Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان گفت: روزانه ۱۷۰ نفر در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان بستری می‌شوند و برخی از افراد متاسفانه دیرباورند و این بیماری را جدی نمی‌گیرند.

دکتر محمدرضا نیکبخت امروز ۲۱ آبان‌ماه با بیان اینکه روند شیوع بیماری در استان بسیار بد است، اظهار کرد: ‌درلرستان به لحاظ روند ابتلاء به کرونا یا استان اول است و یا دوم در کشور هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه هر چه تست کرونا در استان می‌گیریم،  بیشتر از نصف آنها مثبت است،  عنوان کرد: دلیل افزایشکرونا ویروس در استان بخاطر برگزار شدن عروسی ومراسم تشییع جنازه با شکوه است و متاسفانه هنوز بیماری را دراستان جدی نگرفته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه بیماری کرونا سن نمی‌شناسد و متاسفانه تغییر ژنتیک داده وخطرناک‌تر شده است، بیان کرد: ضرورت دارد مردم از خانه بیرون نیایند مگر در شرایط اضطراری چرا که قبلا هم تاکیدکردم زنده ماندن مهم‌تر از این است که به لحاظ اقتصادی تحت فشار باشیم و زنده مانده بهتر از گرسنگی است.

وی با تاکید بر اینکه مهمان نوازی در این مدت باید فراموش شود، چرا که مهمانی‌ها قتلگاه است،  عنوان کرد: هرچهامکانات لازم بوده تخت بیمارستانی برای کرونا لحاظ کردیم.

این مسئول با اشاره به اینکه تمام بیمارستان‌های اصلی شهرهای استان را در اختیار بیماران کرونا قرار دادیم،  تصریح کرد: همچنین بیمارستان تأمین اجتماعی و بیمارستان‌های خصوصی در اختیار این بیماران قرار داده شده است.

نیکبخت با تاکید براینکه اگر مردم رعایت نکنند،  واقعاً نمی‌دانیم بیماران مبتلا را کجا بستری کنیم،  یادآور شد: تاکنونهزار تخت در اختیار بیماران کرونایی قرار دادیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه متأسفانه ۱۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به علت ابتلاء به این بیماریجان باختند،  بیان کرد: در برخی روزها تعداد فوتی‌ها تا ۱۴ نفر هم رسیده و هم‌اکنون به طور متوسط در هر ۲۴ ساعتبین ۱۰ تا ۱۴ نفر به علت این بیماری فوت می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: روزانه ۱۲۰۰ نمونه تست کرونا از مردم استان گرفته می‌شود که بیش از۶۰۰ مورد آنها مثبت است.


نیکبخت اضافه کرد: روزانه ۱۷۰ نفر در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان بستری می‌شوند.

وی با بیان اینکه از اولین روز شیوع بیماری در استان تاکنون از بیش از ۱۳۰ هزار نفر تست کرونا گرفته شده که از این تعداد ۴۵ هزار نفر مثبت بوده و این درحالیست که اوایل شیوع بیماری تنها ۱۵ تا ۲۰ درصد تست‌ها مثبت بوده است.  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان اضافه کرد: با این اوصاف میزان مرگ و میر در لرستان نسبت به کشور کمتر است.

نیکبخت بیان کرد: کادر درمانی بخاطر حس وظیفه شناسی ارائه خدمات می‌دهند وگرنه تمایل دارند مرخصی بگیرند ودر منزل بمانند.

وی عنوان کرد: برخی از افراد متاسفانه دیرباورند و این بیماری را جدی نمی‌گیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: از افرادی که کرونا گرفتند و خوب شدند بپرسند تا شرایط سخت این بیماری را باور کنند وقدر عافیت را بدانند.

نیکبخت افزود: متاسفانه ورودی بیماران بیشتر از خروجی است و باید خودمان از بروز بیماری جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه الان باز بودن رستوران‌ها،  کافی‌شاپ،  باشگاه و ... مساوی با مرگ افراد است،  گفت: حضور درتجمعات منجر به تشدیدپیک بیماری شده است و متاسفانه روزانه بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ فوتی در کشور داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: بیشتر شهرهای استان نظیر کوهدشت،  پلدختر فوق قرمز و خرم‌آباد قرمز است و باید مردمهمکاری کرده و در خانه بمانند تا این بیماری را کنترل کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی کروناویروس ویروس کرونا همه باهم علیه کرونا در خانه بمانیم بیماران تست کرونا همه با همه علیه کرونا همه با هم کرونا همه علیه کرونا رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۴۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان

حسین زاده گفت : پذیرش، بستری، اعمال جراحی، اقدامات تشخیصی – درمانی و ترخیص کودکان زیر هفت سال بیمه شده در این بیمارستان ها باید به صورت رایگان انجام شود .

بر اساس اعلام وزارت بهداشت ؛ موضوع رایگان شدن همه خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که در هیأت دولت تصویب شده بود، به بیمه‌های پایه ابلاغ شده و همه سازمان‌های بیمه گر پایه مکلف به پرداخت ۱۰۰ درصد تعرفه دولتی برای خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال از جمله معاینه، آزمایشگاه، تصویربرداری، توانبخشی و همچنین استفاده از کیت غربالگری نوزادان در مراکز دولتی دانشگاهی سراسر کشور هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • حال خوب پدر و مادرها با اقدام خوب وزارت بهداشت
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی در لرستان بهره برداری شد
  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است
  • بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان