Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه استمرار اطلاع‌رسانی مناسب را شرط موفقیت در مقابله با بزه‌کاری فضای مجازی علیه زنان و کودکان دانست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محمدباقر الفت دقایقی قبل در همایش ملی پیشگیری از بزه دیدگی زنان و کودکان در فضای مجازی که به صورت آنلاین در حال برگزاری است اظهار داشت: در سال گذشته مرکز مطالعات معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، در مکاتبه‌ای، اعلام کرد که چنانچه در استانی طرح پژوهشی اولویت‌داری وجود دارد، برای مطالعه و همفکری بیشتر ارسال کنند تا مرکز بتواند آنها را مورد دقت قرار دهد و در قالب برنامه‌های یک ساله مورد توجه مالی قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه افزود: از جمله استان‌هایی که به این موضوع اهتمام داشتند یزد بود که پیشنهادهای خود را برای معاونت پیشگیری ارسال کرده و عنوان کلی پیشگیری از بزه دیدگی زنان و کودکان در فضای مجازی به عنوان این همایش ملی مورد موافقت قرار گرفت.

وی تصریح کرد: این برنامه بسیار خوب و مورد نیاز امروز جامعه بود و امیدواریم که راهگشا برای رفع مشکلات باشد و ثمره آن کنترل و کاهش بزه علیه کودکان و بانوان در فضای مجازی باشد.

الفت افزود: بانوان و کودکان جزو اقشاری هستند که بیش از سایرین نیاز به حمایت‌های قانونی و اجتماعی دارند و به همین دلیل این انتخاب قابل توجه بوده و به لحاظ رسیدگی در حوزه سایبری هم موضوع این همایش ملی قابل توجه است.

بازداشت مشوقان چالش‌های غیراخلاقی در فضای مجازیجهانپور: فروش مکمل‌‌ غذایی در فضای مجازی و پلتفرم‌های اینترنتی ممنوع استساختار دولتی فضای مجازی در کره جنوبی/ 77 درصد شهروندان کره‌ای از اینترنت ملی استفاده می‌کنند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه استفاده از فضای مجازی را امروز غیرقابل انکار دانست و تصریح کرد: این فضا مزیت‌های بسیار زیادی دارد و می‌تواند به رشد و توسعه بخش‌های مختلف جامعه منجر شود و از طرف دیگر شاهد حضور بسیار بیشتر بانوان و کودکان در این فضا هستیم.

وی با بیان اینکه شیوع کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن سبب استفاده هرچه بیشتر از فضای سایبری و مجازی شده است، تصریح کرد: بسیاری از دانش‌آموزان ما امروز ناگریز هستند که از امکانات فضای مجازی بهره‌مند باشند و البته همین بهره‌مندی هم امکان ارتباط آنها به فضاهای نامناسب این امکان را هم به وجود می‌آورد.

الفت گفت: این موضوع ضریب آسیب‌دیدگی ناشی از بزه را در جامعه بالا می‌برد و در این ارتباط سوال‌های مختلفی مطرح می‌شود و باید برای آنها پاسخ‌های مناسبی داشته باشیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه یکی از سوال‌های مهم در این رابطه را این دانست که آیا حضور زنان و کودکان در فضای مجازی زمینه بزه دیدگی آنها را فراهم می‌کند گفت: سوال دیگری که در این رابطه وجود دارد این است که آیا جرایم پیشین در این حوزه با جرایم جدید می‌تواند در کنار همدیگر قرار گرفته و خسارت بیشتری به بانوان و کودکان وارد کنند؟

وی در ارتباط با پاسخ‌های این سوالات گفت: در پاسخ به این سوالات نظر تصمیم‌گیرندگان و کارشناسان معمولا متوجه ابزار کنترل این آسیب دیدگی پس از احراز آن است ولی باید در کنار جرم شناختن بزهکاری در فضای مجازی و تعریف مجازات‌های آن باید در حوزه پیشگیری و فرهنگ‌سازی برای مقابله با آن هم حرکت کرد.

الفت با تاکید بر اینکه باید از آسیب های موجود در فضای مجازی به صورت دقیق به کودکان و بانوان اطلاع داد گفت: یکی از نکات بسیار مهم این است که در حوزه اطلاع رسانی در این زمینه نباید اکتفا به یک یا چند مورد کرد و تکرار مکررات در این حوزه حتما باید پیگیری شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه استمرار در بحث اطلاع‌رسانی مناسب را شرط موفقیت در این حوزه دانست و تصریح کرد: قطعا باید تدابیر امنیتی از طریق ایجاد نرم افزارهای جدید برای مقابله با برخی برنامه‌های آسیب‌زا و ایجاد کننده بزه و شناسایی بزه‌کاران و دستگیری و کنترل آنها در دستور کار باشد.

وی تصریح کرد: علاوه بر اطلاع‌رسانی، آموزش‌های لازم در حوزه نحوه استفاده از فضای سایبر به بانوان و کودکان هم یک ضرورت انکار‌ناپذیر است و باید حتما در این حوزه به صورت جدی وارد شویم تا فرد در اثر ناآگاهی در دام بزه‌کاران نیفتد.

الفت افزود: در مجموع باید قبول کرد که فضای مجازی امروز ابزار بسیار مهمی برای ایجاد رفاه و امکانات بیشتر در زندگی است ولی در کنار این مزیت‌‌ها، آسیب‌هایی هم وجود دارد که اگر برای آن برنامه لازم نداشته باشد می‌تواند خسارت‌های سنگینی به جامعه وارد کند.

انتهای پیام/781/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه بانوان و کودکان زنان و کودکان فضای مجازی اطلاع رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۳۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دامداران مراقب احشام خود در بارندگی ها باشند

به گزارش خبرنگار مهر، سیدکمال الدین میرجعفریان ظهر دوشنبه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان اردبیل اظهار کرد: با توجه به پیش یابی نقشه های هواشناسی در اردبیل روری است تا اطلاع‌رسانی به ‌موقع به کشاورزان و عشایر درباره بارندگی‌ها انجام و امور آب در خصوص مدیریت روان‌آب‌ها اقدام جامع انجام دهد.

وی با تقدیر از تلاش‌های هواشناسی در پیش‌بینی دقیق و اطلاع‌رسانی به‌موقع در زمینه رگبارها و بارندگی‌های پیش رو خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی دستگاه‌های اجرایی مرتبط به کشاورزان و عشایر در روزهای آتی ضروری است تا بتوانیم بارندگی روزهای آینده را در مرکز و شمال اردبیل مدیریت کنیم.

میرجعفریان ادامه داد: با توجه به بارش‌های فصلی بهار و مخاطرات طبیعی ناشی از آن اطلاع‌رسانی به‌ موقع می‌تواند از بروز خطرات بیشتر جلوگیری کند.

وی با قدردانی از تلاش‌های هواشناسی در پیش‌بینی دقیق و اطلاع‌رسانی به‌ موقع در زمینه رگبارها و بارندگی‌های پیش رو، افزود: اطلاع‌رسانی دستگاه‌های اجرایی مرتبط به کشاورزان و عشایر برای مراقبت از باغات و مزارع ضروری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با تأکید بر افزایش ضریب تمهیدات و اقدامات از سوی دستگاه‌ها و متولیان مربوط ادامه داد: این بارش‌ها با توجه به خطرات احتمالی که می‌تواند برای دام و احشام ایجاد کند، لازم است هشدارها به ‌موقع اعلام و رعایت شود.

میرجعفریان با اشاره به آغاز کوچ عشایر بیان کرد: امور عشایر و جهاد کشاورزی باید عشایر و دامداران روستایی را نسبت به رعایت نکات ایمنی و پرهیز از عبورهای طولی در مسیل‌ها آگاه‌سازی کنند.

وی با بیان لزوم تخلیه ابنیه‌ها و جلوگیری از تجمع آب در کانال‌ها و ورود جدی حوزه راهداری به این موضوع تصریح کرد: مدیریت روان‌آب‌ها و جلوگیری از هدررفت آب بارندگی‌ها ضروری است که باید از سوی امور آب پیگیری شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل اجرای ۲۶ بند خاکی و طرح آب‌خوان توسط منابع طبیعی در سال جاری را یادآور شد و بیان کرد: ذخیره‌سازی ۳میلیون مترمکعب آب در این طرح‌های خاکی انجام می شود.

میرجعفریان گفت: این طرح‌ها علاوه بر کمک به ذخیره‌سازی میان‌مدت آب، از بروز خطراتی چون سیل نیز جلوگیری می‌کند.

وی با تأکید بر ورود شهرداری‌ها و آب و فاضلاب برای جلوگیری از انسداد کانال‌ها، اظهار کرد: پاکسازی جوی‌ها برای پیشگیری از آب‌ گرفتگی ضروری است.

کد خبر 6098188

دیگر خبرها

  • تشکیل ۳ پرونده قضایی در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی
  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی با تغذیه مناسب
  • دامداران مراقب احشام خود در بارندگی ها باشند
  • بازار مکاره سلامت در شبکه‌های اجتماعی/ عدم بازدارندگی قوانین
  • ۸ کاری که افراد موفق هرگز صبح‌ها انجام نمی‌دهند
  • عکس| اعتراض عجیب‌وغریب چینی‌ها به شرایط کاری
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت
  • کشور‌های مختلف برای محافظت از کودکان چه کردند؟
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت/ کشورها برای محفاظت از کودکان چه کردند؟