Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه حوادث رکنا، ماجرای این پرونده چند روز قبل از آن جا آغاز شد که چند نوجوان دانش آموز از منازلشان بیرون آمدند و کنار دیواری در منطقه سپاد مشهد نشستند. این نوجوانان هم محله ای که با یکدیگر دوست بودند، گوشی های هوشمند خود را از جیب هایشان بیرون کشیدند تا تصاویر و فیلم هایی را که ذخیره کرده بودند به یکدیگر نشان بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دقایقی بعد آن ها سرگرم گفت وگو و تماشای تصاویر داخل گوشی یکدیگر شدند و از هر دری سخن می گفتند و می خندیدند در این هنگام مرد جوانی به نوجوانان کوچه نشین نزدیک شد و در حالی که سعی می کرد بسیار مودبانه و خیرخواهانه صحبت کند خطاب به دانش آموزان گفت: بچه ها چه کار می کنید؟ یکی از نوجوانان نگاهی به مرد مذکور انداخت و با لهجه خاص خودش گفت: هیچی! کلیپ ها و تصاویر شبکه های اجتماعی را نگاه می کنیم! مرد خوش برخورد که خیلی دوستانه با نوجوانان کنار آمده بود آرام آرام، اعتماد آنان را جلب کرد و از مدل و نوع گوشی های تلفن همراهشان پرسید. هرکدام از دانش آموزان پاسخی به او دادند و مدل و نوع گوشی خودشان را گفتند. در میان این گفت وگوها ناگهان چهره مرد جوان در هم کشیده شد و او با آه و افسوسی که از نهادش برمی خاست تلاش کرد تا خود را غمگین و ناراحت نشان بدهد. مرد مذکور با بغضی در گلو گفت: نباید فرزندان ما چنین وضعیتی داشته باشند! هرکدام از شما باید الان بهترین لپ تاپ و تبلت ها را داشته باشید! نه این که با گوشی های رنگ و رو رفته و دست دوم، درس بخوانید!

یکی از دانش آموزان نوجوان که از حرف های آن مرد به وجد آمده بود، در حالی که گوشی تلفن همراهش را خاموش می کرد خطاب به آن مرد گفت: شما چه می گویید! همین گوشی کارکرده را هم با هزار بدبختی تهیه کرده ایم تا از درس هایمان عقب نمانیم! مرد یاد شده که دیگر به هدف پلید خود نزدیک شده بود، آهی عمیق کشید و گفت: من صاحب یک شرکت معتبر هستم که از مدتی قبل در جست وجوی دانش آموزان و نوجوانان بی بضاعت به حاشیه شهر و مناطق محروم می روم تا این گونه کودکان و نوجوانان را شناسایی کنم! وجدانم قبول نمی کند که خیلی از بچه ها گوشی تلفن ندارند یا از گوشی های دست دوم استفاده می کنند! وقتی مطمئن شدم که آن ها وضعیت مالی خوبی ندارند، گوشی هوشمند کهنه و کارکرده آن ها را می گیرم و در عوض به آن ها لپ تاپ و تبلت های نو آکبند می دهم! حالا هم که شما را دیدم، خیلی دلم به حالتان سوخت، گوشی هایتان را به من بدهید تا لپ تاپ های نو و بسته بندی شده به شما بدهم! مرد جوان در حالی که این سخنان را بر زبان می راند، به طرف موتورسیکلت رفت و دو دستگاه لپ تاپ پلاستیک پیچ را از داخل کارتن بیرون آورد و به دست نوجوانان داد. دانش آموزان هم محله‌ای که ناباورانه و هاج و واج به یکدیگر نگاه می کردند در میان بهت و حیرت کارتن‌های حاوی لپ تاپ را از آن مرد جوان گرفتند و گوشی‌های تلفن همراه خودشان را به او دادند. در این هنگام مرد مذکور سوار موتورسیکلت شد و با خداحافظی از نوجوانان، به سرعت از آن محل دور شد. هنوز مرد جوان مسافت زیادی را طی نکرده بود که دو نوجوان لپ تاپ هایشان را به دست گرفتند و با خوشحالی وصف ناپذیری به طرف منزلشان دویدند تا لپ تاپ های نو را به اعضای خانواده خود نشان بدهند اما وقتی با شادمانی پلاستیک های اطراف لپ تاپ را باز کردند تازه متوجه شدند که ماکت پلاستیکی لپ تاپ دریافت کرده و در دام یک شیاد سارق گرفتار شده اند. یکی از دو نوجوان مذکور که 15 سال دارد و شکایت خود را در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد مطرح کرده است درباره چگونگی این ماجرا گفت: پدرم کارگر است و به سختی مخارج زندگی را تامین می کند اما من او را مجبور کردم که یک دستگاه گوشی تلفن همراه هوشمند برایم بخرد چون می خواستم نزد دوستانم کم نیاورم با آن که مادرم نیز با پاک کردن گل زعفران به پدرم برای هزینه های زندگی کمک می کند ولی من به این وضعیت خانوادگی توجهی نداشتم تا این که گوشی تلفن را برایم خریدند اما آن مرد شیاد این گونه فریبم داد و گوشی را به سرقت برد. وقتی فهمیدم لپ تاپ آکبند، فقط یک ماکت پلاستیکی است بلافاصله سراغ دوستم رفتم که دیدم او هم گریه می کند! به همین دلیل به کلانتری سپاد مشهد رفتیم و ماجرای سرقت را بازگو کردیم!

با صدور دستوری از سوی قاضی سیدجواد حسینی (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) تلاش گسترده ماموران تجسس کلانتری سپاد با راهنمایی و نظارت سرگرد جعفر عامری (رئیس کلانتری) برای شناسایی و دستگیری این دزد شیاد آغاز شد. قاضی حسینی در این باره به خانواده ها هشدار داد: با توجه به شگردها و ترفندهای مختلف سارقان و کلاهبرداران باید بزرگ ترها آموزش های لازم را به کودکان و نوجوانان بدهند تا به راحتی فریب افراد شیاد و کلاهبردار را نخورند. این مقام ارشد قضایی افزود: جوانان و نوجوانان نیز باید هوشیار باشند و به افراد ناشناس اعتماد نکنند چرا که احتمال دارد حوادث جبران ناپذیری رخ دهد.

معاون دادستان مرکز خراسان رضوی همچنین تصریح کرد: از سوی دیگر نیز خانواده ها مراقب فرزندان خود هنگام استفاده از فضاهای مجازی باشند و خطرات و مضرات شبکه های مختلف اجتماعی را به آنان گوشزد کنند و توصیه های پلیسی را برای استفاده و مراقبت از گوشی تلفن همراه جدی بگیرند.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا حوادث فیلم مدل پلید سارق کارگر سرقت قاضی دزد اخبار حوادث دانش آموزان سرقت دزدی شهر گوشی تلفن همراه سهام عدالت قیمت خودرو کرونا فیلم ایران عکس کرونا قتل زن تلگرام ترامپ دختر ساعت دانش آموزان گوشی تلفن مرد جوان لپ تاپ آن مرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۱۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ اقدام برای جلوگیری از آلوده شدن تلفن همراه به بدافزار

امروزه تلفن‌های همراه به عنوان یکی از ابزار‌های ارتباطی اساسی و بخش جدایی‌ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده‌اند. اما این پیشرفت فناوری همراه با تهدیدات امنیتی نیز همراه است.

از جمله بزرگ‌ترین تهدیدات امنیتی برای تلفن‌های همراه، بدافزار‌ها هستند. بدافزار‌ها می‌توانند اطلاعات حساس شما را دزدیده، از طریق آنها به حریم شخصی شما نفوذ کرده و حتی عملکرد دستگاه شما را مختل کنند.

در این مقاله، به بررسی راهکار‌های جلوگیری از آلوده شدن تلفن همراه به بدافزار می‌پردازیم.

۱. نصب آنتی‌ویروس:

نصب یک نرم‌افزار آنتی‌ویروس معتبر روی تلفن همراه از راه‌های اصلی جلوگیری از آلوده شدن به بدافزار است. این نرم‌افزار‌ها می‌توانند تهدیدات امنیتی را تشخیص داده و حذف کنند و به شما امکان بررسی منظم دستگاه خود را برای شناسایی بدافزار‌ها فراهم می‌کنند.

۲. به‌روزرسانی سیستم‌عامل و برنامه‌ها:

به‌روز بودن سیستم‌عامل و برنامه‌های موجود بر روی تلفن همراه از اهمیت بسیاری برخوردار است. تولیدکنندگان نرم‌افزار‌ها به طور منظم به روزرسانی‌های امنیتی را ارائه می‌دهند که حاوی اصلاحاتی برای رفع آسیب‌پذیری‌ها و نقاط ضعف امنیتی هستند. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که سیستم‌عامل و برنامه‌های شما به طور منظم به‌روزرسانی می‌شوند.

۳. دانلود از منابع معتبر:

استفاده از منابع معتبر برای دانلود و نصب برنامه‌ها و فایل‌ها بر روی تلفن همراه از مواردی است که می‌تواند از آلوده شدن به بدافزار جلوگیری کند. فروشگاه‌های رسمی مانند Google Play Store و کافه بازاز برنامه‌ها را از نظر امنیتی بررسی می‌کنند و برنامه‌های مشکوک را حذف می‌کنند. همچنین از دانلود برنامه‌ها و فایل‌ها از منابع ناشناخته و ناامن نظیر گروه‌ها و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی یا سایت‌های متفرقه خودداری کنید.

۴. مراقبت از اطلاعات حساس:

از نگهداری اطلاعات حساس خود بدون دقت درتلفن همراه خود خودداری کنید. اطمینان حاصل کنید که برنامه‌هایی که اطلاعات حساس شما را دریافت می‌کنند، از لحاظ امنیتی مورد بررسی قرار گرفته و اطلاعات شما به طور مطمئن ذخیره می‌شوند.

 ۵. لینک‌های ناشناس را باز نکنید:

روی لینک‌های ناشناسی که در قالب پیامک و پیام‌های شبکه‌های اجتماعی ممکن است برای شما ارسال شود خودداری کنید. برخی از این لینک‌ها از شما در خواست می‌کنند تا اپلیکیشن‌های جعلی را بر روی تلفن همراه خود نصب کنید.

جمع بندی:

آلوده شدن تلفن همراه به بدافزار یک تهدید جدی برای امنیت شخصی و اطلاعات حساس است. با اتخاذ راهکار‌های مناسب مانند استفاده از نرم‌افزار‌های آنتی‌ویروس، به‌روزرسانی منظم سیستم‌عامل و برنامه‌ها، دانلود از منابع معتبر و مراقبت از اطلاعات حساس و عدم کلیک بر روی لینک‌های ناشناس می‌توانید از آلوده شدن تلفن همراه خود به بدافزار جلوگیری کنید و امنیت خود را تقویت کنید.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • جنجال خانواده متوفی برای استفاده از اثر انگشت برای باز کردن قفل گوشی
  • آزمایش یخ زدن دو گوشی تلفن همراه + فیلم
  • کمبود کالا و افزایش قیمت در کمین بازار موبایل و لپ‌تاپ؟
  • دستگیری سارق گوشی همراه با ۸ فقره سرقت در کهگیلویه
  • امکان تماس تصویری بدون اینترنت (ViLTE) فراهم شد (جزئیات)
  • تماس تصویری روی سیم‌کارت تلفن همراه چگونه برقرار می‌شود؟
  • جزئیاتی جدید از برقراری تماس تصویری روی سیم‌کارت
  • ۵ اقدام برای جلوگیری از آلوده شدن تلفن همراه به بدافزار
  • لزوم بررسی قیمت گوشی های نوکیا در بازار از سوی وزارت صمت
  • گوشی گلکسی A12 ناچو سامسونگ + قیمت موبایل Samsung Galaxy A12 Nacho