Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس-تهران: محمد خزائی: در روزهایی که کرونا هر روز جان نزدیک به ۴۵۰ نفر از هموطنانمان را می‌گیرد و هر روز نفس بیش از ۱۰ هزار نفر دیگر را به شماره می‌اندازد و بنابر اخباری که از بیمارستان‌های تهران می‌رسد، خیابان‌های تهران یکی از قتلگاه‌های اصلی این ویروس منحوس است.

حال در شرایطی که هر شهروند تهرانی توقع دارد که نهادهای مدیریت شهری تصمیماتی سنجیده و سریع برای کنترل این بحران اتخاذ کند، شاهد تصمیماتی عجیب و گاه با تاثیری کاملا معکوس هستیم که تعجب هر شهروندی را برمی‌انگیزد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاهش ساعت کار مترو سوهان روح مردم

یکی از این تصمیمات برای کاهش ساعات کار ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سطح شهر تهران است. تصمیمی که از روز گذشته به اجرا درآمد و بی‌آرتی ها از ساعت ۸ شب و متروها از ساعت ۸ و نیم شب تعطیل شدند.

 

این درحالی است که ساعات پس از ۸ شب، معمولا ساعاتی هستند که متروها و بی‌آرتی‌ها خلوت‌ترند و برخی از مردم برای اجتناب از شلوغی‌های عصرگاهی حمل‌ونقل عمومی سفرهای خود را به این ساعات موکول می‌کنند و یا به اقتضای شغل خود در این ساعات به خانه‎ی خود بر می‌گردند.

اما با تعطیلی مترو در این ساعات بخشی از شهروندان تهرانی با سردرگمی بسیاری مواجه شده‌اند. بنا بر مشاهدات خبرنگار فارس دیروز در ایستگاه مترو و بی‌آرتی چهارراه ولیعصر پس از آن که تعطیلی زودهنگام حمل‌ونقل عمومی مردم عصبانی که اغلب از تصمیم،‌ در هوای سرد پاییزی پشت درهای بسته ایستگاه های مترو و بی آر تی ماندند و مجبور شدند با صرف هزینه چند برابری با تاکسی‌های اینترنتی و اتومبیل‌های عبوری به منزل خود برگردند.

 

شلوغی بی آر تی در ساعت ۱۹:۳۰ در ایستگاه توحید خیابان آزادی

تدبیری برای کمک به شیوع کرونا

البته این تنها بخشی از نتیجه این تصمیم است و نتایج این تصمیم زمانی وحشتناک‌تر می‌شود که نیم ساعت پیش از تعطیلی متروها و بی‌آرتی‌ها بخواهی با آن‌ها سفر کنی. بنابر مشاهدات میدانی خبرنگار فارس در ساعت ۷ و نیم در ایستگاه بی‌آرتی تقاطع خیابان آزادی و بزرگراه نواب صفوی، ازدحام جمعیت در ساعات پایانی منتهی به تعطیلی بی‌آرتی‌ها،‌ چنان است که نمی‌توان بدون برخورد با کسی ایستاد چه برسد به اینکه فرد بخواهد فاصله اجتماعی را رعایت کند!

با گفت‌وگو با مسافران ایستاده در صف شلوغ بی‌آرتی‌ متوجه شدیم که این افراد اغلب مردمی هستند که از طریق اخبار و اطلاع‌رسانی‌ها از تغییر زمان خدمت‌رسانی حمل‌ونقل عمومی آگاه شده‌اند و کوشیده‌اند هرطور شده پیش از تعطیل شدن مترو یا بی‌آرتی‌ خود را به ایستگاه مورد نظر خود برسانند و در نیتجه این ازدحام وحشتناک را ایجاد شده است.

 

آش شور تصمیمات کنترل کرونا

البته این اوضاع واضح است و آش آنقدر شور شده که پس از اولین روز اجرای این طرح، رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران طی نامه‌ای به شهردار تهران از او درخواست کرده است تا هرچه سریع‌تر نسبت به بازنگری و توقف این طرح اقدام کنند.

اجرای دو روزه کاهش زمان تردد مترو و بی‌آر‌تی تصمیمی بود که به جای طرح تعطیلی دو هفته‌ای پایتخت اتخاذ شد و امید در ادامه با استفاده‌ از شیوه‌های دیگر آمار مبتلایان به کرونا در کشور کاهش یابد.

انتهای پیام/ ۷۶۰۷۴

منبع: فارس

کلیدواژه: نفس تهران محمد خزائی حمل ونقل عمومی مترو و بی آر بی آرتی ها بی آرتی بی آر تی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۵۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسیب ریزسیارک ها به آزمایشگاه فضایی چین در مدار زمین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، پس از آنکه بخش برق ایستگاه فضایی تیانگونگ چین از بین رفت، این کشور فرایندهای مربوط به اجتناب از زباله های فضایی ها را برای فضانوردانش بیشتر می کند.

فضانوردان ماموریت شنژو۱۷ در زمستان و همچنین یکم مارس ۲ راهپیمایی خارج از ایستگاه تیانگونگ انجام دادند. در آن زمان رسانه های چینی اعلام کردند قطعی موقت برق به دلیل آسیب دیدن پنل های خورشیدی در نتیجه برخورد زباله بوده است. فضانوردان طی دو راهپیمایی فضایی آسیب های وارد شده را ترمیم کردند.

آژانس فضایی سرنشین دار چین اعلام کرد این راهپیمایی ها موفقیت آمیز بودند. همچنین این آژانس تصمیم دارد در آینده اقدامات بیشتری برای محافظت در برابر زباله های فضایی موجود در مدار زمین انجام دهد.

یکی از مقامات این آژانس به خبرگزاری شینهوا گفت: تیان هه که ماژول اصلی ایستگاه فضایی به حساب می آید، به دلیل برخورد زباله های فضایی با کابل های برق پنل های خورشیدی، با قطعی موقت برق روبرو شده است.

البته خبرگزاری شینهوا مشخص نکرده زباله های فضایی مربوط به یک ریزسیارک ها یا فعالیت های انسانی در فضا بوده است. هر دو نوع زباله تهدیدی برای تیانگونگ و ایستگاه فضایی بین المللی به حساب می آیند.

کد خبر 6088223 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • آسیب ریزسیارک ها به آزمایشگاه فضایی چین در مدار زمین
  • مسافران ایستگاه مترو میرزای شیرازی در پیچ و خم خروج از مترو + تصاویر
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش خواهد یافت؟
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش نخواهد داشت/ ساعات و روزهای کاری ما نسبت به برخی از کشورها بیشتر است
  • مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران چه کسانی هستند
  • وضعیت جوی و دریایی استان بوشهر در اغلب ساعات آرام خواهد شد
  • قبرستان‌ تاریخی طرشت زیر پای مسافران ایستگاه مترو دانشگاه شریف
  • سوغاتی چینی کی به تهران میرسه؟