Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان اینکه در حال حاضر در ۲۵ نقطه شرق و غرب، فاضلاب وارد رودخانه کارون می‌شود، گفت: یکی از اهداف اصلی طرح جامع فاضلاب اهواز و کارون این است که ورود فاضلاب به رودخانه کارون در فاز اول حداقل به نصف برسد.

صادق حقیقی‌پور در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح جامع فاضلاب اهواز و کارون که امروز (۲۱ آبان‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: با عنایت مقام معظم رهبری و پیگیری‌های رئیس جمهور مصوب شد که ۱۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای اجرا و توسعه شبکه فاضلاب اهواز و کارون تخصیص یابد که در سال اول ۵۰ میلیون یورو مجوز تخصیص اخذ کرده است و امیدواریم با تلاش، ۵۰ میلیون یوروی دوم را نیز از این صندوق دریافت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌های خوزستان وجود رودخانه کارون است که با اجرای این طرح، از ورود فاضلاب اهواز و شهرستان کارون به رودخانه جلوگیری می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان اینکه در حال حاضر در ۲۵ نقطه شرق و غرب، فاضلاب وارد رودخانه کارون می‌شود، گفت: یکی از اهداف اصلی طرح جامع فاضلاب اهواز و کارون این است که ورود فاضلاب به رودخانه کارون در  فاز اول حداقل به نصف برسد.

حقیقی‌پور با اشاره به اهمیت اجرای کلکتورهای اهواز، عنوان کرد: با توجه به اینکه این کلکتورها ناقص اجرا شده‌اند، با وجود اینکه در طرح فاضلاب اهواز ۷۰ ایستگاه پمپاژ پیش‌بینی شده اما اکنون حدود ۱۸۶ منهول‌پمپ و ایستگاه فاضلاب داریم که با اجرای این کلکتورها این منهول‌پمپ‌ها به اندازه زیادی کاهش می‌یابد. علت نارضایتی مردم اکثرا به علت خرابی و عملکرد این منهول‌پمپ‌ها است.

وی افزود: با اجرای این کلکتورها که هزینه‌بر و زمان‌بر است، امیدواریم حداقل ۸۰ منهول‌پمپ در اهواز کاهش یابد یعنی در ۸۰ نقطه اهواز رضایتمندی بیشتری خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان بیان کرد: نکته سوم در این طرح، نبود شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی است که در زمان بارندگی مشکلاتی ایجاد می‌کند. در این طرح، ظرفیت ۱۰ ایستگاه پمپاژ مادر افزایش می‌یابد که قطعا نقش بسیار مهمی در دفع آب‌های سطحی خواهد داشت.

وی با اشاره به انعکاس وضعیت فاضلاب شهرستان کارون در رسانه‌ها، گفت: در راستای رفع مشکل فاضلاب این شهرستان، ۱۵ کیلومتر کلکتور و هفت ایستگاه پمپاژ بزرگ در شهرستان کارون اجرا می‌شود که قطعا اثربخشی خوبی خواهد داشت و شاهد پیشرفت و تحول چشم‌گیر در این منطقه خواهیم بود.

حقیقی‌پور بیان کرد: روز گذشته سه مصوبه از سازمان برنامه و بودجه کشور داشتیم و مقرر شد در آبادان،‌ خرمشهر و مسجدسلیمان با اعتبار ۷۵۰ میلیارد تومان کار توسعه شبکه فاضلاب انجام شود تا شاهد پیشرفت در خدمات‌رسانی باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اخبار اقتصادی خوزستان آب و فاضلاب فاضلاب اهواز رودخانه کارون طرح جامع فاضلاب اهواز فاضلاب اهواز و کارون رودخانه کارون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۳۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد جامع بیان کرد: ساخت این دیوار حائل از آبان ماه سال گذشته با هدف رفاه حال شهروندان و جلوگیری از بروز حوادث احتمالی به ویژه ریزش سنگ هنگام باران آغاز و در آینده نزدیک به پایان خواهد رسید.

وی با بیان اینکه ساخت دیوار حائل خیابان چهار شهید خالدی به روش سنگچین به ارتفاع ۲ متر انجام خواهد شد ابراز امیدواری کرد: با ساخت پارک محله‌ای توسط شهرداری در امتداد دیوار حائل، این طرح هر چه سریع‌تر تکمیل شود.

معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در خصوص جابه جایی ساکنین این منطقه (منبع آب اهواز) برای جلوگیری از خطرات احتمالی گفت: ساخت واحد مسکونی برای بخشی از ساکنین این منطقه بر عهده راه و شهرسازی است.

وی افزود: در این راستا کار ساخت حدود ۲۳۰ واحد برای جابه جایی ساکنین منطقه منبع آب در دست اجرا قرار گرفت و اکنون پیشرفت فیزیکی این واحد‌ها بیش از ۷۰ درصد است.

محله "منبع آب" یکی از مناطق حاشیه نشین در شهر اهواز است؛ این منطقه هرچند در حاشیه شهر قرار ندارد، اما با توجه به ساختار منازل مسکونی و معضلات آن به عنوان یکی از مناطق حاشیه‌نشین اهواز به شمار می‌آید.

 

دیگر خبرها

  • کشف انبار کالای قاچاق در اهواز
  • تقدیر از کارگران شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون
  • آبشک به‌دنبال اتفاقی شیرین در قلب اهواز
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز
  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری
  • هوا در خوزستان گرم‌تر می‌شود