Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-26@21:41:03 GMT

"نظام بروکراسی" دشمن شماره یک کشور

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۴۴۳۶۳

رئیس مجلس شورای اسلامی: اگر از من سوال شود که امروز دشمن شماره یک ما چیست، می‌گویم نظام بروکراسی کشور است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آقای محمدباقر قالیباف عصر امروز در نشستی با حضور فعالان حوزه زیست بوم فناوری با اشاره به اهمیت این حوزه برای توسعه اقتصاد کشور گفت: شرکت‌های دانش بنیان چه در بخش‌هایی که پیشران‌های اصلی کشور هستند و چه در فعالیت‌های خدماتی که دارند، روح حاکم بر اقتصاد کشور به حساب می‌آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به مشکلات موجود در برخی بخش‌های کشور از جمله بخش‌های اقتصادی، ضعف مدیریت را موجب این مشکلات خواند و افزود: اگر از من سوال شود که امروز دشمن شماره یک ما چیست، می‌گویم نظام بروکراسی کشور است.

اقای قالیباف گفت: نظام بروکراسی در کشور امروز هویت مستقل جدایی از مردم و قوای مقننه، مجریه و قضاییه دارد و همین امر موجب ایجاد مشکلاتی در بخش‌های دولتی و خصوصی و نهاد‌های عمومی شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: امروز باید برای حذف این بروکراسی در کشور تمامی بخش‌ها با هم متحد شوند و مجموعه شرکت‌های دانش بنیان باید مسئولانه به عنوان یک وظیفه ملی، اجتماعی و انقلابی برای کمک به ریشه کنی این امر با ارائه پیشنهاد‌ها و همچنین طرح‌های سازنده کمک کنند.

آقای قالیباف با اشاره به اینکه بخش مهمی از کار مجلس شورای اسلامی نظارت است گفت: باید در زمینه نظارت بر قانون و اجرای آن حرکت کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین شفاف سازی، هوشمند سازی، مردمی سازی و کارامد سازی را چهار رویکرد اصلی مجلس در دوره یازدهم عنوان کرد و افزود: توقع ما این است که یک گروه کاری از میان شرکت‌های دانش بنیان در بخش فناوری‌ها شکل گیرد و این افراد به صورت برخط (آنلاین) با هم ارتباط داشته و پیشنهاد‌ها و راه حل‌های خود را در زمینه‌های مختلف علمی و فناوری به مجلس شورای اسلامی ارائه دهند. برچسب ها: قالیباف ، بروکراسی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: قالیباف بروکراسی مجلس شورای اسلامی نظام بروکراسی بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۴۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشور محیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد وحیدی ظهر پنجشنبه در حاشیه سفر خود به مشهد اظهار کرد: همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه هدف آماده شده است.

وزیر کشور گفت: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۸ حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

کد خبر 6088675

دیگر خبرها

  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • کشور مهیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • کشور محیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور
  • انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان برگزار می‌شود
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • رویکرد مردم‌محور در دستور کار نظام شورایی کشور است
  • رویکرد مردم ‎محور در دستورکار نظام شورایی کشور است
  • چه کسانی کاندیدای رهبری نظام بعد از امام بودند و چند رأی بدست آوردند؟ /وقتی متمم قاون اساسی با حکم ۲ رهبر به تصویب رسید!