Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-28@19:25:12 GMT

۲ باند حفاری غیر مجاز در نور متلاشی شد

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۴۳۴۰۴

۲ باند حفاری غیر مجاز در نور متلاشی شد

به گزارش رکنا، سرهنگ محمد زمان شالیکار گفت که یکی از باندها در پی دریافت گزارش های مردمی مبنی بر حفاری غیرمجاز در حیاط یک خانه قدیمی در روستای کالج شناسایی و ۶ تن از اعضای باند در حالی که مشغول حفاری بودند ، دستگیر شدند.

وی افزد که افراد دستگیر شده که دستگاه فلزیاب و دیگر تجهیزات حفاری به همراه داشتند ، هنگام ورود ماموران انتظامی و یگان حفاظت میراث فرهنگی پا به فرار گذاشتند که ناکام ماندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ شالیکار گفت که این افراد پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

وی افزود که یک باند دیگر هم هنگام حفاری در جنگل های منطقه آب پری در مسیر رویان به بلده شناسایی شد ولی اعضای آن با توجه به گذاشتن نگهبان در مسیر به محض اطلاع از حضور ماموران انتظامی و یگان حفاظت فرار کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نور گفت که تلاش برای دستگیری اعضای این هم ۶ نفر بودند ادامه دارد ولی از محل حفاری ابزار آلاتی مانند یک دستگاه موتور برق و پیکور برقی کشف و ضبط شد.

استان مازندران بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی دارد که از این تعداد کمتر از ۸۰۰ اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا رکنا فرار اخبار حوادث دستگیری باند شناسایی حفاری حفاری غیر مجاز سهام عدالت قیمت خودرو کرونا فیلم ایران عکس کرونا قتل ترامپ زن تلگرام دختر همسر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۳۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام ۳۴ باند حفاری و قاچاق اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی

ایسنا/آذربایجان غربی سرپرست یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی از انهدام ۳۴ باند حفاری و قاچاق اموال تاریخی طی سال گذشته در استان خبرداد.

بهروز محبی در گفت و گو با ایسنا افزود: طی سال گذشته ۴۳۲۰ مورد به تپه‌ها و بافت‌های تاریخی استان سرکشی شده است. 

وی از تشکیل ۸۱ پرونده قضایی در استان طی این بازه زمانی خبر داد و گفت: در این راستا، ۳۴ باند حفاری و قاچاق اموال تاریخی منهدم و ۷۶ نفر دستگیر شدند. 

محبی اظهار کرد: طی سال گذشته ۲۴۱ مورد اخطاریه موثر صادر و ۱۶ مورد فلزیاب در استان کشف شد. 

سرپرست یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به تعامل با ۱۶۳ ارگان همیار تصریح کرد: ۳۳ انجمن میراث فرهنگی در استان طی سال گذشته راه اندازی شده است. 

وی با اشاره به آمار یگان حفاظت در سال جاری ادامه داد: طی سال جاری، ۷ مرد تجاوز به حریم، ۶ مورد مرمت غیر مجاز، یک مورد تخریب آثار تاریخی، ۵ مورد حفاری منطقه غیر ثبتی و ۲ مورد حفاری منطقه ثبتی در استان انجام شده است. 

محبی افزود: طی سال جاری ۷ پرونده تخلف تشکیل و ۱۵ اخطاریه مکتوب صادر شده است. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۳۴ باند حفاری اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی منهدم شد
  • دستگیری اعضای باند سرقت به عنف در بوئین‌زهرا
  • دستگیری اعضای باند ۴ نفره سارقان به عنف/نوشابه‌های قاچاق به بازار نرسید
  • گنج‌یاب‌ها در ساوه به گنج نرسیدند
  • انهدام ۳۴ باند حفاری و قاچاق اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی
  • بازداشت اعضای ۲۰ باند غیربومی سرقت در مازندران
  • متلاشی شدن باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه سه هزار ساله در ارومیه
  • متلاشی شدن ۴۵۴ باند تبهکاری در ترکیه در ۱۰ ماه گذشته
  • دستگیری ۵ متهم حفاری غیرمجازو کشف ۲ دستگاه گنج‌یاب در نیشابور
  • متلاشی شدن باند مواد مخدر صنعتی در ماهان