Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایشگاه منطقه ای توانمندی های دانشجویان دختر در زمینه مد و صنایع دستی به صورت مجازی در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد،نادیا صداقت،گفت: برنامه ریزی های لازم جهت برپایی این نمایشگاه در سال گذشته انجام شده بود که به دلیل شیوع ویروس کرونا، متوقف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: و به همین دلیل این نمایشگاه امسال به صورت مجازی افتتاح می شود.

صداقت ابراز کرد: این نمایشگاه به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.

هدف از آن را بهرمندی از ظرفیت های موجود در دانشگاه ها و همچنین ترویج فرهنگ پوشش ایرانی-اسلامی در دانشگاه ها به عنوان یک باور و فرهنگ ارزشمند و الگوسازی مناسب فرهنگی عنوان کرد.

 وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: این نمایشگاه به میزبانی شهر یاسوج و با مشارکت یازده دانشگاه دیگر اجرایی شده، که ۳۱۳ اثر در آن عرضه می شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خاطرنشان کرد: اجرای چنین برنامه هایی می تواند منجر به کشف استعدادهای این دختران دانشجو در زمینه طراحی دوخت، خیاطی مد و لباس و زمینه ساز اشتغال آن ها در آینده باشد.

وی با اشاره به لزوم ایجاد تحرک اجتماعی و فرهنگی بین دانشجویان، اظهار داشت: ما می توانیم با برنامه ریزی های مناسب و برپایی نمایشگاه ها، به این مهم دست یابیم.

 صداقت بیان کرد: از دیگر اهداف این نماشگاه ها، سوق دادن دانشجویان به سمت استفاده از طرح های سنتی هر منطقه در طراحی لباس ها است زیرا هر منطقه دارای پتانسیل های خاصی است که استفاده از آن ها، طرح هایی نو به صنعت مد و لباس می افزاید. 

نادیا صداقت در ادامه افزود: نمایشگاه ها و هر کار تیمی و گروهی موجب می شود تا دانشجویان از فضای خشک و آکادمیک دانشگاه به سمت و سوی فضاهای فرهنگی و خلاقیت های فردی و گروهی بروند و این امر می تواند زمینه ساز رشد دیدگاه اقتصادی آن ها شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مدیر کل بانوان استانداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۰۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای وابسته در زابل

 مهین جاودان  بیان کرد: به مناسبت هفته کار و کارگر و کارآفرینی و هفته معلم، از صبح امروز نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای وابسته با همکاری دانشگاه زابل، مرکز نوآوری، بخشداری کرباسک و میراث‌فرهنگی دایر شده است.

 دبیر برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای وابسته شهرستان زابل در سیستان و بلوچستان افزود: این نمایشگاه از امروز تا ۱۴ اردیبهشت‌ماه به مدت ۶ روز باهدف معرفی و بازاریابی ظرفیت‌های تولیدی و کارگاهی هنرمندان فعال صنایع‌دستی در محل سایت قدیم دانشگاه زابل دایر است.

 وی ادامه داد: این نمایشگاه با حضور جمعی از هنرمندان و بانوان کارآفرین شهرستان زابل به‌منظور ترویج استفاده از صنایع‌دستی، آشنایی بیشتر مردم با آنها، فاصله‌گرفتن از محصولات مشابه خارجی و حمایت از بانوان هنرمند و کارآفرین منطقه سیستان برگزار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • نمایشگاهی از صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای وابسته در زابل
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • نمایشگاه صنایع‌دستی در عمارت خسروآباد سنندج برپا شد
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد