Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@16:44:46 GMT

اقدامات سختگیرانه در انتظار واحدهای صنفی متخلف است

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۴۵۱۱۲

اقدامات سختگیرانه در انتظار واحدهای صنفی متخلف است

رضا عسگری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متاسفانه شماری از اصناف زنجانی در همراهی کادر درمان و توجه به سلامت عموم مردود شدند و آنگونه که باید و شاید در اجرای طرح ممنوعیت فعالیت مشاغل همراهی لازم را نکردند.

وی اضافه کرد: انتظار بر این است که اصناف شهر به اجرای این طرح که از سوی ستاد ملی کرونا اعلام شده همکاری های لازم را داشته باشند و این در حالی است که شرایط زنجان به لحاظ کرونا خوب نیست، چرا که هر روز بر تعداد مبتلایان و حتی فوتی های ناشی از این ویروس در استان افزوده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسؤول ادامه داد: بر این اساس با توجه به شرایط کنونی شهر چاره ای جز اعمال اقدامات سختگیرانه برای مدیریت بیشتر به ویژه در اجتماعات و مجتمع ها نیست چرا که این مکان ها از مهمترین کانونهای انتشار ویروس محسوب می شوند.

فرماندار زنجان با اشاره به اینکه امروز/چهارشنبه/  اولین جلسه قرارگاه مبارزه با بیماری کرونا برای ایجاد ساز و کارهای بهتر اجرای طرح ممنوعیت فعالیت مشاغل غیرضرور در استان برگزار شد، ادامه داد: بر این مبنا، با واحدهای متخلف برخورد و در واقع از تمامی ظرفیت های قانونی نیز استفاده خواهد شد که هماهنگی لازم نیز انجام گرفته است.

وی با اشاره به اینکه کادر درمان جان خود را برای درمان بیماران کرونایی در طبق اخلاص گذاشته اند، اظهار داشت: روز گذشته فوت یک پرستار بیمارستان ولی عصر(ع) داغی را بر دل کادر درمان استان گذاشت که بروز چنین واقعه ای بیانگر آن است که صنوف برای کاهش شیوع کرونا در اجرای این طرح مسوول هستند و باید همکاری لازم را داشته باشند.

عسگری افزود: مسؤولان و متصدیان واحدهای صنفی نیز توجه کنند که این بیماری مخوف می تواند خود و خانواده های آنان را نیز گرفتار کند و طبق تصمیم گیری ها، تیم های بازرسی از امروز /چهارشنه/ فعالیت های خود را آغاز کرده اند تا بهانه ای بر عدم اطلاع رسانی ها نباشد.

وی اضافه کرد: از روز گذشته نیز از طریق سامانه پیامکی اتاق اصناف زنجان اطلاع رسانی لازم به اتحادیه ها انجام گرفته و نکته جالب اینکه خود اتحادیه ها از انجام چنین طرحی ابراز بی اطلاعی می کردند که در این راستا بر اطلاع رسانی دوباره تاکید شده است.

تیم سیار هلال احمر با بلندگو در سطح شهر اعلام ممنوعیت می‌کند

فرماندار زنجان با اشاره به اینکه با وجود اطلاع رسانی مکرر به گروه ها و مشاغل هدف این مهم از امروز به شکل پررنگ تری در شهر تداوم می‌یابد، ادامه داد: طبق هماهنگی انجام گرفته از عصر امروز /چهارشنبه/ تیم سیار هلال احمر با بلندگو در سطح شهر و ۱۰ دقیقه مانده به ساعت تعطیلی نسبت به اطلاع رسانی لازم اقدام می کند.

وی اظهار داشت: از طرفی با توجه به هماهنگی بعمل آمده با شرکت توزیع نیروی برق زنجان در چهار راسته شهر که محل تجمع واحدهای تجاری شهر زنجان است ۱۰ دقیقه مانده به ساعت تعطیلی در صورت عدم تمکین به اجرای طرح، برق قطع خواهد شد.

به گفته این مسؤول، این محل ها در خیابان امام خمینی حد فاصل میدان آزادی تا چهارراه سعدی، خیابان سعدی شمالی و جنوبی، خیابان اسلام آباد و نجف آباد  حد فاصل میدان رسل تا ولیعصر (عج) را شامل می شود که در صورت بی توجهی ها برق آنها قطع خواهد شد، البته ۱۰ دقیقه فرصت جمع آوری وسائل داده خواهد شد.

عسگری افزود: این اقدام نیز اطلاع رسانی می شود تا صاحبان واحدهای صنفی نگویند که از چنین اقدامی بی اطلاع بوده اند و از طرفی بازار شهر نیز که بخش عمده کسبه پس از اذان مغرب تعطیل می شوند، اما برای همکاری بهینه این طرح، موارد به هیات امنای بازار اعلام شده است.

وی خاطرنشان کرد: اعمال طرح ممنوعیت فعالیت مشاغل غیرضرور در شهر زنجان به دقت طی روزهای آینده رصد می شود و بر این مبنا در صورت بی توجهی ها با واحدهای متخلف کارهایی از قبیل پلمب واحد صنفی و ابطال پروانه کسب انجام خواهد گرفت.

این مسؤول یادآوری کرد: حتی صدور پروانه کسب واحد صنفی نیز سختیگرانه بوده بطوریکه مشمول هزینه های بیشتری خواهد بود.

به گفته عسگری، با توجه به شرایط بحرانی کروناییکشور و هزینه های بالای بازگشت سلامت فردی و گاه غیرقابل جبران بودن ابتلا به این بیماری، همکاری عموم به ویژه صنوف در این مقطع بسیار مهم، ضروری و حیاتی است.

برچسب‌ها کرونا اصناف زنجان فاصله گذاری هوشمند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا اصناف زنجان فاصله گذاری هوشمند کرونا اصناف زنجان فاصله گذاری هوشمند اخبار کنکور اطلاع رسانی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۵۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم وزارت رفاه درباره ادامه طرح کالابرگ / جزئیات برنامه دولت برای تداوم طرح فجرانه

مشاور معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ الکترونیک تا هفته آینده خبر داد. 

سیدرضا یحیوی اظهار کرد: برای نحوه اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در مرحله جدید تصمیم‌گیری در سطح دولت صورت خواهد گرفت. در این راستا وزارت رفاه مدل‌هایی طراحی و پیشنهاد می‌دهد که تا هفته آینده در خصوص نحوه اجرای مرحله جدید اطلاع‌رسانی خواهد شد. 

وی افزود: بنا براین است که تا زمان پایان مرحله اجرای فجرانه، در خصوص اجرای مرحله جدید طرح تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی صورت گیرد؛ چراکه با راه‌اندازی شبکه ملی اعتبار طرح حمایتی تداوم دارد و قطع نمی‌شود.

مشاور معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: سیاست دولت حمایت مضاعف از جامعه است که این موضوع در دستور کار است و در حال انجام برنامه‌ریزی‌های جدیدی هستیم که یا طرح فجرانه اجرا خواهد شد و یا مدل جدیدی طراحی می‌کنیم که مردم بتوانند از مزایای آن استفاده کنند.

منبع: ایسنا

tags # کالا برگ الکترونیک سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • ۶۳ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی در کردستان تشکیل شد
  • اطلاع‌رسانی به‌موقع به کشاورزان و عشایر در خصوص بارندگی‌ها انجام شود
  • ۶۳ پرونده برای واحدهای متخلف در کردستان تشکیل شد
  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • دامداران مراقب احشام خود در بارندگی ها باشند
  • ماموریت ویژه دادگستری البرز برای شناسایی مدیران شهری متخلف
  • شناسایی واحدهای صنفی فاقد مجوز با الکترونیکی شدن مجوزها
  • سکوت در ماجرای سنگلج جایز نیست!
  • تخلف بهداشتی بیش از ۳۰۰ واحد صنفی را در قزوین به تعطیلی کشاند
  • خبر مهم وزارت رفاه درباره ادامه طرح کالابرگ / جزئیات برنامه دولت برای تداوم طرح فجرانه