Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: امروز با زحماتی که عزیزان مان کشیده اند، کلنگ پروژه فاضلاب شهر اهواز و کارون زده می شود و به امید خدا این پروژه ظرف مدت ۲۴ ماه به اتمام خواهد رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رهیاب، سردار سعید محمد در نشست امضای تفاهم نامه و کلنگ زنی پروژه آب و فاضلاب شهرستان های اهواز و کارون گفت: امروز با زحماتی که عزیزان مان کشیده اند، کلنگ پروژه فاضلاب شهر اهواز و کارون زده می شود و به امید خدا این پروژه ظرف مدت ۲۴ ماه به اتمام خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مردم اهواز و کارون معضلات زیادی در خصوص فاضلاب دارند، بیماری های زیادی ایجاد  و رودخانه کارون دچار آسیب شده است،این پروژه باید خیلی زودتر از این عملیاتی می شد اما نهایتاً با تدبیری که مقام معظم رهبری فرمودند که جا دارد از دقت نظر ایشان و تخصیص منابع اعتباری تشکر کنیم، قراردادی تا سقف ۱۲۵ میلیون دلار منعقد خواهد شد که خود قرارگاه خاتم هم در انجام این پروژه مشارکت خواهد داشت.   سردار محمد در تشریح وضعیت این قرارداد گفت: ۱۰۰ میلیون دلار از مبلغ قرارداد، از محل صندوق توسعه تخصیص داده شده و ۲۵ میلیون دلار دیگر نیز مورد تعهد قرارگاه است که به صورت مشارکتی در این پروژه ورود خواهد کرد و ان شاءالله طرف ۲۴ ماه، با تلاشی بسیار سریع و عملیاتی کار جلو رود و به پایان برسد.   وی افزود: قرارگاه متناظر با وزارت نیرو است و در حوزه آب، فعالیت های متنوعی انجام می دهد؛ قرارگاه خاتم موسساتی دارد که تمام آن ها را در این پروژه متمرکز نموده ایم و از این میان، مسئولیت اجرای این پروژه بر عهده شرکت سفاست بوده و سایر مجموعه های قرار گاه به صورت تخصصی زیر نظر این شرکت نقش آفرینی خواهند کرد؛ در بخش زیر زمینی که حفاری های بسیار دقیق انجام شود موسسه فاطر، موسسه اروندان در کانال های روباز و لوله گذاری ها و موسسه بعثت در بخش پمپاژها فعالیت خواهند کرد.   فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ص با تاکید بر استفاده از نیروهای بومی در این پروژه خاطر نشان کرد: ما وظیفه خودمان میدانیم که  تنها نیروی بومی را در این پروژه استخدام نماییم و هدف قرارگاه عمدتا در تمام پروژه ها این است که ۷۰ الی ۸۰ درصد نیروها از همان منطقه تامین شوند و الحمدلله استان خوزستان یک استان فنی است و با اجرای این همه پروژه های فنی در خصوص نیروی متخصص فتی چیزی کم ندارد و ما قطعا بخش عمده نیروهای خودمان را از ظرفیت درونی و پیمانکاران استان استفاده خواهیم کرد.   وی با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی افزود: استفاده از شرکت های خصوصی یکی از اعتقادات و مأموریت های ماست و باید در کنار قرارگاه یک بخش خصوصی شکل بگیرد و فعالیت کند تا یک سازمان خوب و منظم برای اجرای این پروژه ۲۴ ماهه تدارک دیده شده و در دو سال آینده افتتاح این پروژه را جشن بگیریم.   سعید محمد همچین ضمن گلایه از زمان بر شدن آغاز این پروژه گفت: زمان زیادی برای عملیاتی شدن پروژه پس از تخصیص مبلغ مورد نظر مقام معظم رهبری طی شد و یک مقدار بروکراسی در کشور ما آسیب زننده بوده و صرف زمان بسیار، حلاوت و شیرینی تصمیمات خوب را کم می کند.   وی با تاکید بر ضرورت تسریع در فعالیت مسئولان استانی درخواست کرد: امروز با تفاهم نامه کار را آغاز می نماییم و از مسئولین استانی تقاضا می کنیم که هر چه سریع تر این تفاهم نامه تبدیل به قرار داد شود؛ قرارگاه خاتم این پروژه را با امضای تفاهم‌نامه شروع می نماید تا امکان دریافت منابع مالی و سرعت بخشیدن پروژه وجود داشته باشد اما این تفاهم نامه حتما باید تبدیل به قرارداد شود تا بتوانیم از منابع بلوکه شده که برای این پروژه تخصیص داده شده حداکثر استفاده را کنیم و به اجرای کار سرعت ببخشیم.   وی افزود: این مشکل در سایر پروژه ها نیز وجود داشته و مثلا در چابهار زاهدن که برای خط راه آهن استراتژیک، منابع مالی از سوی مقام معظم رهبری تخصیص داده شد، ورود منابع مالی به پروژه قریب به یک سال طول کشید؛ اگر این فاصله زمانی با کمک مسئولین کاهش یابد قطعا خواهیم توانست در این پروژه کاری امید بخش برای مردم را به منصه ظهور برسانیم.   انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: اهواز و کارون قرارگاه خاتم تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۴۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند

تفاهم‌ نامه اجرای طرح فیبر رسانی به منازل و کسب و کارها بین شهرداری بیرجند و شرکت شاتل به عنوان مجری با حضور معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و استاندار خراسان جنوبی به امضا رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند؛ تفاهم‌ نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها (FTTX) را "مهدی بهترین" شهردار بیرجند و "محمدحسن شانه ساززاده" رئیس هیأت مدیره شاتل به عنوان شرکت مجری امروز در نشستی در محل استانداری خراسان جنوبی امضا کردند.

استاندار خراسان جنوبی در این مراسم گفت: 350 روستای بالای 20 خانوار استان با اعتبار هفت هزار میلیارد ریال در دولت سیزدهم به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

جواد قناعت  اظهار کرد: این طرح‌ها از اقدامات مهم و ارزشمند می باشد که به همت دولت سیزدهم صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه طرح فیبر رسانی به منازل و کسب و کارها باید در گذشته اجرا می‌شد که نشد، افزود: باید در اجرای طرح فیبر نوری همه متولیان پای کار باشند تا روند اجرای طرح در زمان مقرر به اتمام برسد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی سی امین استان کشور است که عملیات اجرایی طرح فیبر رسانی به منازل و کسب و کارها در آن آغاز شد و دارای عقب ماندگی است اما همه دستگاه‌ های متولی باید با کار تیمی پای کار باشند تا عقب ماندگی در این زمینه جبران شود.

وی اظهار امیدواری کرد: با افزایش سطح تعاملات در چند ماه آینده شاهد اتمام این طرح مهم و ملی در سطح استان باشیم. 

قناعت  با بیان اینکه  اجرای این طرح، الزامات قانونی دارد و شهرداران مکلفند در اسرع وقت نسبت به صدور مجوز حفاری اقدام کنندگفت: برای سایر شهرستان‌ های استان هم این آمادگی و ظرفیت از نظر اعتباری و فنی وجود دارد که طرح اجرا شود.

استاندار خراسان جنوبی افزود: هدف‌گذاری شده که تا هفته دولت امسال بستر فیبر نوری در تمامی شهرهای خراسان جنوبی ایجاد شود.

براساس این تفاهم‌نامه شبکه فیبر نوری به طول بیش از 100 کیلومتر شامل خیابان‌های اصلی، فرعی و کوچه‌ها اجرا شده و بستر اتصال 65 هزار پورت برای استفاده مشترکان خانگی و تجاری در بیرجند فراهم خواهد شد.

ارزش سرمـایه گذاری این طرح که شهرداری بیرجند با شرکت شاتل قراداد همکاری آن را امضا کرده، حدود هزار میلیارد ریال است.

اجرای فیبر نوری پیش نیاز هر شهر هوشمند است که امکان استفاده شهروندان از اینترنت پرسرعت خانگی و فناوری‌های نوین مرتبط با آن را به عنوان پیش نیاز تعامل مستقیم با جامعه، ارتقاء کیفیت عملکرد، کاهش هزینه‌ها و مصرف بهینه منابع را فراهم می‌کند.

رئیس هیأت مدیره شاتل در این آیین گفت: همه عزم خود را به کار می‌گیریم که پروژه فیبر نوری شهر بیرجند را طی چند ماه آینده به اتمام برسانیم.

محمدحسن شانه ساززاده افزود: برای سرعت کار درخواست صدور مجوز ایجاد کارگاه‌های همزمان را داریم.

شهردار بیرجند نیز گفت: امروز عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارهای بیرجند با مشارکت شرکت شاتل و شهرداری با حجم قرارداد هزار میلیارد ریال آغاز شد.

مهدی بهترین افزود: اگرچه سیما و منظر شهری مخدوش می‌شود اما همه توان خود را در راستای خدمات ارتباطی مطلوب به شهروندان بکار گرفته‌ایم.

در  پایان  این مراسم عملیات اجرایی طرح فیبر رسانی به منازل و کسب و کارها در بیرجند با حضور استاندار خراسان جنوبی و معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی آغاز شد.


انتهای پیام/250

دیگر خبرها

  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • تکمیل راه آهن دورود - خرم آباد از منابع مختلف پیگیری می شود
  • تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود
  • پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد
  • تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است
  • امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند
  • امضا تفاهم نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان
  • آغاز اجرای طرح فیبر نوری در بیرجند
  • امضای تفاهم‌نامه اجرای طرح فیبر نوری در شهر بیرجند