Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@20:04:42 GMT

رفع مشکل آب لارستان از طریق سدها یا دریا

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۴۱۱۸۹

رفع مشکل آب لارستان از طریق سدها یا دریا

ایسنا/فارس استاندار فارس یکی از مشکلات عمده شهرستان لارستان را کم‌آبی عنوان و تاکید کرد که گزینه‌های مختلفی نظیر انتقال آب سدها یا دریا، برای رفع این مشکل مد نظر مسئولان قرار دارد و باید با برنامه‌ریزی مناسب و در بلندمدت انجام شود.

عنایت‌الله رحیمی در جمع مدیران شهرستان لارستان، به برخی از مطالبات و مسائل این شهرستان پرداخت و تکمیل طرح‌های عمرانی و رفع مشکل آب شرب و خدمات رسانی را از مهمترین خواسته‌های مردم برشمرد و ابراز امیدواری کرد که با پیگیری متولیان امر مسائل و مشکلات این منطقه به شکل کامل مرتفع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، او که با هدف دیدار با مدیران و بررسی مسائل و مشکلات لارستان و حضور در مراسم بهره‌برداری یا آغاز عملیات اجرایی برخی پروژه‌ها به لارستان سفر کرده است، احداث خط ریلی را یکی از مطالبات مهم مردم لارستان ذکر و اضافه کرد: حمل و نقل ریلی با ویژگی‌های خاص، همواره مورد توجه بوده و اکنون هم طرح خط آهن شیراز-جهرم-بندرعباس در دست اجراست و با تزریق اعتبارات این طرح تسریع خواهد شد.

استاندار فارس با یادآوری اینکه دانشگاه‌های لارستان، از مراکز مهم علمی جنوب استان فارس به شمار می‌روند، گفت: با توجه به نیازهای موجود، دوره‌های تحصیلات تکمیلی در شهرستان لارستان ایجاد می‌شود.

رحیمی در بخشی از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های دولت تدبیر و امید در بخش‌های عمرانی و خدمات رسانی در استان فارس افزود: مجموع اقدامات دولت در فارس در نهایت منجر به توسعه کشور خواهد شد و شهرستان لارستان با توجه به ظرفیت‌های بالایی که دارد، نقش موثری در این توسعه ایفا کرده و خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: تصویب و اجرای طرح تفصیلی شهرستان از اهداف مهم در این زمینه است و ما تلاش می‌کنیم تا با افزایش اختیارات مدیران، به نتایج موثری در حل مشکلات دست یابیم.

رحیمی از اختصاص اعتبار 30 میلیارد تومانی به طرح بزرگراه جهرم-لارستان-بندر عباس خبر داد و گفت: علاوه بر افزایش اعتبار بزرگراه جهرم- بندرعباس به 58 میلیارد تومان، اعتبارات ملی به طرح جاده لارستان-بستک اختصاص یافته است و ما امیدواریم تا با گشایش های بعدی شاهد افزایش سرعت اجرایی این طرح‌ها باشیم.

استاندار فارس همچنین در حاشیه مراسم آغاز طرح‌های عمرانی شهرستان لارستان، به خبرنگاران گفت: در این سفر عملیات اجرایی یک زورخانه و یک مجموعه گردشگری آغاز و ساختمان پزشک‌سرا و شماری از طرح‌های عمرانی نیز افتتاح شد.

رحیمی با بیان اینکه لارستان از ظرفیت‌های خوبی در ابعاد مختلف برخوردار است، گفت: این شهرستان توانایی مناسبی برای انجام و توسعه فعالیت‌های دانش بنیان دارد.

استاندار فارس، اعتبار طرح‌های کلنگ زنی و افتتاح شده در این سفر را بالغ بر 240 میلیارد تومان اعلام کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی شهرستان لارستان انتقال آب به لارستان شهرستان لارستان استاندار فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۱۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح ۱۷۶ طرح عمرانی با کمک شوراهای اسلامی در استان

استاندار خراسان جنوبی گفت: سال گذشته ۱۷۶ طرح عمرانی با اعتبار ۷۳۰۰ میلیارد ریالی با کمک شوراهای اسلامی در استان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در همایش شوراهای اسلامی استان اظهار کرد: ایجاد شوراها یکی از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مظاهر دموکراسی مردمی است.

وی با بیان اینکه ۹ اصل از قانون اساسی به نحوه مشارکت مردم و شوراها در اداره امور کشور پرداخته است، افزود: آگاهی از قوانین و مقررات، لازمه خدمت‌رسانی شایسته شوراها به مردم است و انتظار می‌رود با حضور در دوره‌های آموزشی اشرافیت خود بر قوانین و ضوابط را افزایش دهند.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه نظارت مؤثر و دقیق را از مهم‌ترین وظایف شوراها بر عملکرد شهرداران دانست و گفت: اگر این نظارت درست باشد رضایت مردمی را به‌دنبال خواهد داشت و منابع عمومی که در اختیار شهرداران است براساس منطق و اصول هزینه شده و برای اولویت‌های اصلی منطقه به‌کارگیری می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه افزایش سطح تعاملات شوراها با فرمانداران و مسئولان به نفع مردم است، ادامه داد: انتظار می‌رود شوراها از ظرفیت بخش اجرایی، نمایندگان مجلس و فرمانداران به‌عنوان نمایندگان دولت در شهرستان‌ها استفاده کنند.

قناعت با بیان اینکه شوراها باید کمک کنند تا شهرداری‌ها در حد امکان در بودجه و درآمد و هزینه خودکفا باشند، افزود: کمک‌های دولت محدود است لذا در استان‌هایی همچون خراسان جنوبی که عقب ماندگی تاریخی دارند، نیاز است مدیریت شهری حمایت شود اما خودکفایی شهرداری‌ها با جذب سرمایه‌گذار نیز باید مدنظر باشد؛ سرمایه‌گذاری پایدار از طریق جذب سرمایه‌گذار محقق می‌شود و اینگونه اقدامات جهشی و نوآورانه مورد انتظار است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه استانی فرهنگی هستیم، تصریح کرد: برنامه‌های مختلف فرهنگی متناسب با منطقه باید در سیاست‌گذاری شهرداری‌ها باشد.

وی بر حفظ وحدت و انسجام در شوراهای اسلامی شهر و روستا تأکید کرد و گفت: هرچه اختلاف‌ها گسترده‌تر شود مردم ضرر می‌کنند لذا مصوبات و تصمیمات باید به‌دنبال تأمین منافع عمومی باشد.

قناعت گفت: اختلاف‌نظر کارشناسی، پایه پیشرفت هر مجموعه است اما باید نظرات منطقی و به‌جا باشد و این موضوع مانعی برای خدمت به مردم نشود.

وی در ادامه با یادآوری اینکه سال گذشته ۱۷۶ طرح عمرانی با اعتبار ۷,۳۰۰ میلیارد ریال و با کمک شوراهای اسلامی در استان افتتاح شد، افزود: نشست‌های تخصصی شوراهای اسلامی با مدیران دستگاه‌های اجرایی باید بر اساس اولویت پیگیری شود تا شاهد رفع موانع باشیم.

استاندار خراسان جنوبی گریزی هم به اقدامات و دستاوردهای دولت سیزدهم در استان زد و گفت: اقدامات زیربنایی دو سال گذشته نشان می‌دهد که دولت سیزدهم عزم جدی در رفع مشکلات به‌صورت میدانی دارد و مصوبات سفرهای رئیس‌جمهور نیز با جدیت دنبال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در هشت سال دولت گذشته ۱۲ هکتار زمین از اراضی حریم وارد محدوده شهرهای استان شده بود اما در دولت سیزدهم ۵ هزار هکتار الحاق شد که به معنای حجم بالای کارها در زمینه‌های مختلف عمرانی است.

قناعت آغاز عملیات اجرایی پروژه راه آهن را به‌عنوان یکی از اقدامات زیربنایی دولت سیزدهم نام برد و با اشاره به خشکسالی به عنوان دغدغه مردم و شوراها گفت: دولت برای کاهش اثرات خشکسالی پروژه انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی را آغاز کرده که انشعاب آن به همه شهرستان‌ها می‌رسد و نیمه دوم امسال عملیات لوله‌گذاری انجام می‌شود.

وی گفت: در مرحله اول بهره برداری از این پروژه سالانه ۶۰ میلیون متر مکعب آب به استان تخصیص می‌یابد که یک انقلاب بزرگ در رفع مشکل کمبود آب است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اجرای خط انتقال گاز از دو راهی دشتک زابل به نهبندان و سربیشه تصریح کرد: فاز اول این پروژه تا تیرماه امسال با اعتبار ۴ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد و همزمان فاز دوم آن با اعتبار ۴ هزار میلیارد ریال از نهبندان به سربیشه آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه تأمین برق از شاخص‌های توسعه‌یافتگی هر منطقه است، افزود: دولت سیزدهم با افزایش پست‌های ۴۰۰ کیلو ولت در خراسان جنوبی در این زمینه گام بلندی برداشته است.

قناعت خام‌فروشی در بخش کشاورزی و معدن را از معضلات استان ذکر کرد و گفت: در دولت سیزدهم هشت واحد فرآوری در حوزه کشاورزی راه‌اندازی شده است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: سفرهای استاندار به شهرستان‌ها و بخش‌های استان ادامه دارد تا بتوانیم زمینه‌های پیشرفت هر شهرستان را شناسایی و مشکلات را رفع کنیم.

کد خبر 748878

دیگر خبرها

  • افتتاح ۱۷۶ طرح عمرانی با کمک شوراهای اسلامی در استان
  • استاندار فارس خواستار تسریع نهضت ملی مسکن و حفظ حقوق عامه شد
  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود
  • بازدید استاندار لرستان از چند طرح عمرانی و اقتصادی خرم آباد
  • بازدید استاندار از چند طرح عمرانی و اقتصادی خرم آباد
  • کلکسیون مشکلات اصفهان نیازمند توجه ویژه است
  • وضع برخی جاده‌های شرق اصفهان در بدترین شرایط است
  • حل مشکلات تولیدکنندگان کشتارگاه اقلید نیازمند اراده مسوولان است
  • برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان هنرستان فاطمه الزهرا (س) در لارستان + تصاویر
  • ۵۰ مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان