Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی،  دکتر حمید توکلی قوچانی روز چهارشنبه گفت: این دستگاه ونتیلاتور به ارزش بیش از سه میلیارد ریال، توسط اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی خراسان شمالی خریداری و به بیمارستان امام حسن (ع) اهدا شده است.

وی افزود: با توجه به بحران بیماری کرونا که مبتلایان آن عمدتا درگیر مشکلات تنفسی می شوند و از سویی فعالیت سه بخش آی سی یو در بیمارستان امام حسن (ع) از زمان شیوع این بیماری و نیز شمار بیماران در انتظار استفاده از آی سی یو،  دستگاه ونتیلاتور از نیازهای مبرم این بیمارستان بود که با این اقدام ارزشمند بخشی از نیاز بیمارستان برطرف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: دستگاه تنفّس مصنوعی یا وِنتیلاتور (medical ventilator) دستگاهی است که کار تنفس را برای بیمارانی که به‌طور موقت یا دائم دچار مشکلات تنفسی هستند، آسان تر می کند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی، هنگام اهدای این دستگاه گفت: این اقدام در راستای عمل به مسوولیت اجتماعی این اتاق، به منظور مقابله با ویروس کرونا انجام می گیرد.

سعید پورآبادی به اهدای ۲ دستگاه ونتیلاتور دیگر در چند ماه گذشته از سوی این اتاق اشاره کرد و همچنین از اهدای مقادیری اقلام کمک آموزشی رایگان به دانش آموزان مناطق محروم بجنورد خبر داد.

خراسان شمالی از ابتدای مردادماه درگیر وضعیت قرمز کرونایی شده است.

افزایش شمار بستری شدگان و فوتی های کرونا در این استان در چند روز اخیر، نگرانی مسوولان درمانی این استان را فزونی بخشیده است، به گونه ای که رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با هشدار نسبت به بی توجهی برخی شهروندان به رعایت پروتکل های بهداشتی، گفته بود که اگر شرایط با همین روند پیش برود در آینده ای نزدیک شمار جانباختگان کووید ۱۹ در این استان از روزانه ۲۰ نفر تجاوز خواهد کرد.   

بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در هفته جاری، اکنون بیش از ۳۲۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی این استان بستری هستند.   

برچسب‌ها بجنورد ویروس کرونا اتاق بازرگانی ایران خراسان شمالی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خراسان شمالی پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد ویروس کرونا اتاق بازرگانی ایران خراسان شمالی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خراسان شمالی بجنورد ویروس کرونا اتاق بازرگانی ایران خراسان شمالی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خراسان شمالی اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی دستگاه ونتیلاتور خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۵۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بجنورد میزبان جشنواره ملی نوا‌های رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ تقی صادقی افزود: ۱۰ گروه و تک نواز خراسان شمالی در این جشنواره هنرنمایی می‌کنند.
وی گفت: هفتمین جشنواره ملی آوا‌ها و نوا‌های رضوی از سلسله جشنواره‌های فرهنگی و هنری امام رضا (ع) است که با همکاری بنیاد ملی رضوی در استان برگزار می‌شود و هنرمندان موسیقی مقامی استان در این رویداد حضور می‌یابند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اضافه کرد: هوشنگ جاوید دبیری جشنواره آوا‌ها و نوا‌های شرق کشور شامل استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی را بر عهده دارد و حسین حصاری دبیر تخصصی این رویداد در استان است.
دراین جشنواره رضا محمدی فرزند زنده یاد سهراب محمدی در کنار پیشکسوتانی هم، چون خسرو حداد، عیسی قلی پور و روشن گل افروز در این جشنواره هنرنمایی خواهند کرد.

خراسان شمالی بیست و هفتم اردیبهشت میزبان این رویداد با هنرنمایی هفت گروه موسیقی و چهار تک نواز پیشکسوت است و استان‌های مازندران و گلستان نیز بیست و سوم و بیست و پنجم ماه جاری میزبان این رویداد هستند.

دیگر خبرها

  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • بجنورد میزبان جشنواره ملی نوا‌های رضوی
  • طرح های بهداشت ودرمان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی می شود
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • تجهیز اتاق عمل بیمارستان زرقان به میکروسکوپ چشم پزشکی
  • آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود
  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌