Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش دریافتی چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی این اداره کل، سهراب مختاری افزود: اعمال مشوق‌های بیمه کارفرمایی براساس موضوع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سنواتی برنامه ششم توسعه و در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با هدف تحرک بخشی به بازار کار صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: با توجه به پیگیری‌های انجام شده و بر اساس اصلاحیه دستورالعمل اجرایی بخشنامه مشوق‌های بیمه‌ای، سهم اشتغال کارگاه‌های اقتصادی بخش خصوصی و تعاونی استان فارس از محل مشوق‌های بیمه ای جدید ۸۴۰ نفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او اظهار داشت: این طرح به منظور حمایت از کارفرمایان و صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا و ایجاد اشتغال با ترغیب و تشویق کارفرمایان کارگاه‌های تولیدی و خدماتی به استفاده از نیروی کار جدید تهیه و ابلاغ شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس اضافه کرد: کارفرمایان کارگاه‌ها و موسسه‌های مشمول این دستورالعمل، در صورت بکارگیری نیروی کار جدید، مشمول استفاده از مشوق‌های بیمه‌ای حداکثر به مدت ۲ سال خواهند بود.
مختاری گفت: افرادی که از مزایای دوره مقدماتی طرح کارورزی (دوره سه ماهه) در کارگاه‌ها و موسسه‌های مشمول دستورالعمل اجرایی طرح استفاده کرده‌اند، حداکثر تا ۲۱ ماه می‌توانند از مشوق بیمه‌ای بهره مند شوند.
او افزود: از زمان اجرای طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی در مرداد ۹۶ و مشوق‌های بیمه‌ای سهم کارفرما از دهم آبانماه امسال، تاکنون استان فارس رتبه نخست عملکرد را در بین اداره‌های تعاون کار و رفاه اجتماعی استان‌ها در سراسر کشور دارا بوده است.
وی بیان کرد: در این طرح، مشوق بیمه‌ای معادل حق بیمه سهم کارفرما به علاوه سه درصد سهم بیمه بیکاری (در مجموع به میزان ۲۳ درصد حداقل دستمزد تعیین شده از سوی شورای عالی کار) در نظر گرفته شده است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس اظهار داشت: در چارچوپ این دستورالعمل، ماهانه مبالغ از سوی دولت به حساب کارفرما واریز می‌شود و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و واحدهای استانی و شهرستانی این وزارتخانه وظیفه نظارت بر اجرای طرح را بر عهده‌ دارند.
مختاری گفت: مدرک تحصیلی لیسانس یا بالاتر، حداکثر ۳۸ سال سن که مدت زمان خدمت وظیفه به حداکثر سن افراد ذکور اضافه می‌شود، ثبت نام در سامانه (کارورزی) و داشتن سابقه بیمه تامین اجتماعی که حداکثر از ۳۶ ماه تمام کمتر باشد از شرایط احراز نیروی کار جدید در این دستورالعمل است.
او ادامه داد: یکی از شرایط برخورداری کارفرما از مشوق بیمه‌ای در این دستورالعمل داشتن مجوز فعالیت از مراجع رسمی کشور و داشتن کد بیمه کارگاهی و ثبت نام در سامانه کارورزی است.
وی افزود: افراد دارای مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر بیکار شده از کارگاه‌های به شدت آسیب دیده از بیماری کرونا از ماده فوق مستثنی هستند و امکان بازگشت به شغل قبلی یا جذب در سایر واحدهای اقتصادی و بهره‌مندی کارفرما از مشوق بیمه کارفرمایی موضوع این دستورالعمل را دارند.
مختاری گفت: در صورت جابه جایی نیروی کار جدید بین کارگاه‌های مشمول این دستورالعمل مدت زمان برخورداری کارفرما از مشوق بیمه‌ای به ازای فرد جایگزین در مجموع از سقف حداکثر ۲ سال نباید تجاوز کند و جذب نیروی کار جدید به جای نیروی اخراجی، مستعفی یا ترک‌کار کرده نیز مشمول استفاده از مزایای این دستورالعمل نخواهند بود.
وی گفت: بیکاران و کارفرمایان به طور جداگانه می‌توانند با مراجعه و ثبت نام در سامانه http://moshavegh.mcls.gov.ir ثبت نام کنند و از مزایای این طرح بهره مند شوند.
مختاری افزود: افراد جویای کار متقاضی و واجد شرایط که در سامانه مذکور ثبت نام کنند به کارفرمایان و کارآفرینان معرفی خواهند شد.

برچسب‌ها بیکاری اشتغال زایی شیراز وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی دانشگاه فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیکاری اشتغال زایی شیراز وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی دانشگاه فارس بیکاری اشتغال زایی شیراز وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی دانشگاه فارس اخبار کنکور کار و رفاه اجتماعی مشوق های بیمه ای نیروی کار جدید مشوق بیمه مشوق بیمه ای کارگاه ها ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۴۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۶۰۰ معلم در اصفهان استخدام می‌شود/تخلیه ۴۲ مدرسه به دلیل فرونشست

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا ابراهیمی صبح سه‌شنبه در نشست خبری به مناسبت روز معلم اظهار کرد: اهمیت آموزش و پرورش بر کسی پوشیده نیست و اگر بخواهیم آینده را پیش بینی کنیم باید سری به مدارس بزنیم چرا که نبض آینده جامعه در مدارس نقش می‌گیرد.

وی هر گونه توجه به آموزش و پرورش را سرمایه‌گذاری ویژه برای آینده دانست و افزود: میزان توجه به آموزش و پرورش یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی جوامع است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه با اقدامات ویژه در دولت سیزدهم و مجلس و قوای سه گانه حال آموزش و پرورش خوب است، ادامه داد: اقدامات خوبی انجام شده اما هنوز کافی نیست، تاحدودی کمبودها در حوزه تجهیزات و فضا و نیروی انسانی جبران شده است اما جای کار وجود دارد.

وی با بیان اینکه کار ما فرهنگی است و باید برای انجام آن علاقه و هدف متعالی داشته باشیم، ابراز کرد: تعمیق آگاهی از سوی رسانه‌ها در این ارتباط امری ضروری است، رسانه‌ها باید رابطه و واسطه‌ای بین مسوولان و مردم باشند، دستاوردهای نهاد و سازمان باید عرضه شود و از سویی نیز کمبودها نیز گزارش شود.

ابراهیمی با بیان اینکه ما نباید در شهرک‌ها و مناطق انبوه نشین مشکل مدرسه داشته باشیم، افزود: اگر ماده ۱۸ قانون شوراها اجرا می‌شد این مشکلات را نداشتیم.

سال گذشته ۴۰ میلیون نفر ساعت آموزش اصفهان کم رمق بود

وی تحقق مسوولیت‌های اجتماعی نهادهای کلان تولیدی در قبال بهبود شرایط آموزش و پرورش را امری ضروری دانست و افزود: باید توجه داشت در سال گذشته مدارس اصفهان ۱۱ روز غیرحضوری شد و تعطیلی ۶۰۰ هزار دانش آموز خسارت بزرگی است چرا که حدود ۴۰ میلیون نفر ساعت ما کم رمق شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: تعمیق بخشی ۲ واژه مقدس تعلیم و تربیت باید در دستور کار رسانه‌ها باشد و اجازه دهند این آموزش تحت تاثیر کم کاری دیگران قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تنوع مدارس در جامعه وجود دارد و این تنوع مخالفان وموافقانی دارد، ادامه داد: کارگروهی بیش از یک سال است که در خصوص بررسی روند فعالیت تنوع مدارس فعالیت می‌کند و در آینده نزدیک در خصوص کاهش تنوع مدارس اقدام خواهد شد.

ابراهیمی در خصوص کیفیت آموزش در مدارس دولتی نیز ابراز کرد: برای این امر ما از برخی معلمان نمونه درخواست دریافت ساعت آموزشی در مدارس دولتی را داشتیم که این امر منجر به کسب رتبه دوم کیفیت آموزش در کشور شدیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه استان اصفهان حدود یک میلیون نفر دانش آموز دارد، افزود: رشد دانش آموزی در استان اصفهان تقریباً چندین دهه است که صعودی است، اصفهان، کاشان، نجف‌آباد، خمینی‌شهر، شهرضا و … شاهد افزایش تعداد دانش آموز هستیم و در مناطق روستایی و شهرهای کوچک‌تر شاهد کاهش تعداد دانش آموز هستیم.

۱۵۰ مدرسه در اصفهان تحت تاثیر فرونشست است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه در شهرها دچار کمبود فضای آموزشی هستیم، گفت: ۱۵۰ مدرسه در استان تحت تاثیر فرونشست قرار گرفته‌اند، بخش عمده‌ای از آنها با اقدامات فنی، مهندسی انجام شده در حال استفاده است و ۴۲ مدرسه از روند آموزشی خارج شده که فضای برخی جبران شده است.

وی ادامه داد: ناحیه ۵ آموزش و پرورش اصفهان در خانه اصفهان، ناحیه چهار آموزش و پرورش و برخوار بیشترین مدارس آسیب دیده از فرونشست را دارند.

ابراهیمی در خصوص آثار کرونا بر روی سیستم آموزش و پرورش گفت: همه جهان از این پدیده تاثیرگرفت، آثار این پدیده کوتاه مدت تمام نمی‌شود، بنابراین در بعد آموزش دانش آموزی که سال اول و دوم را به صورت آنلاین آموزش دریافت کرده دچار مشکل آموزشی و پرورشی می‌شود، بنابراین ما سعی کردیم هرچه زودتر مدارس را بازکنیم که چالش‌های زیادی را داشتیم.

وی اضافه کرد: اولین اقدامی که در این زمینه انجام دادیم، تشکیل ستاد پسا کرونا بود که اقدامات خوبی انجام شد و شکل و کیفیت آموزشی متفاوت شده است، نوع آموزش متفاوت شده است، از فضای مجازی به عنوان مکمل استفاده می‌کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه کمبود نیرو در استان اصفهان به عنوان ابر چالش تعریف شد، ادامه داد: این در حالی است که در دولت سیزدهم دانشگاه فرهنگیان را تقویت کرده و در استان اصفهان ۲ هزار و ۳۰۰ دانشجو معلم را پذیرفتیم در سال ۱۴۰۰، در سال ۱۴۰۱ حدود ۲ هزار و ۷۰۰ نفر و در سال جاری سهمیه اصفهان برای استخدام در استان اصفهان ۳ هزار و ۸۶۰ نفر، البته این عدد به صورت کامل محقق نمی‌شود چرا که در برخی از مناطق کد رشته‌ها به حد نصاب نمی‌رسد.

وی ادامه داد: انتظار ما این است که در سال آینده حدود سه هزار و ۶۰۰ نفر جذب شوند.

تکمیل می شود…

کد خبر 6092888

دیگر خبرها

  • وزیر علوم: دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
  • پرداخت هدیه نقدی به اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی
  • ۳۶۰۰ معلم در اصفهان استخدام می‌شود/تخلیه ۴۲ مدرسه به دلیل فرونشست
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • سالانه ۲۰۰۰ نفر در حوزه کوانتوم تربیت و جذب می‌شوند
  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم
  • پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم
  • استخدام ۴۵۶ نفر در دانشگاه فرهنگیان
  • استخدام بیش از هزار و ۵۰۰ معلم در چهارمحال و بختیاری
  • با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند