Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@06:43:55 GMT

دانستنی های از صفحه های ابزار دستگاه های سنگبری

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۴۱۴۷۷

دانستنی های از صفحه های ابزار دستگاه های سنگبری

به صفحه هایی که روی دستگاه نصب شده و هدف آن براده برداری از سنگ بصورت طرح دار می باشد، صفحه ابزار می گویند.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام شرکت هنزا، عموما نماکاران و مهندسان پروژه در کارگاه های سنگبری اقدام به ابزار زدن سنگ خود می کنند که این کار هم شامل صرف وقت و هزینه بیشتر می شود و در نهایت نتیجه رضایت بخشی در پی ندارد چون سنگ های ابزار خورده بسیار شکننده هستند و در طول مسیر تا پروژه امکان هدر رفت سنگ را به همراه دارند و همچنین امکان عدم همخوانی عمق ابزار خورده در سنگ ها وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروزه پروژه هایی که نیاز به ابزار دارند و از دستگاه های سنگبری پیشرفته استفاده می کنند این امکان را دارند که بسته به نیاز خود صفحه ابزار مورد نظر را سفارش داده و سنگ را به دلخواه براده برداری کنند از این جهت نیاز است که اندکی در مورد انواع صفحه های ابزار و دستورالعمل های استفاده از آنها بیشتر بدانیم.

در ادامه عکسی از یک صفحه ابزار و سنگ ابزار خورده را برای شما عزیزان قرار داده ایم.

انواع صفحه های ابزار قابل نصب روی دستگاه سنگبری:

پودری (الکتروپلیت):

صفحه های پودری که به الکتروپلیت نیز مشهور هستند امرزه بسیار پر طرفدار هستند اما نگاتی که مصرف کننده باید در مورد آن بداند این است که این صفحه ها بخاطر ماهیت سگمنت موجود روی صفحه از عمر کمتری برخوردارند و تکنولوژی تولیدشان تاثیر مستقیمی در عمر این صفحه ها دارد.

در صورتی که بطور صحیح تولید نشده باشند پس از اندکی استفاده دچار ریزش سگمنت شده و دیگر قابل استفاده نیستند اما در کنار این نکته ی منفی این صفحه های برش بهتری به شما ارائه میکنند و شیار هایی که از صفحه های سگمنتی باقی میماند را روی سنگ به جای نمی گذارند و اندکی از صفحه های سگمنتی سبک تر هستند.

از این صفحه های تا عرض ۴ سانت می توان روی دستگاه های سنگبری مردن با موتور ۳ اسب بخار استفاده کرد. قیمت این صفحه ها نسبت مستقیمی با جنس پودر سگمنت استفاده شده و نحوه ی چسباندن پودر سگمنت ها به صفحه دارد. پیشنهاد ما این است که اگر از کیفیت پودر سگمنت این صفحه ها مطمئن نیستید صفحه های سگمنتی استفاده کنید.

صفحه های ابزار سگمنتی :

بر روی این صفحه های سگمنت های نصب می شود که برای ایجاد شیار روی سنگ طراحی شده اند و عموما قابلیت برش تا ۱۵۰۰۰ متر طول را دارند. برای دستگاه های سنگبری تک فاز ۳ اسب بخار مدرن تا عرض ۴ سانت می توان از این صفحه های استفاده کرد.

قیمت این صفحه ها نسبت مستقیمی با تعداد سگمنت جوش خورده روی صفحه دارد و هر چه تعداد این سگمنت ها بیشتر باشد، برش بهتر و طول عمر بیشتری از صفحه خواهید دید، پس در زمان خرید حتما از فروشنده تعداد سگمنت روی صفحه را سوال کنید.

نکته ی دوم در مورد خرید این صفحه ها این است که شفت موتور دستگاه شما چه سایزی است، که این سایز عموما برای دستگاه های سنگبری مردن ۲۵.۴ میلی متر و برای دستگاه های کارگاهی قدیمی ۵۰-۶۰ میلیمتر می باشد.

نکته ی بعدی قطر صفحه است که عموما بین ۲۵-۳۰ سانت به انتخاب مشتری می باشد. دقت کنید که برای سفارش این صفحه ها هم می توانید از صفحه های پیش فرض و آماده استفاده کنید و هم می توانید صفحه مورد نظر خود را سفارش دهید تا به همان شکل که شما نیاز دارید سنگ را حالت دهید.

سوالات متداول:

چه صفحه بزاری مناسب دستگاه من است؟

سوال مهم این است که ایا اصلا دستگاه شما قابلیت نصب صفحه ابزار را دارد یا خیر.

جواب آن ساده است، ابتدا قاب محافظ جلویی دستگاهتان را باز کنید، سپس میزان فضایی که روی شفت موتور برای قرار دادن این صفحه ها نیاز دارید بین ۵ تا ۱۰ میلی متر بسته به صفحه سفارشی شما می باشد. اگر این مقدار فضا دارید و موتور دستگاه شما ۳ اسب بخار قدرت دارد و دور آن کمتر از ۳۰۰۰ دور است می توانید از این صفحه های ابزار استفاده کنید.

آیا استفاده از این صفحه های سنگین به دستگاه سنگبری من آسیب می زند؟

با توجه به اینکه این صفحه های سنگین هستند و دستگاه های سنگبری مردن از دقت بالای برخوردارند ممکن است در صورت بی کیفیت بودن دستگاه و یا فشار بیش از حد در هنگام برش دستگاه از کالیبره خارج شود و به خطا بیوفتد که در صورت نیاز می توانید با شرکت هِنِزا تماس حاصل کنید تا دوباره دستگاه شما کالیبره شود.

این صفحه ها همچنین به بلبرینگ های موتور نیز فشار وارد کرده و باعث کاهش عمر قطعات مترک دستگاه می شود.

صفحه ابزار من در هنگام برش سنگ را خرد می کند و نمی توانم ابزار بزنم مشکل از کجاست؟

خب دوست عزیز برای ابزار زدن سنگ بدلیل اینکه صفحه از سنگ عبور نمی کند و شما عملا برش نمی زنید موتور شما بدلیل چرخش در جهت عقربه های ساعت صفحه را به داخل سنگ فشار داده و سنگ خرد می شود یا صفحه گیر می کند.

برای استفاده از این صفحه های ابزار نیاز است که شما در جهت مخالف برش سنگ دستگاه را حرکت دهید. به زبان ساده تر می توان گفت که در دستگاه های سنگبری مردن شما در حالت برش واگن دستگاه را از سمت چپ به سمت راست حرکت می دادید اما در حالت ابزار شما باید واگن دستگاه برش سنگ خود را از سمت چپ به سمت راست حرکت دهید.

آیا می تونم دوباره از صفحه ابزار تموم شدم استفاده کنم؟ ترمیم میشه؟

صفحه های ابزار پودری (الکتروپلیت) یکبار مصرف هستند اما صفحه های سگمنتی قابلیت نصب دوباره سگمنت را دارند اما نمی توان طرح ابزار آن را تغییر داد.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دستگاه سنگبری دستگاه برش سنگ صفحه های ابزار دستگاه شما صفحه ابزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۱۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفحه اول روزنامه‌های ورزشی ۸ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،روزنامه‌های ورزشی شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ به موضوعات مختلف فوتبال پرداخته اند.


دیگر خبرها

  • صفحه اول روزنامه‌های ورزشی ۸ اردیبهشت
  • موبایل‌واره چیست و چگونه از آن برای تقلب در کنکور استفاده می‌کنند؟
  • از فروش موبایل‌واره تا دستگیری ۳نفر به دلیل عکس گرفتن از سوال‌ها کنکور
  • جاسازی عجیب ابزار تقلب در بدن داوطلبان
  • مدل تازه تقلب در کنکور؛ پای ابزار جاسوسی در بدن وسط آمد!
  • باورنکردنی؛ مرز‌های تقلب در کنکور جابجا شد
  • خبر عجیب رییس سازمان سنجش: کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
  • عجیب‌ترین جاسازی ابزار تقلب در بدن داوطلبان
  • رییس سازمان سنجش آموزش کشور: برخی ابزار‌های جاسوسی کنکور را در بدن کار گذاشتند/ داوطلبان کانال‌های تقلب را ترک کنند
  • کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک | ار فروش موبایل‌واره تا دستگیری ۳نفر به دلیل عکس گرفتن از سوال‌ها