Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

 «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه ، امروز چهارشنبه در اجلاس بین‌المللی بازگشت آوارگان سوریه، گفت، برخی کشورهای غربی از آوارگان برای اغراض سیاسی بهره‌برداری می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، اسد با بیان اینکه «این کشورها، با ارعاب و تطمیع مانع بازگشت آوارگان می‌شوند» گفت، «پیگیرانه برای بازگرداندن هر آواره‌ای [از کشورمان] به سوریه تلاش می‌کنیم اما موانع متعددی در این راه هست».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اسد با بیان اینکه «اکثریت قاطع سوری‌ها در خارج از کشور، تمایل دارند که به میهن خود بازگردند» از کشورهایی که پذیرای آوارگان سوری شدند بویژه از کمک‌های ایران و روسیه تشکر کرد و گفت «به طور ویژه از دوستان روس به دلیل تلاش و اقدام پیگیرانه برای برگزاری این اجلاس که تلاش‌های بین‌المللی متعددی برای ناکام گذاشتنش صورت گرفت تشکر می‌کنم. همچنین از دوستان ایرانی که برای این امر تلاش کردند و برای کاستن از تبعات جنگ و محاصره (تحریم) حمایتی واقعی کردند، تقدیر می‌کنم».


سخنرانی اسد در اجلاس بازگشت آوارگان

اسد گفت: آوارگان سیاست کشورهای حامی تروریسم را رد می‌کنند. کشورهای اروپایی و آمریکا از طریق حمایت از تروریسم، سوری‌ها را از کشورشان آواره کردند. این کشورها با فعال کردن داعش در سال ۲۰۱۴ مانع تحقق ثبات در سوریه شدند.

رئیس جمهور سوریه در پایان سخنرانی ابراز امیدواری کرد که این اجلاس سبب همکاری بیشتر برای پایان دادن به «بحران انسانی» در سوریه شود که «بزرگترین هجمه وحشیانه غربی» آن را ایجاد کرده است. 

در پی جنگ گروه‌های تروریستی علیه سوریه با حمایت برخی کشورها در منطقه و برخی قدرت‌های غربی، هزاران خانواده سوری در استان‌های مختلف این کشور از محل زندگی خود آواره شده و به نقاط امن در سوریه یا کشورهای مجاور مثل ترکیه و لبنان و اردن کوچ کرده‌اند.

اجلاس آوارگان سوریه امروز با حضور نمایندگانی از ۲۷ کشور و چندین نهاد بین‌المللی در دمشق برگزار شد. دمشق گفته بود سه کشور عربی در این اجلاس حضور دارند و از ترکیه نیز هیچ دعوتی به عمل نیامده است. 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سوریه آوارگان اسد تروریسم آمریکا اسد آوارگان سوریه اجلاس بازگشت آوارگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۰۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش مهدی طارمی برای دریافت شهروندی پرتغال

 به گزارش تابناک، مهاجم جدید اینتر با وجود تلاش برای اخذ تابعیت پرتغال به عنوان بازیکنی غیر اتحادیه اروپا از پورتو به اینتر پیوست.

روزنامه توتواسپورت نوشت پروسه اخذ شهروندی اتحادیه اروپا به این زودی‌ها به سرانجام نمی‌رسد و او به عنوان بازیکن غیر اروپایی راهی اینتر خواهد شد. کمتر از دو ماه دیگر طارمی رسما بازیکن اینتر خواهد شد. این بازیکن ۳۱ساله در حال حاضر با پورتو قرارداد دارد. اینتر مدت‌هاست با او به توافق رسیده و منتظر پایان فصل است. مهاجم تیم ملی ایران علاوه بر این برای انتقال به اینتر آزمایش‌های پزشکی باشگاه ایتالیایی را پشت سر گذاشته اما تنها موضوع رسمی‌شدن قرارداد است که تا زمانی که این ملی‌پوش ایرانی رسماً قراردادش با پورتو تمام نشود، اعلام نخواهد شد.

زمانی که طارمی رسما  به اینتر بپیوندد، خیلی زود رکوردشکنی خواهد داشت؛ حتی قبل از اینکه پا به توپ شود. پیش از او این تیم ایتالیایی هیچگاه بازیکن ایرانی نداشت و طارمی از این حیث تاریخ‌ساز خواهد شد.

پیوستن طارمی به اینتر باعث می‌شود تیم ایتالیایی فعالیت محدودی در بازار نقل و انتقالات تابستانی داشته باشد چون این بازیکن سهمیه غیر اروپایی باشگاه را پر خواهد کرد. این ملی‌پوش ایرانی از سال ۲۰۱۹ در اروپا زندگی می‌کند. او برای تیم‌های ریوآوه و سپس پورتو پرتغال بازی کرده است و مراحل اخذ تابعیت پرتغال برای طارمی در حال انجام است.

  هر باشگاه در فوتبال اروپا سهمیه محدودی برای بازیکنان غیر اروپایی دارد و به همین خاطر بازیکنان تلاش می‌کنند با اخذ تابعیت اروپایی، این مانع را از میان بردارند.

منبع: ايسنا

دیگر خبرها

  • تلاش مهدی طارمی برای دریافت شهروندی پرتغال
  • دانشجویان ایران هم‌صدا با دانشجویان آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین
  • رفتار پلیس با دانشجویان آمریکایی ادعای دروغین آزادی بیان در این کشور را نشان داد
  • آوارگان فلسطینی اینگونه از دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا تشکر کردند | ببینید
  • دانشجویان آزاده جهان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پاخیزند
  • ببینید | قدردانی آوارگان فلسطینی از دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا
  • دانشجویان آزاده جهان به دانشجویان و اساتید آمریکایی و اروپایی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پاخیزند
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند