Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده ستاد کرونا در تهران با اشاره به بستری شدن ۸۹۲ بیمار جدید کرونایی در تهران گفت: در زمان حاضر نیاز به افزایش سه برابری ظرفیت حمل و نقل عمومی داریم که این امر در کوتاه مدت امکان پذیر نیست به همین دلیل درخواست ما مدیریت سفرهای درون‌شهری است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران پویا، دکتر علیرضا زالی، فرمانده ستاد مدیریت کرونا در تهران در حاشیه سیزدهمین همایش تازه‌های علوم بهداشتی کشور که در دانشکده بهداشت و ایمنی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، گفت: در شهر تهران، یکی از معضلات جدی، حمل و نقل عمومی است در شهر تهران حمل و نقل عمومی در تناسب با میزان نیاز این شهر در طول 15 سال اخیر نبوده است ناوگان اتوبوسرانی و مترو تهران در سالهای اخیر توسعه قابل قبولی نداشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی کمبود درآمد اختصاصی شهرداری گرانتر شدن اقدامات برای توسعه حمل و نقل عمومی را از علل مشکلات موجود در ظرفیت حمل و نقل عمومی دانست.

زالی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم میزان زیرساخت موجود در زمینه حمل و نقل عمومی در شهر تهران تنها پاسخگوی یک سوم تقاضای موجود است یعنی در زمان حاضر نیاز به افزایش سه برابری ظرفیت حمل و نقل عمومی داریم که این امر در کوتاه مدت امکان پذیر نیست به همین دلیل درخواست ما مدیریت سفرهای درون شهری است تا فشار از روی حمل و نقل عمومی تهران برداشته شود

زالی درباره آخرین آمار کرونا در تهران تصریح کرد: تعداد بیمارانی که در طول 24 ساعت گذشته به عنوان موارد جدید بستری شدند  892 نفر بوده است که 171 نفر از این بیماران به دلیل بدحال بودن در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند. تعداد بیماران بستری در استان تهران 6721 بیمار است که 1832 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند‌.

زالی ادامه داد: میزان ترخیص در تهران کماکان از میزان پذیرش موارد جدید کمتر است و 563 نفر در 24 ساعت گذشته از بیمارستانها ترخیص شدند.

وی گفت: میزان مراجعین سرپایی ما در طول 24 ساعت گذشته 10 هزار و 700 نفر بوده است که از این تعداد حدود 6000 نفر مربوط به بخش‌های سرپایی و 4700 نفر مربوط به بخش‌های بستری بودند و تعداد موارد مرگ و میر ثبت شده در تهران یعنی مواردی که با آزمایش پی سی آر مثبت فوت شدند 85 نفر بوده است.

زالی: تنها راه موثر برای شکستن زنجیره انتقال کرونا تعطیلی 2 هفته‌ای است

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بهداشت و درمان ویروس کرونا بهداشت و درمان ویروس کرونا حمل و نقل عمومی ظرفیت حمل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۳۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی مرعشی، با بیان اینکه استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع نهایی شد، گفت: داروهای مورد نیاز به همراه ۳۸۰ نفر از کادر پزشکی متخصص هلال احمر سه روز قبل از عزیمت اولین کاروان زائران اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه در مکه یک بیمارستان ۶۰ تخت خوابی داریم؛ گفت: این بیمارستان دارای بخش ویژه مجهز و کامل است؛ همچنین یک بخش رادیولوژی، سونوگرافی، اکوکاردیوگرافی، آزمایشگاه مجهز، بخش دندانپزشکی و بخش‌های بستری زنان و مردان را هم داریم.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر گفت: در مدینه خدمات در دو درمانگاه ۱۶ ساعته و شبانه روزی انجام می‌شود و همچنین یک مرکز ۱۰ تختخوابی را هم در مدینه داریم.

مرعشی خاطر نشان کرد: در صورتی که به خدمات بستری و اعمال جراحی مختلف نیاز داشته باشیم؛ از بیمارستان‌های عربستان استفاده خواهیم کرد.

کد خبر 6091429 علی قدمی

دیگر خبرها

  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد
  • بارش شدید باران در پایتخت از چهارشنبه
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام
  • اجرای طرح افزایش خدمات و ایمن‌سازی بزرگراه‌‌های پایتخت
  • اجرای طرح افزایش خدمات و ایمن‌سازی بزرگراه‌های پایتخت
  • اجرای طرح افزایش خدمات و ایمن‌سازی بزرگراه‌های پایتخت 
  • زلفی گل: افزایش ۳ برابری مبلغ قرارداد‌های استادان با صنایع/ میزان اختصاص گرنت به رساله‌های دکتری و طرح‌های تحقیقاتی اعلام شد 
  • رشد ۱۰ برابری طرح حوزه راه شهرستان مهریز
  • تهرانی‌ها در این دو منطقه بیشتر تصادف می‌کنند