Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، ۳۰ بهمن سال ۹۸ بود که وزارت بهداشت ایران به طور رسمی خبر وجود ویروس کرونا در کشور و ابتلای دو نفر به این ویروس خطرناک را اعلام کرد.

اولین مورد ابتلا به کرونا در استان هرمزگان نیز ۶ اسفند سال ۹۸ به ثبت رسید و حسین فرشیدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در گفت و گو با رسانه‌ها اعلام کرد که یک خانم ۷۰ ساله اهل استان قم که برای دیدار دختر و دامادش به شهرستان قشم سفر کرده به کرونا مبتلا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویروس کرونا یا همان کووید ۱۹ خیلی سریع همه شهر‌های ایران را آلوده کرد و مسئولان برای کنترل این بیماری تاکنون روش‌های مختلفی از جمله اعمال محدودیت رفت و آمد، ممنوعیت مسافرت و تعطیلی و کاهش ساعت کار ادارات و اصناف را امتحان کرده اند.طرح‌هایی که به صورت مقطعی و با اجرای نصفه و نیمه تا حدی در کنترل ویروس کرونا موثر بوده است.اما جدیدترین تصمیمی که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا به تصویب رسیده، کاهش ساعات کار گروه‌های شغلی سطح ۲، ۳ و ۴ به مدت یک ماه (۲۰ آبان تا ۲۰ آذر) است.

بر اساس این طرح که از دیروز (۲۰ آبان) در استان‌های مختلف کشور و از جمله استان هرمزگان اجرا شده، گروه‌های شغلی سطح ۲، ۳ و ۴ تنها تا ساعت ۱۸ مجاز به فعالیت هستند.

محدودیت‌های جدید کرونایی از روز گذشته در شهرستان بندرعباس نیز اعمال شده است و گروه‌های شغلی سطح ۲، ۳ و ۴ از ساعت ۱۸ به بعد حق فعالیت را ندارند.

البته این محدودیت‌ها در چهار شهرستان پرخطر استان هرمزگان شامل بندرلنگه، حاجی آباد، بندرخمیر و پارسیان نیز اعمال شده است، ولی با این تفاوت که صاحبان مشاغل مختلف در این شهرستان‌ها تا ساعت ۲۰ مجاز به فعالیت خواهند بود.

اما بر اساس بررسی‌های میدانی صورت گرفته از زمان آغاز این محدودیت ها، بسیاری از اصناف در بندرعباس بدون توجه به محدودیت‌های اعلام شده تا پاسی از شب به فعالیت خود ادامه دادند و در خیلی از نقاط شهر نظارتی هم بر فعالیت آن‌ها وجود نداشت.

البته در این بین برخی اصناف هم بودند که راس ساعت ۱۸ به فعالیت خود پایان دادند.

عزیزالله کناری، فرماندار بندرعباس صبح امروز در ارتباط تلفنی با برنامه تلویزیونی گاه گُمن شبکه خلیج فارس به موضوع اعمال نشدن کامل محدودیت‌های کرونایی در بندرعباس واکنش نشان داد.

کناری گفت: در بازدید‌هایی که دیشب از سطح شهر بندرعباس انجام دادیم، اکثر مجتمع‌های تجاری از ساعت ۱۸ به بعد فعالیت خود را تعطیل کرده بودند، اما برخی از اصناف هم بدون توجه به محدودیت‌های اعلام شده مشغول به فعالیت بودند.

او افزود: صحبت‌های لازم با مسئولان اتاق اصناف بندرعباس انجام شده است و طی روز‌های آینده با اصنافی که بعد از ساعت ۱۸ فعال باشند، برخورد قانونی لازم صورت خواهد گرفت.

فرماندار بندرعباس از همه مردم و اصناف خواست تا با رعایت قوانین و محدودیت‌های اعلام شده به روند کاهش شیوع ویروس کرونا در استان کمک کنند.

بیشتر بخوانید

همه اصناف باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند

سعید ناجی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان نیز در جلسه استانی ستاد مقابله با کرونا گفت: فرمانداران باید بر اجرای دقیق مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا نظارت داشته باشند.

ناجی افزود: عملکرد فرمانداران بر اساس نتایج ارزیابی صورت گرفته از سوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بازبینی و رصد می‌شود.

از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون ۸۵۷ نفر در استان هرمزگان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

اکنون ۲۵۳ بیمار نیز بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان هرمزگان بستری اند که از این تعداد ۶۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) بستری هستند و حال ۲۰ نفر از آن‌ها نیز وخیم است.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا محدودیت های کرونایی تعطیلی اصناف کرونا در هرمزگان استان هرمزگان ویروس کرونا محدودیت ها ساعت ۱۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۱۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقساط مالیاتی اصناف بلندمدت‌تر می‌شود

 سید هادی سبحانیان رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه در راستای خدمت رسانی به اصناف و کسبه و بازاریان در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱، ۱۰ برابر میز‌های خدمت ما افزایش یافته است گفت:  مسئله اصلی ما  استفاده از ظرفیت تبصره ماده ۱۰۰ برای انجام تکالیف و رویکرد در امور وصول مالیات از اصناف بوده که تمام سعی خود را انجام داده ایم که عدالت مالیاتی در بین اصناف برقرار شود و به سادگی و سهولت و سرعت تکالیف مربوط به اخذ مالیات صورت گیرد.

وی افزود: با توجه به این رویکرد موفق شدیم احکام خوبی نسبت به گسترش ظرفیت تبصره ۱۰۰ اخذ کنیم به طوری که  سقف فروش در تبصره ماده ۱۰۰ را تا سقف ۱۸ میلیارد تومان رساندیم، بیش از ۳ برابر نسبت به سال گذشته  افزایش پیدا کرده است.

سبحانیان بیان کرد:  در راستای توسعه مشوق‌ها  تقسیط‌های بلند مدت  برای کسبه و فعالین اقتصادی که از تبصره ماده ۱۰۰ استفاده می‌کنند  در نظر گرفته شده که این از موضوعات اصلی مطرح شده در جلسه با اصناف بوده و مقرر شده بخش نامه‌های تبصره ماده ۱۰۰ با نظر و مشارکت اصناف ارائه شود.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی گفت: با توجه رویکرد‌های جدید مالیات ستانی به سمت سیستمی شدن مالیات در حرکت هستیم و در مراحل دادرسی به سمت استفاده از ضرایب کاهشی رفته ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • اقساط مالیاتی اصناف بلندمدت‌تر می‌شود
  • تمامی مدارس نوبت عصر خوزستان فعال هستند
  • زمان بازگشایی سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن برای متقاضیان بندرعباسی
  • صدور هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان
  • ۲ هشدار هواشناسی در هرمزگان صادر شد
  • مدارس چند شهر خوزستان فردا سه‌شنبه تعطیل شد
  • ۲ هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان صادر شد
  • صدور ۲ هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت