافه کرد: می‌توان طرح‌ها را با ورود خیرین با مشارکت دولت به سرانجام رساند و نسبت به سایر مناطق کارها را با سرعت بیشتری پیش برد.

وی در پایان خواستار روان‌سازی صدور مجوز از سوی دستگاه‌های دولتی سطح استان فارس برای پروژه‌ها در لارستان شد.

انتهای پیام/ س

منبع: فارس

کلیدواژه: راه آهن استاندار فارس عنایت رحیمی فارس لارستان پروژه اعتبارات مراکز علمی استاندار فارس میلیارد تومان راه آهن شیراز امید می رود استان فارس جهرم لار تا بتوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۹۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: طرح تقسیم استان تهران در دست بررسی است

وزیر کشور با اشاره تشیکل استان تهران شرقی و غربی گفت: برنامه تقسیمات کشوری، براساس نیازهای هر منطقه به توسعه و اداره بهتر با توجه به میزان جمعیت، طراحی می‌شود و این موضوع در دست بررسی است.

به گزارش مشرق، احمد وحیدی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع انسداد مرزها گفت: انسداد مرز یک پروژه قدیمی است و کار در مقاطع مختلفی دنبال و بعضا رها شده است. اکنون رئیس‌جمهور در این خصوص تصمیمات مهمی گرفته‌اند و برای آن منابع جدیدی پیش‌بینی شده تا این کار با همت بیشتری انجام شود که در دست اجراست.

وی با بیان اینکه موضوع استان تهران شرقی و غربی در دست بررسی است، گفت: برنامه تقسیمات کشوری، براساس نیازهای هر منطقه به توسعه و اداره بهتر با توجه به میزان جمعیت، طراحی می‌شود.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی درباره توافق با پاکستان برای ورود به خاک این کشور به منظور مبارزه تروریست‌ها، گفت: مقامات پاکستانی کاملا اظهار آمادگی کردند که با هماهنگی هم اقداماتی هم انجام دهیم. الان بحث ادامه عملیات مطرح نیست؛ موضوع مهم این است که آنها هم کاملا با جمهوری اسلامی ایران در موضوع مبارزه با تروریسم هم‌نظر هستند. بعد از سفر رئیس جمهور گام‌های خوبی برداشته می‌شود.

وحیدی با اشاره به تخصیص اعتبار برای بازسازی خرابی‌های پس از سیل استان سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: فعلا دولت مصوب کرد که ۱.۵ همت اعتبار تخصیص پیدا کند، البته طبیعتاً ممکن است بیش از اینها نیاز باشد که در وقت مقتضی با ارزیابی‌های مجدد، تخصیص اعتبار خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • ستارگان خور لارستان، قهرمان لیگ دسته دو کشور و نماینده فارس در لیگ دسته اول شد
  • تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان
  • تخصیص ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث مخزن آب آشامیدنی در گوجان
  • وزیر کشور: تقسیم استان تهران در دست بررسی است
  • وزیر کشور: طرح تقسیم استان تهران در دست بررسی است
  • تخصیص ۵۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای سدهای مازندران
  • ابلاغ ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به خراسان‌شمالی
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ است
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ای است