Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-02@17:09:23 GMT

۱۸۳ متقاضی حضور در خیابان تئاتر ایران

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۴۰۴۷۷

۱۸۳ متقاضی حضور در خیابان تئاتر ایران

۱۸۳ اثر از سوی صاحبانشان متقاضی حضور در برنامه «خیابان تئاتر ایران» شدند.

 عبیدالله رستمی ضمن اعلام خبر ارسال ١٨٣ اثر از سوی هنرمندان تئاتر خیابانی کشور به دبیرخانه برنامه «خیابان تئاتر ایران»، افزود: این آثار از ٢٠ استان کشور ارسال شده است و استان‌های کردستان و اصفهان هر کدام با  ٢٢ اثر بیشترین تقاضای شرکت را داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با تاکید بر مرکزیت مریوان به عنوان پایتخت تئاتر خیابانی کشور در این رویداد هنری، افزود: ٩٢ اثر متقاضی شرکت در بخش «آزاد»، ٢٤ اثر متقاضی شرکت در بخش «آیینی- سنتی»، ١٩ اثر متقاضی شرکت در بخش «کودک و نوجوان» و ٤٨ طرح و ایده متقاضی حضور در «مسابقه طرح و ایده» شده‌اند.

عبیدالله رستمی با بیان این که بنابر پروتکل‌های بهداشتی، آثار نهایی پس از انتخاب در شهر محل سکونت گروه‌های نمایشی اجرا خواهد شد، تصریح کرد: مقرر است وبینارهای آموزشی و نشست‌های برخط با موضوع تئاتر خیابانی با حضور مدیران جشنواره‌های تئاتر و صاحب‌نظران این حوزه نیز برگزار شود.

با توجه به برگزار نشدن جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان به شکل مرسوم در سال جاری به جهت تبعات شیوع ویروس کرونا، اداره‌کل هنرهای نمایشی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با همراهی انجمن هنرهای نمایشی ایران و انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان، برنامه «خیابان تئاتر ایران» را برگزار می‌کنند.

این برنامه در راستای حمایت از آثار هنرمندان تئاتر کشور با رویکرد استمرار ارتباط شهروندان با تئاتر و به ویژه نمایش‌های خارج از صحنه‌های مرسوم در سه بخشِ «اجرا» با زیرمجموعه‌های «آزاد»، «نمایش‌های آیینی و سنتی» و «نمایش‌های کودک و نوجوان» و همچنین «مسابقه طرح و ایده» و «کارگاه‌های آموزشی» برگزار می‌شود./ایلنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: خیابان تئاتر ایران تئاتر خیابانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۰۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان اظهار کرد: برپایی نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران فرصت مغتنمی برای تقویت فعالیت‌های اقتصادی به ویژه صادرات با معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌های موجود کشور و به تبع استان در این عرصه بود.

علی نوری اضافه کرد: تیم اقتصادی استانداری کردستان با همراهی بخش خصوصی به ویژه اتاق بازرگانی سنندج در این نمایشگاه ظرفیت‌های استان در بخش‌های مختلف به ویژه کشاورزی، صنعت و معدن و گردشگری را به هیات‌های تجاری معرفی کردند.

وی ادامه داد: در مدت برپایی نمایشگاه، تفاهم نامه همکاری اقتصادی با اتاق‌های مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان، ایران و روسیه در حوزه آبزیان و صادرات انواع آبمیوه و دلستر منعقد شد.

نوری بیان کرد: تفاهم نامه همکاری اقتصادی و منعقد شده بین کردستان و اتاق مشترک ایران و ارمنستان در حوزه صادرات محصولات شاخص کشاورزی و معرفی ظرفیت‌های پتروشیمی با محوریت صادرات است.

وی اظهار کرد: با اتاق مشترک بازرگانی ایران و کویت هم در حوزه صادرات محصولات شاخص کشاورزی و صنایع دستی استان و مصالح ساختمانی و بخش معدن تفاهم‌نامه همکاری اقتصادی منعقد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: افزون بر انعقاد تفاهم نامه در چند روز برپایی این نمایشگاه با مسئولان کشوری هم دیدار‌هایی داشتیم و در آن به بیان نیاز‌ها و مطالبات و استعداد‌های استان پرداختیم.

استاندار کردستان هم در سومین روز از برپایی نمایشگاه اکسپو۲۰۲۴ تهران به همراه هیاتی از مدیران استان از این نمایشگاه بازدید کرد.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) از روز شنبه هشتم تا چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت ماه جاری در نمایشگاه بین المللی تهران برپا بود.

در این نمایشگاه پنج روزه، محصولات و دستاورد‌ها در حوزه‌های مختلف صنعتی و کشاورزی در هفت گروه کالایی از جمله صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، فرش و صنایع‌دستی و گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، محصولات شیمیایی، آرایشی و بهداشتی، صنعت ساختمان و خدمات فنی-مهندسی و پتروشیمی عرضه شد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • حضور دانش‌بنیان‌های ایرانی در اوگاندا برای توسعه ICT
  • تفاهم‌نامه همکاری کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و ۷ کشور خارجی
  • دستاورد ۵میلیارد یورویی اکسپو ایران
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی
  • روایتی از تاثیرات حضور گشت ارشاد در خیابان‌ها
  • طرز تهیه کباب کوبیده به روش آشپز خیابانی هندی (فیلم)
  • ۵ هزار کودک خیابانی در تهران
  • سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شد
  • بیشترین حضور شرکت‌های خصوصی در شرکت ملی نفت در دولت سیزدهم رقم خورد
  • تصویری باورنکردنی از بهروز افخمی روی ویلچر؛ بیماری افخمی چیست؟