Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@21:58:53 GMT

شهرک گلخانه‌ای در دشت پلنگ دشتی احداث می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۴۴۶۹۴

شهرک گلخانه‌ای در دشت پلنگ دشتی احداث می‌شود

به گزارش ایرنا، سعید زرین فر روز چهارشنبه در نشست توسعه گلخانه‌های دشتی اظهار داشت: با احداث سد بزرگ دشت پلنگ مشکل تامین آب کشاورزی در این منطقه برطرف و زمینه برای توسعه کشاورزی فراهم خواهد شد.

وی تاکید کرد: توسعه کشت گلخانه‌ای از مهمترین برنامه‌های دولت برای توسعه کشاورزی‌، اشتغال‌زایی و تامین مواد غذایی مردم است که با جدیت در این استان در دست اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زرین فر اضافه کرد: احداث شهرک گلخانه‌ای دشت پلنگ اشتغال زیادی در منطقه ایجاد می‌کند.

فرماندار دشتی گفت: هم اکنون ۹۸ هکتار گلخانه فعال و ۳۶ پروژه به مساحت ۵۲ هکتار در این شهرستان در دست اجراست که با تکمیل این پروژه‌ها سطح گلخانه‌های دشتی به ۱۵۰ هکتار افزایش می‌یابد.

عبدالله نادری افزود: شهرستان دشتی قطب اول کشت گلخانه‌های استان بوشهر است و با توجه به ظرفیت منطقه دشت پلنگ شهرک گلخانه‌ای در این منطقه  ایجاد می‌شود.

وی به کمبود منابع آبی و بیلان منفی بیشتر دشت‌های آبی شهرستان دشتی اشاره کرد و ادامه داد: یکی از بهترین شیوه‌های صرفه جویی در مصرف آب و افزایش تولید در واحد سطح توسعه کشت گلخانه ای است که در اولویت اول برنامه‌های اجرایی این شهرستان قرار دارد.

دشت پلنگ دشتی با سه هزار هکتار وسعت اراضی کشاورزی قطب اول تولید کشت گندم و مرکبات در این شهرستان در فاصله ۱۴۰ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

برچسب‌ها بوشهر کشاورزی شهرستان دشتی فصلنامه علوم و فنون کشت های گلخانه ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر کشاورزی شهرستان دشتی بوشهر کشاورزی شهرستان دشتی اخبار کنکور گلخانه ای دشت پلنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۴۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث دو سالن ورزشی در شهرک شهید یاغچیان تبریز

به گزارش خبرگزاری مهر، موسی علی‌پور زنوزی با اعلام این خبر افزود: در راستای توزیع عادلانه امکانات رفاهی و تفریحی برای نوجوانان و جوانان توسط معاونت فنی و عمرانی منطقه ۲ یک سالن ورزشی در انتهای بلوار طوبی شهرک یاغچیان در یک هزار و ۵۰۰ مترمربع مساحت و صرف هزینه ۳۰۰ میلیارد ریال در مرحله آرماتوربندی در حال احداث است که بزودی بتن ریزی آن آغاز می‌شود.

شهردار منطقه ۲ احداث این سالن ورزشی را به علت همجواری شهرک یاغچیان با شهرک‌های پرواز و گلشهر و همچنین کوی شمس آباد برای بهینه کردن اوقات فراغت و استفاده نوجوانان و جوانان بسیار مؤثر ارزیابی کرد.

شهردار منطقه ۲ تبریز همچنین از احداث سالن ورزشی دیگری با عنوان سالن تنیس در شهرک یاغچیان خبر داد و تصریح کرد: این سالن ورزشی نیز در راستای توزیع عادلانه امکانات ورزشی برای نوجوانان و جوانان و برای استفاده ورزش دوستان در ۲۶۵ مترمربع مساحت و اعتبار اولیه شش میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان در خیابان نور به اجرا درآمده و در مرحله لاشه چینی برای اجرای فونداسیون است.

کد خبر 6096625

دیگر خبرها

  • توصیه‌های هواشناسی کشاورزی
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • احداث شهرک‌های شیلاتی نهاوند در مرحله مکان یابی
  • ️پیکر شهید «غلامی» در گلزار شهدای گناوه آرام گرفت
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود
  • پروژه های عمرانی شهرستان دشتی شتاب می گیرد
  • احداث دو سالن ورزشی در شهرک شهید یاغچیان تبریز
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • افزایش کشت گلخانه ای در شهریار