Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- امام‌جمعه قم گفت: وضعیت ذلیلانه رئیس جمهور آمریکا درس‌آموز است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی امروز در جلسه شورای اداری استان که به صورت ویدئو کنفرانس در سالن کرامت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: امام صادق(ع) می‌فرماید که خداوند به گروهی نعمت داد، اما سپاسگذاری نکردند و نعمت‌ها تبدیل به بلا شد و عده‌ای به بلا گرفتار شدند و در برابر آن صبر کردند، پس گرفتاری‌های آنان تبدیل به نعمت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: صبر در برابر مشکلات به معنای اسلامی در واقع تلاش در جهت تحقق اهداف و خودکنترلی نسبت به آسیب‌ها و آفت‌ها و نهراسیدن از دشمن است.

وی بیان کرد: با وجود اینکه ویروس منحوس کرونا از یک سو تهدیدی جدی برای همه جامعه انسانی است و در این تهدید باید تمام تلاش همه مردم و مسئولان برای مقابله با این ویروس تا قطع کامل باشد اما فرصتی است برای اینکه ضعف‌ها و کاستی‌ها را در برابر این عوامل از بین ببریم و اموری که برای مقابله با ویروس مناسب است را بشناسیم.

بستری 892 بیمار کرونایی جدید در تهران/ نیاز پایتخت به افزایش 3 برابری ظرفیت حمل‌ونقل عمومی2 درصد مبتلایان به کرونا در قم غیربومی‌اند/ افزایش مرگ‌ومیرها به دلیل عدم حضور بیماران برای درماناقناع مردم در بحران کرونا توسط رسانه‌های چهارمحال و بختیاری انجام شود

آیت‌الله سعیدی عنوان کرد: جامعه انسانی باید با عقل و تجربه تهدید ویروس منحوس کرونا را به فرصت تبدیل کند، در واقع باید از طریق تجربیات و سنت‌های به دست آمده و آن چه که علم جدید طب و دانشگاهی برای ما آورده است در کنار هم پاس بداریم و این دو روش را بعد از آزمودن و تجربه کردن به کار ببندیم تا در داشته‌های خود ایمان بیاوریم و تجربیات خوب خود را به کار ببریم.

وی خاطرنشان کرد: در این روایت دو سنت از سنت های الهی مورد نظر قرار گرفته که درس و هشدار است، خداوند نعمت هایی را به انسان داده که شکر نمی‌کند در حالی که حضور و جود نعمت‌ها در زندگی انسانی، فرصت مهمی است و مردم باید قدردانی کنند و حق این نعمت را به جا بیاورند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: اگر انسان از این فرصت استفاده نکرد، خداوند می‌فرماید همین وسایل رفاه را اگر شکر نکنند تبدیل به بلا می‌شود، در این جا افرادی هستند که فرصت‌ها را تبدیل به تهدید و بلا می‌کنند و گروهی دیگر در برابر ناملایمات صبر پیشه کرده و موضع عاقلانه‌ای دارند و مومنانه زندگی می‌کنند و این بلاها تبدیل به فرصت می‌شود.

وی عنوان کرد: متوجه می‌شویم انسان‌ها دو دسته هستند، عده ای فرصت را تبدیل به تهدید و دیگری تهدید را به فرصت تبدیل می‌کنند، همین بلایی که گرفتار بشریت شده است، از جمله بلاهایی است که علما و مومنین مواجهه درستی با آن دارند و با رعایت شیوه‌نامه‌ها نتیجه خوبی به دست می‌آید.

وضعیت ذلیلانه رئیس جمهور آمریکا درس‌آموز است

آیت‌الله سعیدی بیان کرد:  هر مشکلی دارای خسارت و ریزش است اما در نهایت به سود است، امروز وضعیتی در آمریکا به وجود امده که عبرت آموز است، کشوری که داعیه‌هایی داشت و هر گاه اراده می کرد و ناو آن به هر کشوری نزدیک می‌شد بسیار می‌ترسید اما امروز می‌بینیم با قدرتی که خدا به مومنین داده ذلیل می‌شوند.

وی ادامه داد: همان پایگاه آمریکایی‌ها که در طول این سالها مورد تعرض قرار نگرفته بود با دست تواننمند نیروی های سپاه و نیروی نظامی مورد حمله قرار می‌گیرد و کلام امام که فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند تحقق یافت.

امام جمعه قم عنوان کرد: هر چند آمریکا تحریم و تهدید می‌کند اما مقاومت مومنین سر جایش است، امروز وضعیت ذلیلانه رئیس جمهور آمریکا درس‌آموز است، آمریکایی‌ها همه این مقاومت‌ها را دیدند و در پی شهادت سردار سلیمانی سیلی محکمی خورده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: این تهدیدها را نظام مقدس تبدیل به فرصت کرد و سیلی محکمی به آنها زد و و سیلی‌های دیگری در راه است، اما در این جا تعجب است از کسانی که از این فرصتی که برای اعتلای انقلاب به وجود آمده است به عنوان تهدید استفاده می‌کنند و از مذاکره سخن می‌گویند، آن هم مذاکره با کسانی که رو به افول و در جهان بی‌آبرو هستند.

انتهای پیام/457/ ز

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۴۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | جملات خبرساز مجری صداوسیما خطاب به رئیس جمهور آمریکا: دانشجوها را نزنید آقای بایدن!

266 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902551

دیگر خبرها

  • ویولا آمهرد: سوئیس به اوکراین تسلیحات نخواهد داد
  • حج نماد عظمت امت اسلامی است
  • (ویدیو) مجری صداوسیما خطاب به رئیس جمهور آمریکا: دانشجو‌ها را نزنید آقای بایدن!
  • ببینید | جملات خبرساز مجری صداوسیما خطاب به رئیس جمهور آمریکا: دانشجوها را نزنید آقای بایدن!
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • برخورد ۲ گانه‌ی آمریکا با تحولات بین المللی
  • تأمین معیشت کارگر برای همه مسؤولان ضرورت دارد
  • دولت تلخ‌کامی اقشار کم درآمد را به شیرینی تبدیل کند‌
  • معلمان به نقش خود در هویت سازی دانش آموز دانش آموزان توجه کنند
  • هویت بخشی رسالت امروز معلمان است