Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک روسیه، الکساندر لاورنتیف، فرستاده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در افتتاحیه کنفرانس بین المللی بازگشت آوارگان سوری پیام سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه این کشور را قرائت کرد.

وزیر امور خارجه روسیه در این پیام راه حل بحران آوارگان را نیاز به مشارکت جامعه جهانی و خودداری برخی کشور‌ها از سیاسی کردن این موضوع دانست و سیاست‌های آمریکا را در این باره دوگانه توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرگئی لاوروف گفت: امتناع از شرکت در این کنفرانس گواه وجود معیار‌های دوگانه درخصوص سوریه است.

کنفرانس بین المللی با موضوع آوارگان سوری امروز (چهارشنبه) در محل برگزاری کنفرانس‌ها در دمشق، پایتخت سوریه با حضور نمایندگانی از وزارت دفاع روسیه و سایر کشور‌ها آغاز شد.

این در حالی است که جوزپ پورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز علام کرد که اتحادیه اروپا در این کنفرانس شرکت نخواهد کرد، زیرا شرایط شرکت در آن فراهم نیست.

کانادا اعلام کرد که از بازگشت ایمن، داوطلبانه و آبرومندانه آوارگان به کشورشان حمایت می‌کند، اما شرایط چنین بازگشتی وجود ندارد.

رمزی مشرفیه، وزیر امور اجتماعی دولت موقت لبنان که طبق برآورد‌های رسمی میزبان حدود یک و نیم میلیون آواره است به نمایندگی از این کشور در کنفرانس مذکور شرکت می‌کند. بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، طی تماسی ویدیویی با ولادیمیر پوتین، همتای روسی خود گفت بازگشت آوارگان اولویت برهه آینده است.

نمایندگان ۳۰ وزارتخانه و سازمان دولتی روسیه در این کنفرانس شرکت خواهند کرد. عمران رضا هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در سوریه نیز به عنوان ناظر در این کنفرانس شرکت می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آوارگان سوری سرگئی لاوروف اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۴۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی حکومت طالبان در واکنش به اظهارات مقامات روسیه مبنی بر اینکه به‌رسمیت شناختن کابل به تشکیل حکومت فراگیر بستگی دارد، تاکید کرد: حکومت کنونی افغانستان فراگیر است.

«میخاییل گالوزین» معاون وزارت خارجه روسیه پیش‌تر با تأکید بر لزوم ایجاد حکومت فراگیر در افغانستان گفته بود: حکومت فراگیر مستلزم این است که نمایندگان همه اقوام، مذاهب و جریان‌های سیاسی افغانستان در آن حضور داشته باشند.

سخنگوی حکومت طالبان به «آمو» گفته است حکومت ایجاد شده توسط طالبان به باور وی «فراگیر» است.

حدود یک هفته پیش نیز «سراج‌الدین حقانی» وزیر کشور حکومت طالبان در دیدار با هیئتی از افغان‌های مقیم خارج درباره درخواست‌ها جهت تشکیل حکومت فراگیر گفته بود: جهان باید درک کند که افغانستان یک کشور مستقل است. افغانستان همانطور که در امور داخلی کشورهای دیگر دخالت نمی‌کند، این را هم نمی‌پذیرد که دیگران مداخله کنند.

چندی قبل نیز ذبیح الله مجاهد در واکنش به خواسته سران کشورهای آسیای مرکزی و آلمان درباره حکومت فراگیر گفته بود حقوق زنان و حکومت فراگیر در این کشور تأمین است و این موضوع داخلی است.

وی افزود: «کابینه حکومت افغانستان متشکل از همه اقوام است، نمایندگان همه اقوام در این نظام حضور دارند و از جمله زنان حقوق تمام افغان‌ها در کشور تأمین است».

کد خبر 848107 منبع: تسنیم برچسب‌ها خبر ویژه روسیه افغانستان طالبان افغانستان

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد بین المللی فرصت های سرمایه گذاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران
  • وزیر بهداشت: حمل دارو توسط سکو‌های اینترنتی موجب تسهیل امور مردم می‌شود
  • تهدیدها را در توزیع برق به فرصت تبدیل کرده ایم
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند
  • آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان
  • جنایات رژیم اسرائیل تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است
  • گفت‌وگوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «خاجی»
  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • تولید اقلام استراتژیک امدادی مورد نیاز در حوادث توسط هلال احمر