Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@08:29:21 GMT

سطح ایمنی در منطقه ۱۹ تهران افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۴۱۷۳۸

سطح ایمنی در منطقه ۱۹ تهران افزایش یافت

به گزارش ایرنا؛ «علی توکلی» روز چهارشنبه در نشست با مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به مشارکت و همکاری عوامل آتش نشانی در تخریب پاساژ توحید، اطفاء حریق و شناسایی و رفع خطر از ساختمان‌های ناایمن، از اقدامات مؤثر آتش نشانی و خدمت رسانی بموقع در نجات جان شهروندان، کاهش مخاطرات و تأمین ایمنی شهر تهران تقدیر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی کاهش حریق در محدوده این منطقه بویژه خلازیل را نتیجه موفقیت فعالیت مقابله با آتش افروزی ها دانست و گفت: این فعالیت با توجه به تجارب موفق سال گذشته، امسال نیز در قالب تشکیل تیم های اطفاء و آتش کوب با جدیت و بشکل مستمر انجام می شود.

شهردار منطقه ۱۹ درخصوص مکان یابی بسیار خوب ایستگاه ۱۳۲ آتش نشانی که با همت سازمان آتش نشانی و همکاری شهرداری این منطقه در محله دولتخواه راه اندازی شد، اظهار کرد: موقعیت این ایستگاه در قلب دولتخواه و نزدیکی آن به خلازیل اهمیت زیادی در اطفاء بموقع حریق های احتمالی و کاهش زمان خدمت رسانی در این محدوده داشته است که جاری تقدیر و تشکر دارد.

شهردار منطقه ۱۹ در ادامه با اشاره به رفع خطر از ساختمان های ناایمن این منطقه ابراز امیدواری کرد که این فعالیت با مشارکت آتش نشانی با موفقیت پیگیری و مانع از بروز حوادث احتمالی مشابه ساختمان سینا اطهر شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نیز در این نشست به فعالیت های شهرداری منطقه ۱۹ در بحث مقابله با آتش افروزی ها و رفع خطر از ساختمان های ناایمن اشاره کرد و گفت: در نتیجه این اقدامات شهرداری  منطقه ١٩ رشد چشمگیری در مدیریت ایمنی داشته است.

«مهدی داوری» به تشریح حوزه‌های اصلی فعالیت آتش نشانی پرداخت و افزود: آتش نشانی در سه بخش مقابله، ایمنی و پیشگیری از حریق و آموزش های شهروندی فعال است.

وی تصریح کرد: در حوزه پیشگیری و ایمنی مهمترین موضوع رفع خطر از ساختمان  های پرخطر است که اگر مورد توجه قرار نگیرد تبعات جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت و دراین راستا دستورات لازم را به همکاران خود بیان کرد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران همچنین آموزش شهروندی را در بحث ایمنی مهم دانست و خواستار افزایش جلب مشارکت شهروندان در مقابله و اطفاء حریق با جلب همیار داوطلب آتش نشان در محلات شد.

منطقه ۱۹ شهرداری تهران با وسعت  ۸۹ کیلومتر مربع در جنوب شهر تهران واقع شده که با مناطق ۱۶، ۱۷، ۱۸ و ۲۰ همجوار است.

این منطقه از شمال به اتوبان جوانه، از جنوب به اتوبان آزادگان، از شرق به اتوبان نواب، خیابان بهمنیار و از غرب به اتوبان آیت الله سعیدی محدود می‌شود؛ ‌ منطقه ۱۹ تهران از بافتی قدیمی برخوردار است و شامل محله‌های متعددی می‌باشد.

منطقه ۱۹ دارای ۵ ناحیه و ۱۲ محله است که خانی آباد نو، شهرک شریعتی، عبدل آباد، نعمت آباد، صالح آباد، دولتخواه، شهرک احمدیه و شهرک بخارائی از جمله محلات این منطقه است.

همچنین کوره‌های آجرپزی، میدان تره‌بار مرکزی شهر تهران، بهشت زهرا، مرقد مطهر امام راحل (ره)، مرکز خرید و فروش  همگانی خودرو از مکان‌های شاخص منطقه ۱۹ است.

برچسب‌ها شهرداری منطقه نوزده تهران شهرداری تهران سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی شهر تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری تهران سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی شهر تهران شهرداری تهران سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی شهر تهران اخبار کنکور رفع خطر از ساختمان سازمان آتش نشانی شهرداری تهران خدمات ایمنی ایمنی شهر شهر تهران منطقه ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۱۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی گسترده در شهرک صنعتی شمس‌آباد

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران درباره جزئیات حادثه آتش‌سوزی درشمس آباد گفت: در ساعت ۱۳:۵۷ ظهر امروز در پی تماس‌های شهروندان با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران یک مورد حادثه آتش‌سوزی در شهرک صنعتی شمس‌آباد در اتوبان قم اطلاع داده شد.

وی با بیان اینکه این منطقه خارج از محدوده فعالیت آتش‌نشانی شهرداری تهران است، ادامه داد: با توجه به حجم تماس‌های شهروندان همکاران ما در ستاد فرماندهی با استعلام از محل و درخواست کمک از سوی آن‌ها یک ایستگاه کمکی به همراه خودرو‌های پشتیبانی به محل حادثه اعزام شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: عوامل آتش‌نشانی شهرک صنعتی شمس آباد و باقرشهر در محل حضور داشتند. آتش‌نشانان تهران در محل حادثه مشاهده می‌کنند در یک کارخانه بزرگ مسقف به وسعت دو هزار متر که محل تولید مبلمان‌های پلیمری بوده، بسیار قابل اشتعال است. حدود ۷۰ درصد محل کاملا شعله‌ور بود و سقف‌ها تخریب شده بود.

ملکی تصریح کرد: به گفته افرادی که در محل حضور داشتند، ظروف رنگ و تینر و رزین و مواد اولیه در حجم زیاد در این کارگاه وجود داشت و در مجاورت آن یک کارگاه مواد پتروشیمی نیز وجود داشت که آتش‌نشانان با تعامل ایجاد شده بین آتش‌نشان‌های مراکز مختلف به سرعت وارد عمل شده و در حال حاضر بخش زیادی از آتش خاموش شده، اما همچنان خاموش کردن آتش ادامه دارد و با توجه به تخریب سقف‌ها کار خاموش کردن آتش و لکه‌گیری کمی زمانبر خواهد بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران افزود: اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولیعصر
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)
  • تصاویر آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه بزرگ در تهران |‌ ویدئو
  • آتش‌سوزی بزرگ در کارخانه مبل شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد
  • آتش‌سوزی گسترده در شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • جسد یکی از غرق‌شدگان نازلوچای ارومیه کشف شد
  • نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب زرند
  • درخواست «افزایش اختیارات آتش‌نشانی در برابر ساختمان‌های ناایمن» به مجلس می‌رود
  • انجام ۲۶۸ مورد ماموریت توسط آتش نشانی قزوین