Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرستان سرپل ذهاب پس از گذشت سه سال از زلزله ۷ ریشتری هنوز نیامزند کمک دکلت برای ساخت واحدهای نیمه کاره است و علیرغم آبادانی، جای زخم های برجای مانده زلزله، بر تن این شهر زنده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بازی دراز زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزیی دید.

البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.

در سالروز زلزله مهیب سه و هفت دهم ریشتری ۲۱ آبان ماه سال ۹۶، باری دیگر شهرستان سرپل ذهاب یادآور ویرانگی و آوارگی و از دست دادن صدهانفر از عزیزان خود شده است.

امروز یادبودی است از غم بزرگ و دردناک و دلخراشی که پس از گذشت سه سال هنوز جای زخم های برجای مانده زلزله، بر تن این شهر زنده است.

از همان روزهای ابتدای زلزله حضور پرخیر و برکت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سرپل ذهاب، دست یاری خیرین نیکوکار، کاروان کمکی های مردمی از سراسر کشور، همدردی هم وطنان از جای جای این سرزمین خونگرم، باعث امید به زندگی در بین مردمان زلزله زده شد.

زندگی جریان گرفت...

کمک های دولت در قالب تسهیلات و بلاعوض، مستقری ستادهای بازسازی بنیاد مسکن استان های مختلف در سرپل ذهاب،و آغاز آواربرداری و بازسازی ، جان و روح تازه ای به مردم داد و در تکاپوی ساخت و ساز و آبادانی منطقه همه دست به دست هم دادند.

در طی مراحل بازسازی، مردمان شهر سرپل ذهاب با سختی های بسیاری دست و پنجه نرم کردند ، تورم و گرانی در بازار، کمبود مصالح ساختمانی، اسکان درچادر و کانکس در فصل سرما و گرما،وقوع سیلاب ها، آتش سوزی کانکس و چادر، اپیدمی بیماری های فصلی و روحی و روانی، از دست دادن زیرساخت های صنعت و تولید و .... نفس و نبض شهر را به شماره انداخته بود.

مسئولین کشوری،استانی و شهرستانی شبانه روز برای حل مشکلات پیش آمده با برنامه ریزی درحال ارائه خدمات در حوزه های مختلف بودند و در حال حاضر آبادانی و توسعه شهری به سرپل ذهاب برگشته و جان و روح تازه ای گرفته است.

در ادامه امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب در گفتگو با خبرنگار ما ضمن گرامیداشت یاد و نام قربانیان زلزله و تشکر از اقدامات نیکوکارانه خیرین برای آبادانی شهر و همچنین سعه صدر مردم با تحمل تمام مشکلات و سختی که این بحران را پشت سر گذاشتند و استقامت کردند، گفت:

استاندار، مسئولین دستگاه های اجرایی استانی،فرماندار سرپل ذهاب و مدیران‌پرتلاش شهرستان،نماینده مجلس در شورای اسلامی، در این ایام شبانه روز زحمات زیادی کشیدند و پیگیر مشکلات بودند و دوباره سرپل ذهاب آباد شد.

حجت الاسلام جواد فاطمی نسب ادامه داد: علیرغم تلاش های صورت گرفته و رشد چشمگیر در ساخت و ساز شهری و روستایی و زیرساخت های مختلف در شهرستان هنوز منازل نیمه تمامی هستند که بنا به مشکلاتی نیمه کاره رها شده و مردم نیازمند کمک دولت هستند از این رو درخواست ما از استاندارکرمانشاه این است که همچون گذشته توجه ویژه ای نسبت به تکمیل واحدهای مسکونی و اتمام پروژه‌ها داشته باشند.

وی بیان کرد: گرانی و تورم در مصالح ساختمانی، عدم امهال وام های زلزله عمده مشکلات مردم منطقه بوده که نیازمند توجه جدی و پیگیری مسئولین است.

ایشان ادامه داد: انتظار می رود در این برهه از اوضاع اقتصادی و تورم ،افزایش اجاره بها در بازار مسکن، بیکاری و آسیب های بیماری کرونا،مسئکلین نیز با تدابیر اندیشیده شده و برنامه ریزی لازم، برای مستاجرین کانکس نشین واحدهای تخریبی این شهرستان مساعدتی در نظر گرفته شود که پس از گذشت سه سال از زلزله ، زیر سقف بروند و از سختی رهایی یابند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سرپل ذهاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۴۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله مشهد را لرزاند

به گزارش خبرنگار مهر، دقایقی پیش در مشهد زلزله‌ای احساس شد، جزئیات به زودی اعلام می‌شود.

کد خبر 6095820

دیگر خبرها

  • زلزله ۴.۲ ریشتری «تیتکانلو» در شهرستان فاروج را لرزاند
  • زلزله شدید خراسان شمالی را لرزاند
  • زلزله ۴‌.۲ ریشتری «تیتکانلو» در شهرستان فاروج را لرزاند
  • زلزله در مشهد
  • زلزله مشهد را لرزاند
  • طغیان رودخانه روستای داره لار اسد شهرستان سرپل ذهاب
  • یسنا زنده پیدا شد
  • یسنا ۴ ساله بعد از ۵ روز زنده پیدا شد | او کجا مانده بود؟ +فیلم لحظه پیدا شدن
  • ویرانه برجای‌مانده از آتش‌سوزی روستای گردشگری
  • زلزله ۴.۷ ریشتری فاریاب را لرزاند