Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی طالبی روز چهارشنبه در حاشیه سلسله نشست های کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی مقابله با کرونا  در جمع خبرنگاران با اشاره به دلایل افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان افزود: بخش عمده ای از آن بخاطر شرایط و ویژگی‌های استان بر می گردد، همچنین  رفت و آمدهایی که در استان وجود دارد در دیگر مناطق نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهار داشت : رسانه ها باید به این نکته توجه داشته باشند وقتی در استان امکانات درمانی خوبی وجود دارد و تعداد تخت های بستری در مراکز درمانی از سرانه کشوری هم بالاتر است میزان بسترهای هم قطعا افزایش می یابد.

طالبی ادامه داد:  همچنین مهیا شدن امکانات آزمایش تست کرونا در استان موجب جهش این بیماری در استان شده است.

استاندار یزد افزود: اینکه استان اکنون در شیوع ابتلا به کرونا در رتبه اول قرار دارد مربوط به روزهای اخیر نیست،  در اوایل شیوع کرونا در اواخر اسفندماه و اوایل فروردین در رتبه  دوم قرار داشتیم و با مدیریتی که از سوی ستاد استانی پیشگیری مقابله با کرونا صورت گرفت کنترل و کاهش یافت.

وی خاطرنشان کرد: اکنون با تلاش های صورت گرفته در استان در مرحله ثبات مبتلایان به کرونا  هستیم که امیدواریم شاهد کاهش آن در روزهای آتی باشیم. 

وی ادامه داد تصمیماتی که اکنون در ستاد استانی مقابله با کرونا گرفته شده است به ضرس قاطع می گوییم که سخت ترین تصمیم گیری ها در استان در راستای حفظ سلامت شهروندان و مهار این بیماری بوده است بطوریکه بحث تعطیلی اصناف و کاهش ساعات کاری آنها در ستاد ملی ۲۰ آبان مصوب شد  اما استان یزد سه هفته در این زمینه از کشور جلوتر بود.

وی تصریح کرد: اعمال محدودیت‌های ستاد ملی در شهرهای بحرانی فقط شامل ۵ شهرستان استان یزد می شد اما ستاد استانی بخاطر شرایط استان  آن را در تمام شهرستان ها اجرا کرد. 

طالبی اضافه کرد: امیدواریم اعمال محدویتها نتیجه بدهد و شاهد کاهش این بیماری در استان باشیم. 

وی گفت:همچنین از مسوولان دانشگاه علوم پزشکی در خواست شده که هر پیشنهادی در زمینه کنترل کرونا دارند ارائه کنند تا در ستاد مصوب شود که تاکنون چنین بوده است. 

استاندار یزد ضمن قدردانی از همراهی و همدلی اصناف استان افزود: در راستای حمایت از صنوف با بانک‌ها و سازمان های مربوط رایزنی های صورت گرفته است. 

وی در پاسخ سوال یکی از خبرنگاران در زمینه برگه شدن چک‌های بانکی گفت : بخاطر سیستم یکپارچه بانکی وصول چک در هر نقطه از کشور امکان پذیر است به همین علت  برخی از شهروندان شاهد برگشت چک هستند. 

استاندار یزد از همراهی هلال احمر استان در راستای پیشگیری از کرونا قدردانی کرد و گفت: هلال احمر استان همچنان یاریگر استان در زمینه پیشگیری از این ویروس است.

هم اکنون یکهزار و ۱۸۷ بیمار مشکوک به کرونا در استان بستری هستند و ۱۹۹ نفر از این تعداد به دلایل شرایط حاد در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند. 

برچسب‌ها ویروس کرونا یزد محمدعلی طالبی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا یزد محمدعلی طالبی ویروس کرونا یزد محمدعلی طالبی اخبار کنکور ستاد استانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۱۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد

نادیا زکالوند: این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

منبع:

odditycentral

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899244

دیگر خبرها

  • کوتاهی در معرفی استان کرمان قابل قبول نیست
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • نیروی انتظامی در اجرای طرح حجاب و عفاف کوتاهی نمی کند
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفر‌های شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفرهای شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند
  • چایی‌های قاچاق به مقصد نرسید
  • انتقال چای قاچاق با قطار
  • فیلم | این حرف‌های پیمان طالبی، او را از صداوسیما حذف کرد!
  • طلا و نقره نان‌چوان برای بنی‌طالبی و حسن‌زاده
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!