Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه صنعتی لاوان به عنوان یک مجموعه عظیم در عرصه برق مطرح شده اما اکنون برای خاک خوردن دستگاه هایش و تعدیل کارگرانش که هر کدام در عرصه نخبگانی خود متخصصانی بوده اند تنها آهی برای مدیرانش بر جای گذاشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ ایران انبوهی از نخبگانی دارد که دل در گرو پیشرفت این آب و خاک سپرده اند و علم و عمل را با هم یکی ساخته و خاک تولید را بر جبین خود گذارده و وضوی عشق در سختی های تولید گرفته و بار رشد و توسعه را با خود همراه کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر از شرکت های دانش بنیان که پایه و اساس آن علم و تخصص، فکر نخبگانی، اندیشه و خلاقیت جوانی و ایمان و تعهد است، بگذریم دیگر جز مصرف کننده بودن کاری نداریم و چشممان باید به نفتی باشد که در روزگاری چشمه آن خشک شود و ما محتاج تر از گذشته در برزخ بی تدبیری مان گرفتار شویم.

رهبر معظم انقلاب می فرمایند که باید در اقتصاد قوی شویم؛ اما چطور می شود از سد مافیای وارداتی، آقازاده‌های چپاول گر و سواستفاده گر از موقعیت پدر، افرادی که به اسم دلالی و رشوه گری چوب لای چرخ تولید می گذارند و مسئولانی که ککشان هم از مرگ یک واحد تولیدی و صنعتی که با فکر و اندیشه گروهی جوان نخبه و با دانش بومی راه اندازی شده بود و موفقیتشان در خاورمیانه زبان زد است، نمی‌گزد، عبور کرد؟

یک شرکت دانش بنیان که از سال ۸۲ با یک زمین خالی و چند جوان نخبه آغاز به کار کرد، اکنون به یک گروه صنعتی با یک مجموعه عظیم که در عرصه برق حرفی برای گفتن دارد تبدیل شده اما اکنون برای خاک خوردن دستگاه هایش و تعدیل کارگرانش که هر کدام متخصصانی بوده اند تنها آهی برای مدیرانش بر جای گذاشته است.

این گروه صنعتی، حجم عظیمی از تلاش گروه نخبگان و متخصصانی است که اکنون جز نگاه حسرت کاری نمی توانند انجام دهند؛ ای کاش می توانستیم بالی برای پرواز دوباره اش باشیم و به اوج نشستنش را دوباره مشاهده کنیم.

مدیران این مجموعه چنان از عدم توجه مسئولان ناامید و رنجیده اند که حتی حاضر به بیان مشکلاتشان نیستند و تنها به یک جمله اکتفا کردند: گروه صنعتی لاوان هیچ مشکلی برای فروش ندارد و اگر مشکلات نقدینگی اش حل شود برای به اوج رسیدن تنها یک بازه زمانی ۶ ماهه را بعد از تزریق نقدینگی نیاز دارد، تا دوباره جانی تازه بگیرد.

علت اصلی تعدیل ۲۶۰ نیروی متخصص این واحد تولیدی اجرای پروژه های صادراتی و عدم بازگشت ارز به کشور به علت تحریم ها بوده که موجب کمبود نقدینگی شده و این واحد حدود ۵۰ماه است که با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کند‌.

گرچه حمایت هایی از سوی معاونت  علم و فناوری ریاست جمهوری به این واحد تولیدی صورت گرفته اما اگر این نهاد هم بخواهد کمکی در تامین سرمایه در گردش به این واحد داشته باشد دست هایی در پشت پرده وجود دارند که بعد از انعقاد قرار داد آن را پاره می کنند و عملا تعهدی به قرار دادهای خودشان با این واحد صنعتی ندارند.

بنابراین گزارش، همه ارکان این واحد تولیدی کنار یکدیگر با اتحاد شکل گرفته و رشد کرده‌اند اما اکنون از رونق افتاده است چرا که به گفته مدیر عامل کارخانه ۲۶۰ کارگر آن تعدیل شده‌اند. کارگرانی که حکم فرزندانش را داشتند.

بارها و بارها از مسئولان می شنویم که مشکلات موانع تولید حل و فصل می شوند اما چرا باید شرکت های دانش بنیان که خودکفا و برخواسته از تفکر جوانان ایرانی هستند بیشتر دچار این مشکلات شوند؟ به نظر می آید نفوذ در واحد های تولیدی برای به زمین زدن اقتصاد جدی تر از قبل کار می کند و حفظ این سنگر نیازمند جهادی اکبر، نه فقط برای تولید کنندگان بلکه برای مسئولان اجرایی و قضایی، است. رونق و جهش تولید در سایه قوی شدن اقتصاد نیازمند بازنگری جدی در نوع رفتارهای اقتصادی مسئولان است که باید با نظریه کارشناسی غل و زنجیر را از پای تولید کنندگان در شرکت های دانش بنیان باز کنند و بروکراسی های اداری را برای رونق تولید حذف و آسان کنند.

 

 

 

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

کلیدواژه: واحد تولیدی دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۰۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد اصفهان به ۳۰۰ شرکت می‌رسد/ ۲۰ مجله فناوری با درجه ممتاز داریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، پیام نجفی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در جمع استادان این دانشگاه بر لزوم همراهی، همکاری و تبیین طرح‌های اجرایی دانشگاه برای دانشجویان از سوی استادان برای دستیابی به موفقیت تأکید کرد.

وی، خطاب به استادان اظهار کرد: بنا به اقتضائات کاری، کمتر فرصت آشنایی و دیدار با شما عزیزان فراهم می‌شود و چه خوب است که مقدماتی فراهم شود تا استادان در فرصت‌های آینده با ظرفیت‌های دانشگاه بیشتر آشنا شوند، به‌خصوص منابع معنوی که از گذشتگان به میراث رسیده و امیدوارم نگهبان خوبی برای این میراث باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: آمار رشد اعضای هیئت علمی در دانشگاه آزاد رو به رشد است و از ۱۴ شرکت برتر دانش‌بنیان کشور -که در دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی حضور داشتند- یکی از شرکت‌های ما در این جمع حضور داشت و موجب افتخار است که خاستگاه و محل رشد این شرکت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان بوده است.

نجفی تبیین کرد: بیش از ۲۰ مجله با درجه ممتاز و شرکت‌های فناوری و مراکز رشد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان داریم و از همکاران خود تقاضا دارم که درباره شناخت ظرفیت‌های دانشگاه اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و به ما ایده بدهند تا همگی با هم در مسیر پیشرفت دانشگاه قدم برداریم.

وی متذکر شد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان یکی از دانشگاه‌های برتر کشور در موضوعات مختلف است، بنابراین از استادان تقاضا دارم که دانشجویان را با طرح‌های اجرایی از جمله طرح پویش آشنا و برای شرکت در آن ترغیب کنند تا با فضای اشتغال و کار آشنا شوند، چراکه علاقه‌مندیم دانشجویان ما فقط در حوزه تئوری موفق بار نیایند بدون اینکه در حوزه عملی و تجربی مهارتی داشته باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان با تأکید بر اینکه برای ما مهم است که درصد بالایی از دانشجویان ما وارد بازار کار شوند، ادامه داد: طرح دوم، طرح نشاط است؛ این طرح تنها مربوط به دروس معارف و عمومی نیست و باید به همه درس‌ها تسری پیدا کند و باید در این طرح، استاد، کلاس را به صورت کارگاهی در محیط مرتبط با درس برگزار کند تا فضایِ واقعی ملموس مرتبط با درس تجربه شود.

نجفی متذکر شد: تحلیل استادان برای دانشجویان بسیار مهم است و اگر استادان از طرح‌های دانشگاه استقبال نکنند با مشکل مواجه خواهیم شد و امروز کشور ما به شدت نیازمند نیروی متخصص است و باید کمک کنیم تا به این مهم دست یابیم.

وی با بیان اینکه معلمی انتخاب ما بود، چراکه معتقدم معلمی تنها با عشق استمرار می‌یابد، خاطرنشان کرد: ما در دانشگاه دنبال پیشرفت هستیم، بنابراین ۸۰ شرکت دانش‌بنیان ما باید به ۳۰۰ شرکت برسد و همانگونه که در رشته‌های مامایی و پرستاری رو به پیشرفت هستیم، در رشته‌های فنی و مهندسی، انسانی و دیگر رشته‌ها هم باید پیشرفت کنیم.

دو اتفاق مهم آموزشی در دانشگاه آزاد اصفهان

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) هم اظهار کرد: با افتخار و مسرت، روز معلم و استاد را خدمت همه استادان تبریک می‌گویم و یاد و خاطره استاد شهید آیت‌الله مطهری را گرامی می‌داریم، امیدوارم در عرصه علم، مفید واقع شده و جایی را باز کرده و اثری مثبت و ماندگار از خود بجای بگذاریم.

سیدحسن حجازی افزود: در سال گذشته، دو اتفاق مهم را رقم زدیم و در سال جاری دنبال ارتقای کیفیت هستیم؛ بخش نخست مربوط به اساتید وابسته و جذب آنها بود که در رشته‌های مختلف، فرآیند جذب آغاز شد و با جلسات مصاحبه این فرآیند در حال پیگیری است و در سال جدید به دنبال همکاری رسمی با این اساتید هستیم.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان متذکر شد: بخش دوم به‌کارگیری و استفاده از دستیاران آموزشی از دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی بود که فارغ از محل تحصیل دستیاران، از آنها استفاده کردیم و با استقبال دانشجویان دکتری مواجه شدیم و در این قالب همکاران خوبی یافتیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان
  • نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در جهش تولید با مشارکت مردم 
  • تعداد شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد اصفهان به ۳۰۰ شرکت می‌رسد/ ۲۰ مجله فناوری با درجه ممتاز داریم
  • صرفه‌جویی یک میلیارد دلاری پالایشگاه آبادان
  • نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در جهش تولید با مشارکت مردم
  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو در واحد صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • تحقیقات و پژوهش نخبگان باید به سمت تولید ثروت برای جامعه برود
  • تحقق مشارکت مردم در رشد تولید با توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ
  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان