Web Analytics Made Easy - Statcounter

راشد الغنوشی از کناره گیری خود از رهبری حزب النهضه تونس تا پایان سال میلادی جاری خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‎الملل خبرگزاری تسنیم ، رهبر حزب اسلامگرای النهضه تونس گفت: تا پایان سال جاری میلادی ( دوشنبه 10 آذرماه )  از سمت خود درحزب النهضه کناره گیری خواهم کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

(کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

راشد الغنوشی که با تلویزیون تونس گفت وگو می‌کرد، درباره درخواست یکصد نفر از رهبران حزب النهضه برای نامزد نشدن او در انتخابات رهبری حزب گفت: بنده در نظر نداشتم برای رهبری حزب بار دیگر نامزد شوم.

وی با اشاره به اختلافات درون حزب النهضه گفت: این اختلافات یک امر عادی است که تمام احزاب سیاسی با آنها دست و پنجه نرم می‌کنند. النهضه یک حزب سیاسی  است که بر اساس اصول دموکراتیک و قوانین خاصی عمل می‌کند لذا برادران ما در حزب حق دارند که نظر خود را ابراز کنند . همگی ما برمحور اسلام دموکراتیک اجتماع کرده‌ایم

الغنوشی تصریح کرد: رهبران النهضه بر اساس اصول دموکراتیک از حق خود استفاده می‎کنند و تمام رهبران یکسان نیستد و هرکس رای و نظر مخصوص خود دارد اما آنچه که مرا آزار می‌دهد، این است که اختلافات درون حزبی به سطح رسانه‌ها کشیده شود.

دادگاه تونس طرح درخواست علیه اتحاد جهانی علمای مسلمان را رد کرد

وی درباره نامزدشدن در انتخابات ریاست جمهوری آینده تونس گفت: سخن گفتن در این زمینه زود است اما در شرایط کنونی بنده در نظر ندارم نامزد انتخابات ریاست جمهوری شوم.

الغنوشی با تاکید بر ضرورت وحدت ملی در تونس گفت: باید همگی پای میز مذاکره حاضر شویم و به یک توافق در زمینه استقرار ثبات ( و برطرف کردن بحران‎های اقتصادی و اجتماعی ) در کشور دست پیدا کنیم .

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تون س تون س حزب النهضه رهبری حزب تونس گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۳۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو: دادگاه لاهه به جنگ ما آمده است | سایه اتهام ارتکاب جنایات جنگی بر سر رهبران صهیونیست

به گزارش همشهری آنلاین، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که از احتمال صدور حکم بازداشت خودش از سوی دادگاه لاهه هراسان و مضطرب است، امروز سه‌شنبه مدعی شد: احتمال صدور حکم دستگیری فرماندهان ارتش و رهبران رژیم صهیونیستی به اتهام ارتکاب جنایات جنگی یک رسوایی در مقیاس تاریخی خواهد بود.

به گزارش رویترز، نتانیاهو در ادامه مدعی شد: می‌خواهم یک چیز را روشن کنم: هیچ تصمیمی، نه در لاهه و نه در هیچ جای دیگری، بر عزم ما برای دستیابی به تمام اهداف جنگ، آزادی همه گروگان‌ها، پیروزی کامل بر حماس و تعهد تأثیر نمی‌گذارد. غزه دیگر تهدیدی برای اسرائیل نخواهد بود.

نتانیاهو همچنین در میان جمعی از خانواده‌های اسرای صهیونیستی مدعی شد: اکنون دادگاه لاهه به جنگ ما آمده است.

این در حالی است که پی‌شتر پایگاه خبری آکسیوس گزارش کرده بود نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در مورد ممانعت از صدور حکم بازداشت مقامات ارشد این رژیم از سوی دیوان کیفری بین‌الملل درخواست کمک کرده است.

دیوان بین‌المللی دادگستری ۲۶ ژانویه گذشته از رژیم صهیونیستی خواست اقداماتی را برای جلوگیری از نسل‌کشی در غزه و توقف تحریک مستقیم به ارتکاب چنین جنایتی در پیش بگیرد.

همچنین این دادگاه از تل آویو خواست پس از یک ماه از زمان برگزاری جلسه، گزارشی از عملکرد خود در این خصوص به دادگاه ارائه کرده و تمام قدامات فوری لازم برای حمایت از فلسطینی‌ها در غزه را در پیش بگیرد اما رژیم صهیونیستی بدون توجه به این درخواست‌ها برای هفتمین ماه پیاپی به حملات خود علیه نوار غزه ادامه می‌دهد.

کد خبر 848531 منبع: ایسنا برچسب‌ها بنیامین نتانیاهو دادگاه لاهه اسرائیل خبر ویژه رژيم صهيونيستى

دیگر خبرها

  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • حمدان: حمله زمینی به رفح موجب توقف مذاکرات خواهد شد
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • از این مهندس پاس به آن پاسور گل؛ ژاوی و کروس چرا مثل مسی و مولر استعفای خود را پس گرفتند؟
  • اشاره گادی آیزنکوت به کناره‌گیری از کابینه جنگ رژیم صهیونیستی
  • گفتگوی رهبران قطر و مصر پیرامون شرایط غزه
  • نتانیاهو: دادگاه لاهه به جنگ ما آمده است | سایه اتهام ارتکاب جنایات جنگی بر سر رهبران صهیونیست
  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • هشدار آمریکا به دیوان کیفری بین‌المللی پیرامون حکم بازداشت رهبران اسرائیل
  • حماس: اگر ارتش اسرائیل وارد رفح شود شکست سختی می‌خورد