Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-28@10:34:45 GMT

کلیشه برعکس؛ داستان افشین قطبی این بار تراژیک بود!

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۴۳۱۴۰

کلیشه برعکس؛ داستان افشین قطبی این بار تراژیک بود!

افشین قطبی بارها ثابت کرده این سقوط به معنای فراموش شدن نامش نخواهد بود.


به گزارش "ورزش سه" و به نقل از سایت چاینا نیوز، پنج سال قبل تیم شیجیاژوانگ در رده های پایین فوتبال در چین بازی می کرد و صعود دوباره به سوپرلیگ این کشور و حضور در بین نامدارترین تیم ها برای شیجیاژوانگ فقط چهار سال طول کشید. تیم شیجیاژوانگ بازی های خود را در استادیوم یوتونگ نزدیک به مرکز شهر انجام داده و در هر مسابقه هزاران هوادار متعصب خود را به این استادیوم رسانده و از شیجیاژوانگ حمایت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

کانون هواداری این تیم لقب "شیاطین سرخ" را برای خود انتخاب کرده و تا از نزدیک تجربه نکنید، متوجه نمی شوید که در هر مسابقه ای هواداران از لحظه ورود به استادیوم تا هنگام پایان مسابقه، حتی یک لحظه نیز دست از تشویق برنداشته و انگار به هیچ وجه خستگی برای آنها معنایی ندارد.

 

 

ابتدا و بعد از صعود شیجیاژوانگ به سوپر لیگ چین، کسی شانسی برای آنها قاول نبوده و همگی در انتظار سقوط این تیم بودند، اما شیجیاژوانگ فصل را رویایی اغاز کرد و اگر گوانگژو اورگرانده در اوقات اضافی به گل تساوی دست نمی یافت، شیجیاژوانگ فصل را با یک پیروزی بزرگ برابر این تیم نامدار و پرستاره آغاز کرده بود.

 

استادیوم یوتونگ در همه مسابقات شاهد حضور 40 هزار هواداری بود که فریادهایشان گوش آسمان را کر می کرد و آنها تا نیم فصل به شش پیروزی، هفت تساوی و تنها دو شکست دست یافته و رکورد 12 دیدار متوالی بدون باخت را نیز ثبت کردند. شیجیاژوانگ به قدری خوب کار کرد که در مقطعی حتی به رتبه سوم در جدول سوپرلیگ چین نیز رسید و هواداران این تیم در سودای حضور در لیگ قهرمانان آسیا در فصل بعد نیز بودند.

 

اما در ادامه فصل شرایط تغییر کرد و روزهای دشوار برای شیجیاژوانگ فرا رسید. آنها معمولا شکست هایی با حداقل فاصله را تجربه می کردند و در نهایت این روند باعث سقوط آنها به رتبه آخر جدول رده بندی و رفتن به دسته پایین تر شد.

 

شاید بدترین اتفاق برای شیجیاژوانگ شیوع ویروس کرونا و عدم امکان حضور هواداران در استادیوم بود. این تیم روی طرفداران متعصب خود حساب ویژه ای باز می کرد و غلبه بر شیجیاژوانگ در استادیوم یوتونگ حتی برای تیم های مدعی نیز دشوار بود.

 

 

اما شکست های متوالی در مرحله پلی اف کار شیجیاژوانگ را بای ماندن در سوپزرلیگ چین دشوار کرد و در نهایت باخت در دیدار مقابل ووهان زال سقوط این تیم به دسته پایین تر را قطعی ساخت.

 

شاگردان افشین قطبی سال گذشته در شرایطی دشوار موفق شدند به سطح اول فوتبال در چین صعود کرده و رویارویی با سرمربیان بزرگ و مشهوری چون رافا بنیتس و فابیو کاناوارو را نیز تجربه کنند. این سقوط نیز باعث ناامیدی هواداران شیجیاژوانگ نخواهد شد و هنگامی که مجوز حضور کامل هواداران در استادیوم ها صادر شود، بی شک دوباره در کنار بازیکنان شیجیاژوانگ برای صعود به سوپرلیگ تلاش خواهند کرد.

 

کار برای افشین قطبی نیز تمام نشده است. او در سالهای دوران مربیگری خود روزهای پرفراز و نشیبی را تجربه کرده، از قهرمانی دراماتیک در دقیقه 96 با پرسپولیس و بالا و پایین های فراوان روی نیمکت شیمیزو اسپالس. اما در تمامی این فصول افشین با تکیه بر همان قلب شیر دوباره منتقدانش را به سکوت دعوت کرده و بی شک این بار نیز این سرمربی محبوب و دوستداشتنی موفق به بازسازی تیمش خواهد شد.

 

افشین قطبی شیجیاژوانگ چین

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: افشین قطبی شیجیاژوانگ چین افشین قطبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۳۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمای دیدنی از بسته شدن سقف آتلانتا استادیوم، از ورزشگاه های میزبان جام جهانی 2026 و کوپا آمریکا 2024 / فیلم

ویدیویی از نحوه بسته شدن سقف ورزشگاه آتلانتا (مرسدس بنز استادیوم) در کشور آمریکا را مشاهده می کنید. این ورزشگاه یکی از میزبان های رقابت های جام جهانی 2026 و کوپا آمریکا 2024 خواهد بود.

دانلود (1.4MB)

دیگر خبرها

  • تصاویری زیبا از علاقه توله خرس قطبی به مادرش
  • مشعل المپیک به فرانسه تحویل داده شد + ویدئو | واکنش تماشاچیان حاضر در استادیوم را ببینید
  • نمای دیدنی از بسته شدن سقف آتلانتا استادیوم، از ورزشگاه های میزبان جام جهانی 2026 و کوپا آمریکا 2024 / فیلم
  • حمله قلبی به دو هوادار تراکتور در استادیوم یادگار
  • آواز علیرضا قربانی در استادیوم فوتبال؛ جدی می‌فرمایید؟
  • مدیرعامل ملوان: صحبت‌های تارتار زنگ خطر بود
  • تراکتور به شدت تشویق شد
  • حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است
  • احمد خاتمی: به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم، اما جلوی ناهنجاری خواهیم ایستاد/ حجاب از ضروریات دین است، بی حجابی خلاف شرع و قانون است/ در مسئله عفاف و حجاب دو قطبی نکنید
  • بوندس‌لیگا تحت تاثیر جنگ جهانی دوم قرار گرفت!‏