Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی مجمع جهانی صلح اسلامی، علی اکبر صالحی در کنفرانس علمی صلح، عدالت، امنیت و سلامت جهانی اظهار داشت: یکی از مهمترین چالش‌ها و پرسش‌های فراگیر در میان اصحاب فکر و اندیشه، موضوع درهم شکستن آپارتاید علمی، یاری رساندن به فرایند برقراری صلح و عدالت و نیز حمایت همه‌جانبه از تلاش‌های کنشگران و فعالان اجتماعی و مدنی در مسیر صیانت از حریم امنیت و سلامت جهانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه رقابتی بی‌رحمانه و سلطه جویانه برای دستیابی به منابع قدرت، ثروت و منزلت در جهان در جریان است، تصریح کرد: تصمیم سازان کشورهای صاحب قدرت و برخی مدیران ارشد بنگاه‌های اقتصادی و شرکت‌های چند ملیتی به گنجینه‌ها و مواریث مادی و معنوی این کره خاکی به مثابه ماده خامی می‌نگرند که باید در راه امیال آنان مورد بهره برداری قرار گیرد.

معاون رییس جمهوری گفت: تنها گزینه برای اصلاح این جهان در هم شکسته، احیای معنویت دینی در مفهوم عمیق و گسترده آن و بازیابی حکمت و معرفت قدسی است.

صالحی با بیان اینکه چنانچه علوم و فناوری‌های نوین تحت هدایت و ارشادات باورمندان به علوم وحیانی و مروجان تعالیم انبیای الهی قرار نگیرند، میتوانند زمینه ساز ظهور اهریمن شوند، تصریح کرد: تجارب تلخ و فاجعه‌بار بشری در قرن بیستم و دهه‌های نخستین هزاره سوم میلادی موید این نظرگاه معرفتی است.

وی، رواج مادی گرایی و پوزیتویسم را عامل به حاشیه رفتن معنویت در جهان معاصر ندانست و گفت: در حال حاضر بزرگان عالم اندیشه و حامیان رویکرد عقلانیت معطوف به امر متعال مانند استاد معظم و فیلسوف گران‌قدر دکتر سید حسین نصر و برخی دیگر از اندیشمندان دینی در سراسر جهان بیرق مبارزه با افزون طلبی خودپرستانه و سرپرستی تجاوزکارانه را به اهتزاز درآورده و از ضرورت تغییر پارادایم در عرصه حیات فردی و اجتماعی سخن می‌گویند.

رییس سازمان انرژی اتمی، دل بستن تام‌وتمام به ساز و کارها و مکانیسم‌های موجود در عرصه روابط بین‌الملل مانند مصوبات شورای امنیت سازمان ملل متحد، کنوانسیون منع شکنجه و کنوانسیون مقابله با تمامی اشکال تبعیض را سودایی خام عنوان کرد و افزود: زمان انتخاب فرا رسیده و ما را از بازگشت به مسیر معنویت دینی و گوش فرادادن به پیام اصلی پیامبران الهی گریزی نیست.

برچسب‌ها بعدمعنوی انسان سازمان انرژی اتمی ایران سازمان ملل متحد علمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان انرژی اتمی ایران سازمان ملل متحد علمی سازمان انرژی اتمی ایران سازمان ملل متحد علمی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۳۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از مشکلات اصفهان وجود نگاه برخوردار است

فرماندار اصفهان گفت: باتوجه به کثرت متعدد مسائل، شهرستان اصفهان برخوردار نیست و در این راستا شاهد اختصاص نامناسب بودجه به این شهرستان هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد علی احمدی بعد از ظهر امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در نشست مشترک شورای اداری شهرستان و استان اصفهان اظهار کرد: امروز استاندار اصفهان به همراه معاونین خود در منطقه شرق اصفهان محدوده برآن شمالی و جنوبی و شهرهای زیار و قهجاورستان بود و از حلقه ترافیکی چهارم نیز بازدیدی را انجام دادند.

وی افزود: با توجه به کثرت مسائل شهرستان اصفهان سفرهای منطقه‌ای در دستور کار استاندار اصفهان قرار گرفت که امروز سومین سفر از سفر استاندار اصفهان به مناطق شرق اصفهان انجام‌شد و قطعاً سفر امروز استاندار اصفهان موجب امیدآفرینی بین مردم منطقه شرق اصفهان خواهد شد.

فرماندار اصفهان تاکید کرد: شهرستان اصفهان دارای ظرفیت‌های فراوانی است که این ظرفیت‌ها را در عرصه‌های مختلف شاهدیم، مضاعف بر نمونه‌ای از تمامی مشکلات استان اصفهان تعدادی مشکلات ویژه از جمله آلودگی هوا، ترافیک و تراکم جمعیت نیز در شهرستان اصفهان وجود دارد که نیازمند توجه ویژه‌ای است، یکی از مهمترین مشکلات این است که متأسفانه نسبت به شهرستان اصفهان نگاه یک شهرستان برخوردار وجود دارد.

وی افزود بعضاً به دلیل کثرت کار در ادارات کل برخی غفلت‌ها را در شهرستان اصفهان شاهدیم زیرا برخی از دستگاه‌ها نماینده‌ای در شهرستان ندارد، بر همین اساس این موضوعات نیازمند تدابیر ویژه‌ای است.

احمدی تاکید کرد: شهرستان اصفهان از ۸۲ روستا با یک بخشدار تشکیل شده است، در حالی که برخی از روستاهای این شهرستان به اندازه یک شهر جمعیت دارد، در این راستا توجه به ساختارهای اداری نیازمند توجه ویژه‌ای است. امروز سعی داریم اعلام کنیم که با توجه به کثرت متعدد مسائل، شهرستان اصفهان برخوردار نیست و در این راستا شاهد اختصاص نامناسب بودجه به این شهرستان هستیم.

کد خبر 747932

دیگر خبرها

  • نیاز امروز جامعه ما معنویت است
  • کدام منطقه جهان بیشترین تاثیر تغییرات آب‌وهوایی را تجربه کرد؟
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • چرا دستمزد ۱۴۰۳ اصلاح نمی‌شود؟!
  • نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا
  • استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد
  • یکی از مشکلات شهرستان اصفهان وجود نگاه برخوردار است
  • یکی از مشکلات اصفهان وجود نگاه برخوردار است
  • پرآبی مسیل‌ها در محور انار- رفسنجان
  • توماج صالحی حتما اعدام نمی‌شود