Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا شهرک اکباتان که کمتر از یک دهه تاسیس و خیابان بندی شده دارای۱۰ خیابان اصلی و ۱۰ خیابان ترابری است که فقط خانه دارد.

در این منطقه خبری از آسفالت، شبکه آب و فاضلاب، خدمات شهری، مدرسه، بهداشت، کلانتری و... نیست و ساکنان منطقه به امید ترقی و پیشرفت در آنجا ساکن و منتظر خدمات هستند.

قیمت ملک در شهرک اکباتان هرمترمربع حدود ۷۰ میلیون ریال است که همتراز با برخی مناطق برخوردار است اما این قیمت بالای املاک در این شهرک هیچ سنخیتی با خدمات و دسترسی‌های آن ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از ساکنان این شهرک به خبرنگار ایرنا گفت: هیچ گونه خدماتی در این شهرک ارایه نمی‌شود و جزو شهر اهواز حساب نشده‌ایم در حالی که زمین‌ها و املاک این شهرک همگی دارای سند رسمی هستند و خیابان کشی شده و این شهرک از نظر موقعیت در مکان مناسبی از شهر قرار دارد.

عبدالحمید بهمنی ادامه داد: جمع آوری زباله در این شهرک هفته‌ای یک بار صورت می گیرد و هیچ سطل زباله‌ای برای جمع‌آوری زباله از خیابان‌های آن وجود ندارد.

وی گفت: در این شهرک شبکه فاضلاب ایجاد نشده و فاضلاب منازل به رودخانه کارون هدایت می‌شود.

وی با بیان اینکه قبض آب بها برای ساکنان ارسال نمی‌شود و آب این شهرک مجانی است بیان کرد: باید برای آب، فاضلاب و آسفالت و دیگر خدمات این شهرک چاره ای اندیشیده شود.

برای ارایه خدمات بهداشتی بلوک‌بندی و پلاک‌بندی نیاز است

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: شهرک اکباتان جزو مناطق تازه تاسیس شهر اهواز است که متاسفانه باید گفت متولی ندارد و هیچ یک از ارگان‌های خدمات رسان زیربار خدمات‌دهی به این منطقه نمی‌رود.

مهران احمدی بلوطکی افزود: این شهرک آسفالت و خیابان کشی نشده و پلاک ندارد و زباله‌ها توسط شهرداری جمع‌آوری نمی‌شود؛ زبالههای این شهرک، در محدوده پشت آن در نیزارها سوزانده می‌شود و وضعیت بسیار نامناسبی دارد.

وی گفت: در آخرین سرشماری در اسفند ۹۶ این منطقه ۲۳۰ خانوار و حدود یک هزار نفر داشت که این رقم در این مدت افزایش یافته است. ساکنان این شهرک خدمات بهداشتی خود را از مرکز شماره چهار در کوی سعدی و پایگاه‌های تابعه در کوی مجاهد اهواز می‌گیرند.

وی ادامه داد: برای خدمات دهی بهداشتی به منطقه ابتدا باید این شهرک خیابان‌بندی و بلوک‌بندی شده و جزو ساختار شهری قرار گیرد؛ دسترسی فراهم، و وضعیت فاضلاب و آب آشامیدنی آن مشخص شود که متاسفانه هیچ یک از ارگان‌ها تقبل نمی‌کنند.

احمدی بلوطکی افزود: بازرسان بهداشت در سرکشی خود از منطقه مشاهده کرده‌اند که برخی خانوارها برای فاضلاب خود چاه درست کرده و برخی دیگر فاضلاب را به رودخانه هدایت و برخی دیگر در خیابان رها می‌کنند.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز اضافه کرد: در این منطقه انشعاب آب غیرمجاز است و کلرزنی و کدورت سنجی نمی شود که خطرات بهداشتی برای ساکنان ایجاد می‌کند.

وی گفت: شهرک اکباتان نه بافت شهری و نه روستایی دارد و نه می‌توان برای آن مرکز بهداشت شهری و یا خانه بهداشت روستایی درنظر گرفت؛ این منطقه نیاز به سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری کلان دارد و باید دستگاه‌های متولی آنجا را تعیین تکلیف کرده تا خدمات بهداشتی به ساکنان ارایه شود، چرا که مراکز بهداشت در جایی که تعریف شده و دارای متولی و امنیت است مستقر و خدمات دهی می‌کند.

احمدی بلوطکی بیان کرد: هیچ مشکلی در راهاندازی مرکز یا پایگاه بهداشت در این شهرک نداریم اما باید منطقه از نظر شهری یا روستایی تعیین تکلیف شود.

پیش از آسفالت باید تاسیسات زیرزمینی انجام شود

سرپرست شهرداری منطقه چهار اهواز به خبرنگار ایرنا گفت: شهرک اکباتان گذربندی شده و با توسعه ساخت و ساز در منطقه نیز گذربندی آن نشان داده می‌شود.

محمد لفیتی افزود:برای خیابان بندی و جدول بندی خیابان‌های این شهرک باید ابتدا تاسیسات زیرزمینی منطقه احداث شود و پس از آن آسفالت صورت گیرد. این منطقه انشعاب آب و فاضلاب ندارد و باید تاسیسات زیرزمینی پیش از آسفالت صورت گیرد.

وی با بیان اینکه با آسفالت منطقه تقاضای ساخت و ساز و صدور پروانه نیز بیشتر خواهد شد، ادامه داد: آسفالت این منطقه به نفع شهرداری است اما تا زمانی که تاسیسات زیرزمینی ایجاد نشود نمی‌توان آنجا را آسفالت کرد.

وی در خصوص جمع‌آوری زباله‌ها در این شهرک گفت: برخی مناطق اهواز در شرح خدمات شهرداری تعریف نشده‌اند و اکباتان نیز جزو آن مناطق است و در قرارداد با شرکت پیمانکار جزو مناطق نیست اما با این حال جمع‌آوری زباله در این شهرک هفته‌ای یک تا دو بار صورت می‌گیرد؛ در عین حال تلاش می‌شود جمع‌آوری زباله به صورت مرتب انجام شود.

گازکشی اکباتان کمتر از سه ماه و نیم دیگر؛ اولویت با فاضلاب است

سرپرست مدیریت مهندسی و اجرای طرح‌های شرکت گاز خوزستان در خصوص گازکشی این منطقه گفت: کمتر از سه ماه و نیم دیگر عملیات اجرایی گازکشی به شهرک اکباتان اهواز آغاز می‌شود.

کیهان ساکی پور بیان کرد: طراحی گازرسانی به شهرک اکباتان به طول پنج کیلومتر انجام شده و پیمانکار این طرح نیز انتخاب و در حال معرفی است.

وی افزود: مشکل ما در زمینه گازکشی به شهرک اکباتان،تاسیساتی است که باید پیش از گازکشی انجام شود؛ تاسیسات زیربنایی این منطقه کامل نیست و زمانی که فاضلاب وارد کار شود خسارت بسیاری به سایر تاسیسات زیربنایی وارد می‌کند و اصرار ما بر شروع عملیات اجرایی پس از فاضلاب کشی این شهرک است.

ساکی پور گفت: در این خصوص مکاتباتی با شرکت آبفا صورت گرفته و با مذاکره و رایزنی این موضوع حل خواهد شد.

وی بیان کرد: جنس خاک و ریزشی بودن خاک در شهرک اکباتان و همچنین نزدیکی به ساحل رودخانه و بالا بودن آب‌های رو زمینی در آنجا ایجاب می‌کند که ابتدا تاسیسات زیربنایی فاضلاب انجام و پس از آن با توجه به حساس بودن شبکه گاز، گازکشی صورت گیرد.

کار احداث شبکه آب و فاضلاب اکباتان چهار ماه دیگر اجرایی می‌شود

قائم مقام مدیرعامل شرکت آبفا اهواز در خصوص انشعاب آب و فاضلاب شهرک اکباتان گفت: سند توسعه آب منطقه اکباتان اهواز آماده است و تنها فرآیند مناقصه آن باقی مانده است؛ نقشه‌های طراحی انشعاب آب این منطقه نیز در حال انجام است.

احمد باقری افزود: حدود ۲۵ روز دیگر فرآیند مناقصه انشعاب آب این شهرک انجام و به موازات آن مناقصه فاضلاب این شهرک نیز انجام می‌شود و حدود سه تا چهار ماه دیگر کار احداث شبکه آب و فاضلاب این شهرک آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه شبکه آب این شهرک حدود چهار کیلومتر پیش‌بینی شده که با انجام مناقصه اجرا خواهد شد، ادامه داد: شبکه فاضلاب این شهرک نیز حدود ۱۵ کیلومتر برآورد شده که اجرای آن حدود ۱۵۰ میلیارد ریال برآورد شده و پس از انجام مناقصه اجرایی خواهد شد.

در شهرک اکباتان اهواز برخی شهروندان به امید پیشرفت این منطقه خانه‌های زیبا و لوکسی ساخته‌اند که قیمت این املاک نیز بالاست و با ایجاد تاسیسات زیربنایی جزو مناطق گران قیمت شهر اهواز خواهد بود.

گزارش از هنا نیسی

برچسب‌ها معاونت آب و آبفا وزارت نیرو گاز رسانی شهرداری اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گاز رسانی شهرداری اهواز گاز رسانی شهرداری اهواز اخبار کنکور تاسیسات زیرزمینی تاسیسات زیربنایی جمع آوری زباله شهرک اکباتان آب و فاضلاب خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۱۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از کارگران شاغل در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  در مراسمی که به همین مناسبت در محل نمازخانه شرکت آب و فاضلاب آذر بایجان غربی برگزار شد،مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با بیان نقش کارگران در رشد و توسعه اقتصادی جامعه اظهار داشت:رکن رکین تولید در همه عرصه ها نیروی انسانی و کارگر است.

محمداشرفی با اشاره به نامگذاری سال جاری بعنوان«رشدتولید با مشارکت مردمی»گفت:مقام معظم رهبری در نامگذاری سالهای اخیر به تولید توجه ویژه ای داشته و در همه سالها اقتصاد و تولید مورد توجه معظم له بوده است.

وی افزود: در این راستا کارگران با هما و تلاش خود می توانند در راستای منویات مقام معظم رهبری و به گردش درآوردن چرخ های تولید کشور گام بردارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با اشاره به خدمات شرکت آب وفاضلاب به مردم اظهار کرد: این خدمات در سایه تلاش کارگران شاغل در کشور امکان پذیر شده است.

در ادامه این مراسم با اهدای لوح از تلاش های کارگران شاغل در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • آبگرفتگی‌های در اغلب مناطق اهواز رفع شده است
  • مراکز خدمات رسان تفریحی کارگران افزایش می‌یابد
  • تلاش خدمات شهری شهرداری اهواز برای جمع‌آوری آب‌های سطحی
  • تجلیل از کارگران شاغل در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • آماده‌ باش دستگاه‌ های امدادی و خدمات‌ رسان در چهارمحال و بختیاری
  • دو مصدوم در انفجار گاز در اهواز
  • آماده‌باش دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان در چهارمحال و بختیاری
  • آماده‌باش دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان چهارمحال و بختیاری در پی صدور هشدار هواشناسی
  • طراحی پروژه تنیاتاون، شهرکی شناسنامه دار در سلمان شهر توسط پلتفرم طرح تو طرح
  • کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان مدیریت شهری را ضعیف جلوه می‌دهد