Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@11:22:24 GMT

کشف 210 کیلوگرم فرآورده غیرقابل مصرف خام دامی در سنندج

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۴۲۶۰۷

کشف 210 کیلوگرم فرآورده غیرقابل مصرف خام دامی در سنندج

ناصر مخدوم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: طرح ضربتی تشدید نظارت بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی با حضور مدیرکل دامپزشکی و ده‌ها نفر از همکاران ستادی اداره‌کل دامپزشکی کردستان در سطح شهرستان سنندج انجام شد.

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان کردستان افزود: در راستای وظایف و مسئولیت‌های دامپزشکی در تضمین سلامت فرآورده‌های خام دامی و تامین فرآورده سالم و بهداشتی برای شهروندان و علی‌رغم محدودیت‌های ایجاد شده و مخاطرات بهداشتی ناشی از ویروس کرونا و با توجه به حساسیت دامپزشکی کردستان و اطمینان‌بخشی به مردم در این شرایط و در تداوم نظارت مستمر اداره‌کل دامپزشکی و ارزیابی عملکرد شبکه‌های دامپزشکی، مراکز عرضه و نگهداری فرآورده‌های خام دامی شهرستان سنندج در تاریخ ۱۸ آبان ماه توسط ۲۰ نفر از بازرسان پرتلاش و خستگی‌ناپذیر اداره‌کل دامپزشکی استان کردستان و به سرپرستی مدیرکل و معاون سلامت مورد بازرسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مخدوم اظهار داشت: در این بازرسی توسط ۷ اکیپ عملیاتی و در ۲۰ مسیر از پیش تعیین شده شهرستان سنندج و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شد از ۴۵۷ مرکز شامل قصابی‌ها، مرغ فروشی‌ها، ماهی فروشی‌ها، رستوران‌ها، کبابی‌ها، جگری‌ها، مراکز تهیه غذای آماده، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و هایپرمارکت ها بازدید بعمل آمد.

وی تصریح کرد: در جریان این بازدیدها، مقدار 210 کیلوگرم فرآورده غیرقابل مصرف خام دامی ضبط شد و برای ۱۲ مرکز صورتجلسه ضبطی جهت تشکیل پرونده قضایی تنظیم شد.

وی ادامه داد: بررسی تاریخ آخرین بازدید شبکه دامپزشکی شهرستان سنندج از مراکز عرضه شهرستان، در اکثر موارد موید بازرسی در طول هفته اخیر بوده است که حاکی از حضور مداوم و مستمر بازرسان شبکه دامپزشکی در مراکز عرضه فرآورده خام دامی است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰

منبع: فارس

کلیدواژه: سلامت کردستان سنندج کشف اداره کل دامپزشکی شهرستان سنندج مراکز عرضه خام دامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۲۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی مراکز مجاز جمع آوری سیب صنعتی د رارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، این جلسه با حضور مدیر جهاد کشاورزی، نماینده فرمانداری و اداره راهداری، مدیر باغبانی سازمان، معاون فنی و اجرایی، رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی، مسئولین واحدهای باغبانی و صنایع تبدیلی و تکمیلی مدیریت برگزار شد.

امجدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه با اشاره به تولید بالای سیب و وجود ۱۶ کارخانه فعال تولید پوره میوه و کنسانتره در شهرستان ارومیه، ساماندهی مراکز جمع آوری سیب را از اولویت های کاری این مدیریت عنوان نمود.

 وی همچنین بر برگزاری جلسات منظم تا شروع فصل کار این مراکز، در راستای جلوگیری از انباشت سیب در کنار جاده‌ها کرد.

 در ادامه در خصوص نحوه صدور مجوز، تمدید آن برای متقاضیان بحث و تصمیماتی اتخاذ و مقرر شد برای هماهنگی بیشتر، جلسات آتی با حضور نمایندگان کارخانجات و  سایر ادارات و نهادهای مرتبط برگزارشود.

دیگر خبرها

  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب
  • کشف و معدوم سازی ۹۸۷ کیلوگرم گوشت قرمز فاسد
  • امحای ۲ تن مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • ساماندهی مراکز مجاز جمع آوری سیب صنعتی د رارومیه
  • نظارت دامپزشکی کرمان بر کارخانجات شیر و مراکز عرضه شیر خام
  • صادارت۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ از مرز دوغارون شهرستان تایباد به افغانستان
  • بازدید مستمر از مراکز خدمات دامپزشکی شهرستان گناباد
  • شناسایی و توقیف یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • ۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ به افغانستان صادر شد