Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@22:53:55 GMT

تکذیب آلودگی آب مجتمع شهید‌لشکری آبش‌احمد

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۴۵۵۰۶

تکذیب آلودگی آب مجتمع شهید‌لشکری آبش‌احمد

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، ابراهیم عباسپور اظهار کرد: از محلی که در آن شایعه آلودگی آب شرب، منتشر شده بود، با مشارکت نماینده مرکز بهداشت، فرمانداری، بخشدار و مدیر آب و فاصلاب، نمونه برداری شد و بنا بر صورت جلسه منتشر شده از سوی مرکز بهداشت، مشکلی از بابت آلودگی در این مجتمع وجود ندارد.

وی افزود: بر اساس نتایج به دست آمده، میزان کلر باقی مانده آزاد در آب که کنترل کننده آلودگی‌های ثانویه است، در تمام شبکه‌ها و مخازن بررسی شده، در حد استاندارد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان این‌که فقط در سه روستای این منطقه، آلودگی آب شرب گزارش شده بود، ادامه داد: این مجتمع آب رسانی، آب ۹۶ روستا را تامین می‌کند، در نتیجه اگر مشکلی هم داشته باشد باید در هر ۹۶ روستا موجب آلودگی شود، نه فقط سه روستا.

عباسپور یادآور شد: تمامی قسمت‌های مجتمع شامل بخش تولید و ذخیره سازی و ... آزمایش شده، مشخص شد که مقدار کلر باقی مانده، در حد نرمال است.

وی متذکر شد: با وجود این‌که در تصفیه خانه محل نیز آزمایشگاه وجود دارد و روزانه تمامی پارامتر‌ها تنظیم و سپس انتقال آب، تایید می‌شود، اما باز هم نمونه گیری انجام دادیم و صورت جلسه‌ای که توسط مرکز بهداشت صادر شده نیز گواه بر این موضوع و عدم آلودگی مجتمع را دارد.

بر اساس این گزارش، روز گذشته ۲۰۰ نفر از اهالی آبش احمد شهرستان کلیبر با علایم مسمومیت به مراکز درمانی مراجعه کرده بودند که علت آن در دست بررسی است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محمود یاوری داود فیرحی جنگ ناگورنو قره باغ 2020 شهید تهرانی مقدم انفجار بیدگنه آلودگی آب آذربایجان شرقی مسمومیت آب آلوده آبش احمد محمود یاوری داود فیرحی جنگ ناگورنو قره باغ 2020 شهید تهرانی مقدم انفجار بیدگنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۵۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش اوجی از سوددهی خیره‌کننده پالایشگاه آبادان و افزایش تولید مجتمع‌های پتروشیمی

وزیر نفت درباره حجم سوددهی پالایشگاه آبادان و روند توسعه آن، همچنین افزایش تولیدات مجتمع‌های پتروشیمی به رئیس‌جمهوری و هیئت وزیران گزارش داد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، جواد اوجی بعدازظهر امروز (یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت) در نشست هیئت دولت در گزارشی از فعالیت‌های پالایشگاه آبادان، با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۴ وزیر نفت وقت با اعلام زیان‌ده بودن این پالایشگاه گفته بود، دولت حاضر است آن را رایگان واگذار کند، گفت: با اقدام‌هایی که در دولت مردمی با تکیه بر توان سازندگان، متخصصان و پیمانکاران داخلی و به بهره‌برداری رساندن فاز دوم این پالایشگاه انجام شد، پالایشگاه آبادان امروز یکی از سودده‌ترین واحدهای تولیدی است که پارسال ۱۲ همت سودآوری داشته است.

وی با اشاره به رسیدن تولید بنزین در این پالایشگاه از روزانه ۸ میلیون لیتر در ابتدای دولت سیزدهم به ۱۵ میلیون لیتر در روز، تولید گازوئیل از روزانه ۱۵ میلیون لیتر به ۱۹ میلیون لیتر و کسب رتبه نخست صادرات در بورس کالا و انرژی در سال ۱۴۰۲، تصریح کرد: تا ۲ ماه آینده واحد هیدروکراکر این پالایشگاه نیز به بهره‌برداری می‌رسد و مابه‌ازای ارزی تولید گازوئیل یورو ۵ آن ۳ میلیون یورو دیگر افزایش خواهد یافت.

وزیر نفت همچنین با اشاره به افزایش ۲۱۰ هزار بشکه‌ای تولیدات و تأمین خوراک مجتمع‌های پتروشیمی تبریز، شازند، بندرامام، بوعلی و رازی، افزود: در طول فعالیت دولت سیزدهم، تعداد محصولات تولیدی این پالایشگاه از ۲۱ محصول در سال ۱۴۰۰ به ۳۴ محصول رسیده و با اقدام‌های انجام‌شده تنها در سال گذشته، ۱۳۰۰ فرصت شغلی ثابت و غیرثابت در این مجتمع ایجاد شد که امسال نیز ۶۰۰ نفر به نیروهای شاغل در پالایشگاه افزوده می‌شود و حداقل هزار نفر نیز در پیمانکاری‌های توسعه فاز ۳ آن مشغول فعالیت خواهند شد.

دیگر خبرها

  • تداوم عملیات اجرایی طرح آبرسانی شهید شبان ارومیه
  • رهاسازی پسماند‌های بیمارستانی باعث آلودگی زمین‌های کشاورزی می‌شود+ فیلم
  • استقرار ادارات در شهرستان فرخشهر در دستور کار قرار گیرد
  • آلودگی آب رودخانه روستای سنقرآباد به لطف گاوداری + فیلم
  • گزارش اوجی از سوددهی خیره‌کننده پالایشگاه آبادان و افزایش تولید مجتمع‌های پتروشیمی
  • ۸ دادگاه علنی برخط در مجتمع قضایی شهید بهشتی برگزار می‌شود
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان در لردگان
  • تکذیب خبر خسارت به ۲هزار تن گندم در خنج استان فارس
  • سی و ششمین یادواره شهدای روستای ارکان برگزار شد+فیلم
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی