Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@15:59:55 GMT

واکنش مثبت طلای سیاه به ساخت واکسن کرونا

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۴۱۲۸۸

واکنش مثبت طلای سیاه به ساخت واکسن کرونا

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، نوسان قیمت نفت اگرچه همچنان ادامه دارد اما خبرهایی که از موفقیت واکسن کرونا به گوش می‌رسد باعث شده تا شیب قیمت‌ها صعودی شود. در کنار آن، آمارها نشان می‌دهد که ذخیره‌سازی نفت در آمریکا کاهش داشته و همین موضوع تقویت بیشتر قیمت‌ها را به دنبال داشته است.

نکته مهم دیگری که بر قیمت نفت تاثیر مثبت داشته، موافقت عربستان و عراق برای ادامه توافق کاهش تولید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عربستان سعودی و عراق روز سه‌شنبه (۲۰ آبان‌ماه) در زمینه هماهنگی مواضع خود در بخش نفت و در حیطه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و ائتلاف اوپک پلاس توافق کردند.

این دو کشور متعهد شدند به‌طور کامل به تمامی تصمیم‌های توافق‌شده در ائتلاف اوپک پلاس به گونه‌ای پایبند باشند که تضمین‌کننده دستیابی به قیمت‌های عادلانه و مناسب نفت برای صادرکنندگان و مصرف‌کنندگان باشد.

این بیانیه پس از دیدار مجازی محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی و مصطفی کاظمی، نخست وزیر عراق صادر شد.

بر اساس توافق کاهش تولید اوپک پلاس قرار است این ائتلاف از ماه ژانویه ۲۰۲۱ کاهش تولید روزانه ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه‌ای کنونی خود را حدود ۲ میلیون بشکه در روز تسهیل کند.

این در حالی است که برخی تحلیلگران معتقدند ممکن است کاهش تولید کنونی این ائتلاف برای سه‌ماه نخست ۲۰۲۱ تمدید شود.

با توجه به این عوامل، قیمت نفت برنت رشدی ۳.۵ درصدی را تجربه کرد و ۴۵ دلار و ۱۰ سنت قیمت خورد.

نفت شاخص آمریکا نیز ۳.۵ درصد افزایش پیدا کرد و ۴۲ دلار و ۸۳ سنت در هر بشکه معامله شد.

به گزارش ایرنا، این قیمت‌ها در ۳ ماه گذشته بی‌سابقه بوده است. اگر ساخت واکسن کرونا با موفقیت به نتیجه برسد می‌توان انتظار داشت که قیمت نفت به بالای ۵۰ دلار در هر بشکه برسد.

برچسب‌ها قیمت نفت سازمان كشورهای صادركننده نفت اوپک نفت خام عربستان سعودی ایالات متحده آمریکا نفت عراق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قیمت نفت سازمان كشورهای صادركننده نفت اوپک نفت خام عربستان سعودی ایالات متحده آمریکا نفت عراق قیمت نفت سازمان كشورهای صادركننده نفت اوپک نفت خام عربستان سعودی ایالات متحده آمریکا نفت عراق اخبار کنکور کاهش تولید قیمت نفت قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۱۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش رئیس کمیته بین‌المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین

طرفداری| رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در خصوص دوپینگ شناگران چینی صحبت کرد.

توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک پس از اینکه 23 شناگر چینی با وجود مثبت بودن تست دوپینگ در المپیک توکیو شرکت کردند، اعلام کرد به آژانس جهانی ضد دوپینگ اعتماد کامل دارد. تست داروی قلبی تری متازیدین (TMZ) شناگران در یک کمپ تمرینی هفت ماه قبل از بازی‌های 2020 مثبت شده بود.

وادا گفت در موقعیتی نیست که ادعای آژانس ضد دوپینگ چین مبنی بر اینکه آنها به طور ناخواسته این ماده را خورد‌ه‌اند، رد کند. وادا بررسی مستقلی را برای رسیدگی به این پرونده آغاز کرده است. باخ گفت که او و IOC به وادا اعتماد کامل دارند و وادا از مقررات آنها پیروی کرده است.

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • واکنش بانک مرکزی به اظهارات میرسلیم/ عقل سلیم چه می‌گوید؟
  • ترمز طلای جهانی در مسیر صعود
  • واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به کاهش قیمت دلار در روز‌های اخیر
  • اتفاقی که ممکن است در بازار مسکن بیفتد ؛ پیش‌بینی جدید قیمت مسکن در 1403
  • جهش ۴۳درصدی تولید طلای سیاه ایران در دولت سیزدهم
  • قیمت طلا وسکه امروز یک شنبه 9 اردیبهشت/قیمت سکه در سراشیبی
  • واکنش رئیس کمیته بین المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین
  • واکنش رئیس کمیته بین‌المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین