Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@23:41:38 GMT

تولیدات فرهنگی کنگره شهدای قم رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۳۹۸۸۳

تولیدات فرهنگی کنگره شهدای قم رونمایی شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در این آیین، با تقدیر از مسئولان برگزاری این کنگره گفت: شهیدان گرانقدر، جان خود را فدا کردند تا امروز ما در آسایش و آرامش باشیم و بتوانیم به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمت کنیم.

سید موسی حسینی کاشانی با اشاره شیوع ویروس کرونا و شرایط قرمز استان قم در این زمینه گفت: به این علت و برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از تعداد محدودی، برای شرکت در این آیین دعوت به عمل آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس کمیته فرهنگی ــ هنری کنگره ملی شهدای استان قم خاطرنشان کرد: به طور حتم در شرایط دیگر، این سالن مملو از جمعیت و علاقه‌مندان به شهیدان بود.

وی گفت: یکی از کمیته های ۱۷گانه این کنگره، «کمیته فرهنگی ــ هنری» است که با محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و مشارکت مجموعه های دیگر تشکیل و همچنین هشت کارگروه در زیرمجموعه این کمیته تشکیل شد.

وی افزود: کارگروه ها شامل «تجسمی»، «هنری»، «کودک و نوجوان»، «تاریخ شفاهی و ادبیات»، «فیلم، پویانمایی (انیمیشین) و نماهنگ (کلیپ)»، «محصولات فرهنگی ــ هنری»، «عکس» و «کتاب» است.

وی با تاکید بر گام برداشتن در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اظهار داشت: امروز گوشه ای از فعالیت های فرهنگی ــ هنری کنگره ملی شهدای استان قم رونمایی شد.

در وصایای شهدا به تبعیت از ولایت اشاره شده است

رئیس کنگره ملی شهدای استان قم نیز در این آیین، با بیان این‌که امروز همه تلاش ما این است که در روز قیامت با شهدا باشیم و شرمنده آن‌ها نشویم، گفت: هرچه ما داریم به برکت خون شهیدان عزیز است.  

احمد حاجی‌زاده به فعالیت در این کنگره اشاره و اضافه کرد: شهیدان اهل کَرَم و کرامت هستند، در این مدت مصداق‌های بسیاری را دارم که کارها به به برکت خودِ شهدا انجام شد.

وی با بیان این‌که همه مدیون شهدا و خانواده های معزز شهیدان، جانبازان و ایثارگران هستیم؛ گفت: هنرمندانی که در این عرصه فعالیت می کنند، بدانند که ماموریتی که به آنان محول شده، از طرف خود شهیدان بزرگوار است.      

وی با بیان این‌که اگر می خواهیم رهروی راه شهدا باشیم، باید سرباز ولایت باشیم؛ گفت: در ۹۶ درصد وصیت‌نامه های شهیدان به صورت مستقیم و در چهار درصد دیگر وصایای شهدا به صورت غیرمستقیم به مساله تبعیت از ولایت اشاره شده است.

وی گفت: امروز ضرورت دارد که از تحریف و فراموشی یاد و خاطره شهدا جلوگیری کنیم و هنرمندن نیز با استفاده از ابزار هنر می توانند در شناساندن شهیدان و ترویج و تبیین فرهنگ شهدا نقش موثری داشته باشند.

حاجی‌زاده با بیان این‌که در این مسیر باید به دنبال انجام کارهای نو و خلاقانه باشیم، اظهار داشت: باید هنرمندان، همیشه ذایقه جامعه هدف را رصد کنند و بر این اساس فعالیت های خود را انجام دهند.  

رئیس کنگره ملی شهدای استان قم خاطرنشان کرد: باید محور فعالیت های خود را تحقق منویات رهبر معظم انقلاب قرار دهیم. 

در پایان این آیین از یک سرود تولیدی برای این کنگره، کتاب شهید مهدی زین الدین و ۲۰ کتاب دیگر، یونیفرم ثابت محصول های فرهنگی ــ هنری و نشان (آرم) کنگره با حضور تعدادی از خانواده های معزز شهید رونمایی شد.

استان قم بیش از ۶ هزار و ۹۰ شهید، همچنین ۱۱ هزار و ۳۶۱ جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و ۵۹۱ آزاده و بیش از ۴۰۰ شهید مدافع حرم دارد.

دومین کنگره ملی شهدای استان قم با شعار «قم، سرآمد شهادت و سرافرازی» در ۲۷ آبان‌ماه جاری سالروز شهادت شهید مهدی زین الدین فرمانده لشکر ۱۷ علی‌ابن‌ابیطالب(ع) برگزار می‌شود.

برچسب‌ها دفاع مقدس قم اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دفاع مقدس قم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم دفاع مقدس قم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم اخبار کنکور کنگره ملی شهدای استان قم فرهنگی ــ هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۹۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روحانیت در دفاع از دین جان و مال را فدا می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی بعدازظهر شنبه در حاشیه یادواره شهدای روحانی در بهشهر با بیان اینکه هر اقتداری که وجود دارد به برکت خون شهیدان است، گفت: اقتدار رهبر و امت ما نیز به برکت شهدا است.

وی‌گفت: برگزاری یادواره شهدای روحانیت نشان دهنده این است که روحانیت فقط در بیان مدافع دین نیست و برای دین جان و مال خود را نیز فدا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اظهار اینکه روحانیت نشان داده که در تمامی عرصه‌ها برای دفاع از دین خود آمادگی دارد و جان فدا می‌کند، به نقش روحانیت در دفاع مقدس اشاره و اضافه کرد: روحانیت در این دوران هم رزمنده بود هم رزمنده پرور و پشتیبان بودند و رزمنده‌ها بیش از آنکه به ما نگاه کنند به عمل ما نگاه می‌کنند.

وی‌گفت: برگزاری یادمان و کنگره شهدا فقط تکریم شهیدان نیست بلکه ادامه راه و موفقیت‌های ما همگی به برکت شهدا است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تصریح کرد: اگر امروز رهبر ما با قدرت بر دشمن می‌خروشد و رزمندگان ما با قدرت بر سر دشمن می‌کوبند و عزت و اقتدار ما به برکت خون شهیدان است.

آیت الله محمد باقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه حضور روحانیت در دفاع مقدس مایه دلگرمی رزمندگان بوده است، گفت: تبلیغات فرهنگی روحانیان در جبهبه‌های رزم به عنوان رزمنده و جنگنده حضور داشتند برای ارتقای معنویت و روحیه دادن به رزمندگان بسیار مفید و مؤثر بوده است.

یوسف نوری استاندار مازندران نیز با اظهار اینکه روحانیت در دوران دفاع مقدس به عنوان رزمنده و تقویت کننده ایمان معنویت فعالیت می‌کردند گفت: بر پایه شهدا نوعی جهاد است و تکریم و تعظیم مقام شامخ شهدا به ویژه علما و روحانیون برای ما و جامعه سازنده است.

کد خبر 6096497

دیگر خبرها

  • روحانیت در دفاع از دین جان و مال را فدا می‌کند
  • تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده در اصفهان
  • تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده دراصفهان
  • یادواره شهدای طلاب و روحانی زرین دشت برگزار شد
  • تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده فردا در اصفهان
  • اهدای جهیزیه به ۲۰۰۰ زوج کهگیلویه و بویراحمد
  • ۲۱ اجلاسیه در راستای کنگره‌ملی‌شهدای کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد
  • اعلام جزئیات تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده در اصفهان
  • دشمن از فرهنگ شهادت، هراس دارد
  • هم اندیشی برای تولید آثاری فاخر و در خور دو هزار شهید استان