Web Analytics Made Easy - Statcounter

داورزنی با بیان اینکه ظرفیت نیروی انسانی در برگزاری اردوهای راهیان نور در مبارزه با ویروس کرونا بکار گرفته شد از تشکیل ۷۵۰ گروه جهادی خادمین شهدا در مبارزه با این بیماری از اسفند ماه سال گذشته خبر داد.

خبرگزاری شبستان _ گروه سیاسی_ فرزانه تهجا: اردوهای راهیان نور از جمله تشکلهای مردمی هستند که در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هر ساله میزبان قریب به ۷ میلیون زائر در سفرهای راهیان نور هستند که با توجه به شیوع ویروس کرونا و انتقال این ویروس در این سفرها ، اردوهای راهیان نور تا اطلاع ثانوی برگزار نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بکارگیری و استفاده از این ظرفیت یکی از ابتکارات بسیار مطلوب این تشکل در مبارزه با کرونا است که در همین رابطه گفتگویی با «قاسم داورزنی» مسئول دفتر مرکزی قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج و مدیر راهیان نور بسیج .به شرح زیر ارایه می شود 

 

دلیل توقف اردوهای راهیان نور را توضیح دهید؟

اردوهای راهیان نور سال گذشته و اوایل زمستان مانند سال های قبل در سطح دانش آموزی و دانشجویی برگزار شد اما در بخش دوم راهیان نور پسران شیوع کرونا در اسفند ماه بروز کرد و موجب توقف راهیان نور تا اطلاع ثانوی شد. این اردوها به دلیل آنکه امکان انتشار ویروس را قطعی می کرد تا اطلاع ثانوی برگزار نمی شود. به دلیل شیوع کرونا و خطرات احتمالی در انتقال ویروس کرونا همچنان محدودیت های برگزاری اردوهای راهیان نور وجود دارد.

اردوهای راهیان نور با توجه به اینکه به شکل سراسری در سراسر کشور برگزار می شود، امکان انتقال ویروس از هفت استان یادمان شهدا و از استانی به استان دیگر را بالا می برد؛ با حساسیت ویژه به حالت تعلیق درآمد تا شرایط مساعد شود و ویروس کرونا مهار شده و شاهد برگزاری دوباره راهیان نور باشیم.

 

آماری از میزان زائران راهیان نور وجود دارد؟

بر اساس آمار تا سال 97 سالانه هفت میلیون بازدیدکننده از اردوهای راهیان نور ثبت می شوند که این عدد بسیار قابل توجه است و بر اساس آمار هفت میلیون بازدید در هفت یادمان در هفت استان کشور به ثبت رسیده است.

 

آیا آماری از خادمین برگزاری اردوهای راهیان نور دارید؟

دستگاه خدمت رسانی عظیمی بالغ بر 200 هزار نفر کادر راهیان نو اردوهای راهیان نور را طراحی و اجرا می کنند اما این کادر عظیم با توجه به شیوع کرونا باید بلااستفاده می ماند و با توجه به محدودیت های بهداشتی در شیوع انتقال ویروس صرفا این سفرها برای افراد در سطح خانواده آنها میسر بود و اکنون نیز خانواده ها می توانند با رعایت پروتکل ها برای بازدید یادمان ها سفر کنند اما به هر صورت شاهد اعزام های چند هزار نفری و صد هزار نفری نیستیم و این دستگاه عریض و طویل خادمین راهیان نور و خادمین شهدا قاعدتا باید برای ادامه فعالیت صبر می کردند.

 

از ظرفیت برگزاری راهیان نور در شرایط مبارزه با ویروس کرونا چه استفاده ای می شود؟

قصه مبارزه با کرونا یک نوع دفاع مقدس و صحنه میدانی است که تمام مردم در این جبهه کمک کنند تا در مبارزه با شیوع کرونا کشور و مردم موفق باشند؛ به همین دلیل در اسفند ماه جریان راهیان نور که نمی توانست به صورت عادی برنامه داشته باشد به سمت قرارگاه مبارزه با کرونا با ظرفیت راهیان نور هدایت شد. این قرارگاه در دهه سوم اسفند در ابتدای آغاز محدودیت های رفت و آمد تشکیل شد.

 

چند گروه جهادی از خادمین شهدای راهیان نور در مبارزه با ویروس کرونا شکل گرفت؟

راهیان نور اولین تشکلی بود که از سایر ارگان ها پیشی گرفت و در دهه سوم اسفند با توجه به اینکه هنوز برخی از محدودیت ها به شکل قطعی اعلام نشده بود به صورت رسمی برنامه های خود را به جهت سلامت مردم تعطیل کرد و قرارگاه راهیان نور با محوریت خادمین شهدا تشکیل داد و 750 گروه جهادی با محوریت خادمین شهدا تشکیل شد. خادمین شهدا هر ساله بسته به جمعیت زائران راهیان نور در طول سال درگیر خدمت رسانی به زائران راهیان نور بودند.

 

گروههای جهادی چه اقداماتی را در مبارزه با ویورس کرونا انجام دادند؟

جمعیت قریب به 15 هزار نفری خادمین شهدا در قالب 750 گروه جهادی در سطح کشور سازماندهی شدند و در بحث مبارزه با شیوع ویروس کرونا، ضد عفونی اماکن و بیمارستان ها، ضد عفونی اردوگاه ها برای ایجاد نقاهتگاه بیماران کرونایی اقدام کردند.

با توجه به برنامه های پیش بینی شده در هر استانی که اردوگاه راهیان نور وجود داشت، این اردوگاه ها قرنطینه و ضد عفونی شد تا در صورت نیاز وزارت بهداشت از این اردوگاه استفاده شود؛ به عنوان مثال در بیمارستان یادگار دفاع مقدس با عنوان امام علی (ع) در آبادان که محل غسل دادن شهدای شیمیایی بود به محل غسل دادن بیماران کرونایی تبدیل شد و روحانیون خادمان شهدا در آنجا مستقر شدند و به فعالیت پرداختند. ما تمام ظرفیت های راهیان نور را پای مبارزه با کرونا آوردیم و در تمام مراحل مورد نیاز مانند ضد عفونی، کمک به کادر بیمارستانی و تمام خدمات مورد نیاز از تهیه غذا و مواد مورد نیاز دیگر در کنار مردم بودیم و با آماده سازی بسته های غذایی به کمک مردم آمدیم.

 

در تولید تجهیزات مورد نیاز چه اقداماتی توسط گروههای جهادی راهیان نور انجام شد؟

در طی چند ماه گذشته از ابتدای شیوع بیماری کرونا در کمک به کادر بیمارستانی خادمان شهدا در کنار پرسنل بیمارستان به فعالیت پرداختند و در طی این چند ماه گذشته خادمین شهدا 15 میلیون ماسک تولید کردند. در اوایل شیوع بیماری کرونا دستکش و ماسک از اولین ملزومات برای مبارزه با این بیماری بود و در راهیان نور دستگاه ساده ای برای تولید دستکش طراحی شد و با بکارگیری یک المنت ساده با یک کیسه فریزر در عرض 30 ثانیه با طراحی ساده یک عدد دستکش تولید شد و این حرکت و فعالیت راهیان نور در ابتدا که نیاز به این اقلام در جامعه بود تا حدی توانست پاسخگوی نیاز مردم باشد.

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: خادمین شهدا کرونا گروه جهادی اردوهای راهیان نور مبارزه با کرونا راهیان نور راهیان نور راهیان نور ویروس کرونا خادمین شهدا گروه جهادی شیوع کرونا محدودیت ها مورد نیاز ضد عفونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۰۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی گروه‌های جهادی کاشان در سیل

گروه‌های جهادی کاشان در سیل اخیر به یاری مردم سیل‌زده در منطقه شتافتند.

امدادرسانی گروه‌های جهادی کاشان در سیل

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074877 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • بازدید بیش از ۳میلیون زائر از یادمان‌های شهدا
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • امدادرسانی گروه‌های جهادی کاشان در سیل
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • میر جلیلی:اردوی راهیان نور فرصتی برای آشنایی با شهداست