Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@03:46:18 GMT

شرایط اختصاص وام ضروری اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۴۰۵۵۰

صندوق رفاه دانشجویان شرایط اختصاص وام ضروری را اعلام کرد، دانشجویان متقاضی وام ضروری ازدواج حداکثر تا ۱۸ ماه پس از تاریخ عقد می‌توانند برای دریافت آن اقدام کنند.

به گزارش مهر، صندوق رفاه دانشجویان شرایط اختصاص وام ضروری را اعلام کرد؛ این وام به منظور کمک به تأمین بخشی از هزینه‌های ضروری دانشجویان روزانه تمام وقت دانشگاه‌های دولتی، مراکز وابسته به دستگاه‌های اجرایی وآموزشکده‌های  فنی  حرفه‌ای در  رویداد‌های  مختلف  از  جمله  حوادث و  بلایای  طبیعی،   شرایط  خاص،   ازدواج،   تولد  فرزند  و  همچنین حمایت از دانشجویان برتر، نمونه کشوری، مبتکر، قهرمان ورزشی وتوان خواه پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شرایط اختصاصی، مدارک مورد نیاز، رویداد‌های وام ضروری، میزان و نحوه پرداخت آن به شرح ذیل است:

شرایط اختصاصی وام ضروری:

الف-تعداد استفاده از رویداد‌های وام ضروری در هر مقطع تحصیلی به شرح زیر است:

۱-کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته حداکثر ۲رویداد.

۲-کارشناسی پیوسته و دکترای تخصصی ناپیوسته غیر بورسیه حداکثر ۴رویداد.

۳-کارشناسی ارشد پیوسته و دکتری پیوسته و دکترای حرفه‌ای حداکثر ۵رویداد.

تبصره:دانشجو می‌تواند در هر نیمسال منحصرا از یک رویداد جهت دریافت وام ضروری استفاده کند و استفاده از هر رویداد در طول مقطع تحصیلی، صرفا یک بار مجازاست.

ب- در صورت ارائه اسناد مالی با مبالغ بیش از میزان مقرر در رویداد‌های وام ضروری، میزان وام پرداختی به دانشجویان از سقف مبلغ تعیین شده در  هر  رویداد بیشتر نخواهد بود  و  در  صورت  کمتر بودن  مبلغ  مورد تقاضا  از  سقف  هر  رویداد،   مطابق  مبلغ  مقرر  در  اسناد  ارائه  شده  وام  پرداخت خواهد شد.

ج- دانشجویان سایر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشورکه از طریق سازمان سنجش آموزش کشور پذیرفته شده باشند، در صورت درخواست و وجود اعتبار مازاد با تشخیص رئیس صندوق صرفا می‌توانند ازرویداد حوادث و بلایای طبیعی استفاده کنند.

جدول رویدادها، مبالغ و شرایط دریافت وام ضروری

ردیف رویداد مهلت ارائه و اعتبار مستندات دوره تحصیلی واجد شرایط سقف مبلغ هر رویداد تعداد دریافت وام بر حسب مقطع تحصیلی ۱ موارد خاص حداکثر تا۹ ماه پس از رویداد و در دوره تحصیل روزانه مبلغ هر رویداد و سقف مبلغ وام اعطایی در هر رویداد قبل از شروع هر سال تحصیلی مطابق مصوبات هیأت امناء صندوق تصویب و اعالم خواهد شد.   ۲ حوادث و بلایای طبیعی حداکثر تا ۹ ماه پس از حادثه و در دوره تحصیل دانشجویان شاغل به تحصیل در کلیه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی ۳ توان خواه حداکثر تا ۹ ماه پس از رویداد و در دوره تحصیل روزانه ۴ برتر، نمونه کشوری، مبتکر حداکثر تا ۶ ماه پس از دریافت مدرک برتر، نمونه و مبتکر بودن و در دوره تحصیل روزانه ۵ قهرمان ورزشی حداکثر تا ۶ ماه پس از دریافت مدرک قهرمانی و در دوره تحصیل روزانه ۶ ازدواج حداکثر تا ۱۸ ماه پس از تاریخ عقد روزانه یک نوبت در تمام مقاطع تحصیلی براساس این جدول، به منظور ترویج و تسهیل امر ازدواج در دوران تحصیل به دانشجویان دانشگاه‌های دولتی حداکثر تا ۱۸ ماه پس از تاریخ عقد، وام ازدواج تعلق می‌گیرد.

پرداخت وام ضروری ازدواج فقط یک نوبت در تمام مقاطع تحصیلی امکان پذیر است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: جو بایدن محمود یاوری جنگ ناگورنو قره باغ 2020 شهید تهرانی مقدم انفجار بیدگنه شرایط اختصاص وام ضروری اعلام جو بایدن محمود یاوری جنگ ناگورنو قره باغ 2020 شهید تهرانی مقدم انفجار بیدگنه دوره تحصیل روزانه وام ضروری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۰۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه کلمبیای آمریکا تعلیق دانشجویان حامی فلسطین را از تحصیل آغاز کرد

دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا پس از هشدار به دانشجویان برای پایان دادن به تجمعات حامی فلسطین و نیز جمع کردن چادر‌های خود و مقاومت و اصرار دانشجویان بر خواسته‌های ضد اسرائیلی خود، تعلیق آنان را از ادامه تحصیل آغاز کرد.

 دانشگاه کلمبیا در نیویورک عصر دوشنبه به وقت محلی اعلام کرد تعلیق دانشجویانی را که حاضر به تخلیه چادر‌ها و کمپ‌های اعتراضی در محوطه دانشگاه تا ضرب‌الاجل تعیین‌شده نبودند، آغاز کرده است.

دانشگاه کلمبیای آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی به دانشجویان حامی جنبش همبستگی با مردم غزه که در این دانشگاه بیشتر از یک هفته است، اردو (چادر) زده اند، اخطار داد اگر تا بعد از ظهر روز دوشنبه به وقت محلی، چادر‌ها را تخلیه نکنند، تعلیق خواهند شد.

این دانشگاه مستقر در نیویورک گفت که این دانشجویان واجد شرایط تکمیل ترم تحصیلی یا فارغ التحصیلی نخواهند بود و اجازه ورود به دانشگاه و ساختمان‌های دانشگاهی را نخواهند داشت.

بن چانگ، معاون روابط عمومی در یک جلسه توجیهی گفت: به محض شروع اقدامات انضباطی، قضاوت توسط چندین واحد مختلف در دانشگاه بر اساس ماهیت تخلف انجام می‌شود.دانشگاه از دانشجویان معترض خواسته است که چادر‌ها و کمپ‌ها را حذف کنند تا اطمینان حاصل شود که مراسم آغاز به کار دانشگاه برای ۱۵۰۰۰ فارغ التحصیل می‌تواند طبق برنامه ادامه یابد.

دانشجویان دانشگاه کلمبیا، مرکز اعتراضات یک هفته‌ای طرفدار فلسطین، پیشتر به ماندن در چادر‌ها و تداوم تظاهرات خود رای داده بودند. بر اساس گزارش سی ان ان، دستکم ۶۰ معترض بیرون از دانشگاه جمع شده بودند و شعار می‌دادند و پلاکارد‌هایی نیز در دست داشتند.

دانشگاه کلمبیا تهدید کرده بود اگر دانشجویان تا بعد از ظهر داوطلبانه چادر‌ها را ترک کنند و خود را به یکی از مقامات دانشگاه معرفی کنند و فرمی را امضا کنند که متعهد به رعایت سیاست‌های دانشگاه تا ژوئن ۲۰۲۵ یا "تاریخ اعطای مدرک تحصیلی" شوند، دانشجویان واجد شرایط به پایان رساندن ترم با شرایط خوب هستند.

دانشگاه کلمبیا همچنین گفته است: مهم است که بدانید دانشگاه قبلاً دانشجویان زیادی را در چادر‌ها شناسایی کرده است. اگر در هنگام خروج خود را معرفی نکنید و اکنون فرم را امضا نکنید، واجد شرایط امضا و تکمیل ترم با وضعیت خوب نخواهید بود. اگر از چادر‌ها خارج نشوید، تعلیق خواهید شد. دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا که این روز‌ها کانون جنبش «همبستگی با مردم غزه» شده است، از معترضان حامی فلسطین خواست متفرق شوند و در برابر خواسته دانشجویان این دانشگاه اعلام کرد که روابط با اسرائیل را قطع نخواهد کرد.

 دانشجویان معترض دانشگاه کلمبیا خواهان توقف سرمایه گذاری این دانشگاه در شرکت‌های تسلیحاتی وابسته به اسرائیل هستند. این دانشگاه در گذشته نیز در مواردی دیگر به درخواست دانشجویان از سرمایه گذاری صرف نظر کرده است. یکی از خواسته‌های اصلی گروه‌های دانشجویی طرفدار فلسطین در دانشگاه کلمبیا از هفته گذشته این بوده است که این دانشگاه وجوه سرمایه‌گذاری را از شرکت‌هایی که از حملات اسرائیل به غزه سود می‌برند، خارج کند.

دانشگاه کلمبیا روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حالی که گفتگو‌های سازنده بین رهبران دانشجویان و مقامات دانشگاهی از هفته گذشته ادامه دارد، متأسفانه، ما نتوانستیم به توافق برسیم. 

۲۱ نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در نامه‌ای به هیات امنای دانشگاه کلمبیای نیویورک نوشتند: زمان آن است که دانشگاه قاطعانه عمل کند، اردوگاه را منحل کند و امنیت و ایمنی همه دانشجویان خود را تضمین کند.

در این نامه که توسط جاش گاتهیمر و دن گلدمن رهبری می‌شود، ادعا شده است: معترضان حامی فلسطین "تمایلی به امضای یک توافق منطقی برای پایان تحصن" ندارند. آنها می‌گویند این اتفاق باید رخ دهد تا کلمبیا شامل متمم ششم قانون حقوق مدنی آمریکا شود. زمان مذاکره به پایان رسیده است. اکنون زمان اقدام است. در نهایت وظیفه هیات امنا است که عمل کند. اگر هر یک از متولیان مایل به انجام این کار نیستند، باید استعفا دهند تا با افرادی جایگزین شوند که به تعهدات قانونی دانشگاه تحت عنوان متمم ششم پایبند هستند. 

این تلاش‌ها فشار سیاسی بیشتری را بر مقامات کلمبیا وارد می‌کند. پیش از این برخی از جمهوری برجسته خواهان کناره گیری مینوچه نعمت شفیق، رئیس کلمبیا شدند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • دانشگاه شیراز آماده جذب دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
  • اعطای بورس به رتبه‌های زیر ۱۰۰۰ کنکور سراسری ۱۴۰۳ برای تحصیل دردانشگاه تربت حیدریه
  • آمادگی دانشگاه کاشان برای پذیرش دانشجویان تعلیق شده آمریکا و اروپا
  • شرایط تحصیل زندانیان البرزی مهیا شد
  • ادامه تحصیل زندانیان البرزی در تمام مقاطع تحصیلی
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد
  • مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور تمدید شد
  • نیمی از بازماندگان تحصیلی در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • افزایش ۱۰ درصدی وام ودیعه مسکن دانشجویی در سال تحصیلی آینده
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا تعلیق دانشجویان حامی فلسطین را از تحصیل آغاز کرد