Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به رایزنی های امروز خود با مقامات پاکستان گفت: قرار است یک گشایش معبر مرزی در هفته آینده بین ایران و پاکستان انجام شود.

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف که در راس یک هیات سیاسی و اقتصادی به پاکستان سفر کرده است پس از دیدار با وزیر امور خارجه پاکستان و فرمانده ارشد پاکستان در جمع خبرنگاران در ارتباط با نتایج این دیدارها گفت: امروز بحث های طولانی و بسیار خوبی در مورد روابط دو جانبه، همکاری های مرزی، گشایش یک معبر مرزی بین ایران و پاکستان در هفته آینده، همکاری تجاری مرزی و تهاتر کالا بین دو کشور با مقامات پاکستانی داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین گفت وگو در مورد وضعیت منطقه، افغانستان، خلیج فارس و عادی سازی روابط برخی از کشورها با رژیم صهیونیستی و همچنین تحولات قره باغ و برجام از دیگر محورهای این رایزنی ها بود.

وی با بیان اینکه در پی این دیدارها مشورت ها و تبادل نظرهای خوبی صورت گرفت و من از این تبادل نظرها خشنود هستم، گفت که انشالله امروز بعد از ظهر نیز با نخست وزیر پاکستان دیدار و رایزنی می کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محمد جواد ظريف ایران و پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۱۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاشینیان با روستاییان معترض مناطق مرزی دیدار کرد

پاشینیان با گروهی از ساکنان یک روستای مرزی در شمال ارمنستان دیدار کرد که محل اصلی اعتراضات علیه تصمیم او برای واگذاری منطقه به جمهوری آذربایجان است.

به گزارش ایسنا، دفتر نخست وزیری ارمنستان در بیانیه‌ای با اشاره به دیدار نیکول پاشینیان، نخست وزیر با شهردار و جمعی از ساکنان روستای «کرانتس» نوشت: «نخست وزیر روند جاری را به تفصیل ارائه و تاکید کرد که دولت از همه مشکلات مطلع است.»

به نقل از پایگاه خبری azatutyun، پاشینیان و سایر مقامات حاضر در جلسه از روستاییان خواستند کارهای میدانی را آغاز کنند و از طریق گفت‌وگوهای مشترک راه حلی برای مسائل باقی مانده بیابند.

نمایندگان روستا در حالی که از ساختمان دولت بیرون آمدند، ناراضی به نظر می‌رسیدند و تمایلی به صحبت با مطبوعات نداشتند. برخی از آنها فقط گفتند که از پاشینیان چیز جدیدی نشنیده‌اند.

یک نماینده اپوزیسیون که به طور خصوصی با روستاییان صحبت کرده بود، پس از آن نیز ادعا کرد که پاشینیان «هیچ چیز جدیدی نگفته است».

وی افزود: «روستاییان بدون رضایت جلسه را ترک کردند و بار دیگر اوضاع متشنج شد. مردم می‌دانستند که اوضاع بدتر می‌شود چون هیچیک از درخواست‌ها و پیشنهادهایشان مورد قبول واقع نشد.»

پاشینیان همچنین اعتراف کرد که حتی واگذاری اراضی به باکو ضامن امنیت این روستا و مناطق همجوارش نیست.

روستای کرانتس یکی از چهار روستای تاووش در مجاورت مناطق مرزی است که قرار است به عنوان بخشی از آنچه ایروان آغاز تعیین مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان می‌نامد به باکو واگذار شود. صدها نفر از روستاییان به همراه سایر ساکنان تاووش و سایر مناطق ارمنستان از ۲۰ آوریل یک بخش محلی از یک بزرگراه کلیدی ملی را مسدود کرده‌اند. برخی از آنها روز جمعه با پلیس ضد شورش درگیر شدند.

مردم از جمله سیاستمداران و فعالان اپوزیسیون، در چند روز گذشته به نشان همبستگی خود با معترضان این روستا به رهبری اسقف «باگرات گالستانیان»، رئیس اسقف نشین تاووش برای مدت کوتاهی راه‌ها را در ایروان و سایر نقاط کشور مسدود کردند.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • درخواست باشگاه سپاهان برای دیدار با پرسپولیس
  • پاشینیان با روستاییان معترض مناطق مرزی دیدار کرد
  • هاشمی: درباره اسم و شعار کاروان هفته آینده تصمیم می‌گیریم/ بودجه کمیته المپیک در پایان اسفند ابلاغ نشد+ فیلم
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • رایزنی برای افزایش سفر بین ایران و عمان
  • بررسی ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق ماکو در نشست با وزیر ارشاد
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • «مست عشق» هنوز در ترکیه اکران نشده است/ اعلام زمان دقیق اکران ترکیه تا دو هفته آینده و رایزنی برای نمایش در کشورهای دیگر