Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید علیرضا عبادی ظهر چهارشنبه در دیدار با نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مجلس یازدهم گفت: در سال ابتدایی مجلس نمی‌توان انتظارات زیادی داشت اما در سال‌های دوم و سوم می‌تواند تصمیمات بسیار مهم و سرنوشت سازی بگیرد.

وی با بیان اینکه عامل اصلی نجات زندگی بشری، فرهنگ آن جامعه است، گفت: اگر فرهنگ درست شود دیگر اموراتی که زیر مجموعه آن قرار دارد، به شکل صحیح جلو می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله عبادی با بیان اینکه فرهنگ بد محصول بد و فرهنگ خوب محصول خوب است، اظهار کرد: گاهی برخی مسائل به فرهنگ اولویت پیدا می‌کند، همانند اوایل انقلاب اسلامی که بعد از حمله صدام به کشور، مسائل نظامی نسبت به مسائل فرهنگی اولویت پیدا کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: در جنگ اقتصادی امروز نیاز است مسائل و موارد جنگ اقتصادی به طور جدی پیگیری شود.

وی با بیان اینکه مهمترین مسئله‌ای که در جنگ اقتصادی باعث ایجاد التهاب در جامعه می‌شود، نبود کالاهای اساسی در بازار است، گفت: این امر باعث به وجود آمدن چند نرخی و چند برابری قیمت‌ها می‌شود.

ضرورت افزایش نظارت‌ها بر بازار

آیت الله عبادی توزیع کالابرگ بین خانوارها را از بهترین راه‌های جلوگیری از این مشکل دانست و افزود: اگر کالابرگ به موقع به دست خانواده‌ها برسد و وقت کافی برای دریافت این کالاها وجود داشته باشد، التهابی به وجود نمی‌آید.

وی با بیان اینکه دولت موظف به تهیه کالاهای اساسی است، افزود: در شرایط کنونی دلالان باعث گرانی نشده‌اند بلکه لیبرال‌هایی بانی این مشکل می‌شوند که هیچ حرامی را حرام نمی‌دانند و دزدی و اختلاس و احتکار کارشان است.

آیت الله عبادی با گلایه از وضعیت نظارت بر تخصیص منابع ارزی کشور، گفت: بنا به گفته برخی رسانه‌ها، عده‌ای برای واردات کالاهای اساسی ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی می‌گیرند اما خوراک سگ، گربه، عروسک و دیگر اقلام وارد کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: متأسفانه رسانه‌های بیگانه باعث افزایش التهاب در جامعه می‌شوند که اگر جلوی این التهابات به موقع گرفته شود، دشمن قادر به انجام هیچ کاری نیست.

وی با بیان اینکه دشمن به وسیله عناصر خود فروخته داخلی کارش را پیش می‌برد، افزود: اگر در کشور نظارت درست انجام شود، دشمن نمی‌تواند کاری انجام دهد.

مجلس فضای مجازی را کنترل کند

آیت الله عبادی با بیان اینکه دشمن بیرونی نمی‌تواند در کشور کاری انجام دهد، گفت: دشمنان به خودشان مشغول هستند، ولی پادو هایی داشته که در داخل کشور به انجام نقشه‌هایش می‌پردازند.

آیت الله عبادی بیان کرد: تمام مردم در به وجود آمدن شرایط فعلی جامعه مقصر هستند چراکه دولت‌ها، شوراها و مجلس را خودشان انتخاب می‌کنند.

وی اظهار کرد: قانون اساسی اختیار انتخاب مسئولان را هر چهار سال به مردم سپرده اما مردم به جای انتخاب خدمتگزار برای خود دردسر انتخاب می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به شیوع کرونا و وضعیت فضای آموزشی، بیان کرد: در حال حاضر مسائل مربوط به آموزش و پرورش از طریق فضای مجازی دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه نمی‌توان برای آموزش چند مسئله درسی تمام فکر کودکان و نوجوانان را در اختیار دشمن گذاشت، گفت: مجلس باید کنترل فضای مجازی را ازدست بیگانه بگیرد و در اختیار متخصصین داخل کشور قرار دهد.

گلایه از قوانین منابع طبیعی

آیت الله عبادی با اشاره به اختلافات منابع طبیعی با روستاییان پیرامون اراضی کشاورزی و ملی بیان کرد: مسائل منابع طبیعی بارها و به‌طور مکرر به مسئولان ذی‌ربط منتقل شده که نسبت به مردم روستاهای استان گذشت داشته باشند.

وی با بیان اینکه هنوز هم گزارش‌هایی از اذیت شدن روستاییان از قوانین منابع طبیعی داریم، اظهار کرد: این در حالی است که بنا به گفته رسانه‌ها بر روی زمین‌های ارزشمند در دیگر نقاط کشور ویلا احداث می‌شود اما در خراسان جنوبی مانع کشت و زرع کشاورزان می‌شوند.

کد خبر 5069124

منبع: مهر

کلیدواژه: سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی فضای مجازی ویروس کرونا شیراز شیوع کرونا بوشهر آمار کرونا محدودیت های کرونایی بارش باران شهرکرد ستاد ملی مقابله با کرونا کرمانشاه احتکار قزوین شهرستان کرج تبریز آیت الله عبادی خراسان جنوبی منابع طبیعی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۰۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید گشت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی استان همدان

به گزارش جام جم آنلاین همدان، محمد سرگزی به شرح اقدامات مورد نظر این اداره کل برای روز ایمنی حمل و نقل سال ۱۴۰۳ مصادف با هفتم اردیبهشت پرداخت و گفت: تشدید گشت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی در پاسگاه‌های پلیس راه و محورهای مواصلاتی در سطح استان به صورت گسترده با استفاده از گشت‌های راهداری یکی از مهمترین اقدامات به مناسبت این روز است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان افزود: تشدید نظارت بر عملکرد مدیران فنی شرکت‌های حمل و نقل توسط تیم مشترک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با پلیس راه استان، بازدیدهای ویژه از مراکز معاینه فنی سنگین استان به همراه کارگروه معاینه فنی و اجرای طرح تشدید کنترل و برخورد با تخلفات اضافه تناژ نیز از دیگر اقدامات این اداره کل به مناسبت این روز است.

وی همچنین به چاپ طرح پیام و مطالب ایمنی مربوط به روز ایمنی حمل و نقل در جراید استان به مناسبت این روز اشاره کرد و ادامه داد: نصب آشکارساز بر روی کامیون‌ها در مراکز معاینه فنی به مناسبت روز ملی ایمنی حمل و نقل، پخش بروشور حاوی مطالب آموزشی، آگاهی رسانی و فرهنگسازی در خصوص رعایت موارد ایمنی رانندگی در پاسگاه‌های پلیس راه، مساجد، مدارس، ادارات، پایانه‌های مسافربری، پایانه کالا و مجتمع‌های خدمات رفاهی نیز از جمله اقدامات مهمی است که از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان به مناسبت روز ایمنی حمل و نقل انجام می شود.

سرگزی به اجرای طرح‌های آموزشی ویژه کاربران آسیب پذیر در مدارس و مساجد روستاهای منتخب اشاره کرد و گفت: پخش زیرنویس‌های ایمنی در شبکه‌ استانی سیمای استان همدان و ارسال پیامک‌های ایمنی به رانندگان جاده‌ای هم به مناسبت این روز انجام می‌شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: نصب بنر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در خصوص روز ملی ایمنی حمل و نقل در سطح استان (قرارگاه پلیس راه، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بیلبوردهای واقع در محورهای اصلی استان، پاسگاه‌های پلیس راه استان، پایانه‌های مسافربری، پایانه کالا و ادارات شهرستان) هم انجام می شود. وی افزود: برگزاری جلسات آموزشی با تاکید بر موارد ایمنی به مناسبت روز ملی ایمنی حمل و نقل با مدیران فنی شرکت‌های مسافربری نیز انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • چه کسی ناظر بر ابتذال جاری در آپارات است؟
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت(ع)
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • تشدید گشت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی استان همدان
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • مستاجران بخوانند؛ پیش‌بینی تازه از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • افزایش قیمت‌های اجاره در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد شد؟
  • پیش‌بینی رییس اتحادیه املاک از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد