Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@15:24:51 GMT

بهره برداری از ایستگاه راه آهن باباکمال در دهه فجر

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۴۵۷۵۸

ایسنا/همدان معاون راه وزیر راه و شهر سازی از بهره برداری از ایستگاه راه آهن باباکمال تویسرکان و جابه جایی مسافر با قطار از این مسیر در دهه فجر امسال خبر داد.

خادمی عصر چهارشنبه ۲۱ آبان در بازدید از ایستگاه راه آهن باباکمال تویسرکان، با اعلام این مطلب اظهار کرد: کمبود منابع مالی و دیر ابلاغ شدن اعتبارات علت اصلی تأخیر پیش آمده در اجرا و اتمام دو پروژه ایستگاه راه آهن بابا کمال و چهاربانده کردن جاده تویسرکان به کنگاور بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در بحث چهارخطه کردن مسیر تویسرکان به کنگاور گفت: در مجموع طول چهارخطه کردن این محور ۳۳ کیلومتر است که تاکنون ۱۵ کیلومتر آن اجرا شده و زیر ترافیک رفته و در حال حاضر نیز ۵ کیلومتر آن نیز آماده است و امیدواریم علائم ایمنی را نیز ۱۰ تا ۱۵ روز آینده نصب شود و به بهره برداری برسد.

خادمی ادامه داد: عملیات اجرایی ۵ کیلومتر دیگر نیز در حال انجام است که امیدواریم تا تابستان سال آینده به اتمام برسد و مجوز مناقصه ۸ کیلومتر باقیمانده را نیز در استان امروز گرفته ایم تا قبل از پایان سال عملیات اجرایی ساخت آن آغاز شود و تا پایان سال ۱۴۰۰ زیر بار ترافیک ببریم.

وی خاطرنشان کرد: ‌خوشبختانه با پیگیری های نماینده تویسرکان در خانه ملت اعتبارات قابل توجهی به مبلغ ۱۲ میلیار برای پروژه های ایستگاه و چهارخطه کردن محور تویسرکان به کنگاور تخصیص یافته که این امر باعث تسریع در اتمام این پروژه ها می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه در جمع خبرنگاران، با تأکید بر اینکه پرداخت مطالبات کارکنان پروژه ها در اولویت قرار دارد، گفت: به علت کمبود منابع مالی مدتی مطالبات کارگری و پرسنلی شرکت پیمانکاری جهاد نصر که مجری پروژه ملایر به کرمانشاه بوده است، با تأخیر مواجه شد که خوشبختانه با پیگیری های استاندار کرمانشاه دستور پرداخت ۴۰ میلیارد تومان به این شرکت داده شده و با پرداخت این مبلغ به شرکت جهاد نصر مطالبات کارگری و پرسنلی این شرکت  تسویه خواهد شد.

وی مطرح کرد: تاکنون در کل کشور نزدیک به ۱۴ هزار کیلومتر مسیر اصلی و فرعی ریلی داریم که ۱۲ هزار کیلومتر از مسیرهای ریلی اصلی هستند و در حال حاضر هم ۳۴۰۰ کیلومتر مسیر ریلی در دست اجرا داریم و ۱۶۰۰ کیلومتر از این مسیرها را با توجه به اولویت های سال «جهش تولید» در قالب هشت پروژه ریلی در اولویت قرار دادیم و امیدواریم ۴۷۰ کیلومتر این مقدار را تا پایان سال ۹۹ بهره برداری کنیم و مابقی را هم در سال ۱۴۰۰ به اتمام برسانیم.

خادمی در ادامه اعلام کرد: از مهمترین پروژه های ریلی برون مرزی که به زودی در ماه آینده افتتاح خواهد شد مسیر ریلی بافق به هرات- افغانستان است که بسیار مؤثر در ترانزیت ما به بنادر جنوبی و همچنین خارج کردن افغانستان از بن بست است .

وی یادآور شد: متوسط ریل سازی ما ۱۷۰ کیلومتر در سال بوده که اجرای این ۱۶۰۰ کیلومتر در دو سال که به بهره برداری می رسد تحول بسیار خوبی در بحث ریل سازی کشور است.

خادمی بیان کرد: ۲۴۰۰ کیلومتر آزادراه در کشور داریم که در حال استفاده است و ۱۲۰۰ کیلومتر آزادراه هم در دست ساخت داریم که ۶۶۰ کیلومتر آن در اولویت اول اجرایی بوده و امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۰ بهره برداری کنیم و اگر بتوانیم کل این پروژه ها را ظرف دوسال به اتمام برسانیم ۲۵ درصد به طول آزادراه های کشور اضافه خواهد شد و این امر در بحث ایمن سازی جاده ها کمک بسیار خوبی خواهد کرد.

وی در پایان گفت: ۷۸۰۰ کیلومتر بزرگراه در حال اجرا در کشور داریم‌ که از این میزان برای امسال و سال ۱۴۰۰ طبق اولویت بندی های سال «جهش تولید» ۱۸۶۰ کیلومتر را تحویل دهیم و پروژه تویسرکان- کنگاور هم در این اولویت قرار دارد و امیدواریم ۸۰۰ کیلومتر از این پروژه ها را تحویل دهیم و سال بعد هم ۱۶۰ کیلومتر باقی مانده تحویل خواهد شد، در واقع تفکیک‌ خطوط و افزایش ظرفیت در محورهای بحرانی در اولویت قرار دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها استانی اقتصادی وزارت راه و شهرسازي ایستگاه راه آهن اولویت قرار بهره برداری پایان سال خواهد شد سال ۱۴۰۰ پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۵۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود

فرماندار ساری با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام این شهرستان گفت: پروژه‌هایی مانند نیروگاه زباله‌سوز سال‌هاست که دچار مشکل است و با افتتاح آن معضل زباله شهرستان ساری و حتی استان مازندران حل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، محمدعلی نوبخت_ شامگاه _شنبه هشتم اردیبهشت_ در همایش روز ملی شورا واقع در تالار مرکزی ساری با تاکید بر رساندن جایگاه شهر ساری به رتبه نخست استانی اظهار کرد: تاکنون ۲۷۰ پروژه به ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: بهره‌برداری این پروژه‌ها با تلاش اعضای شورای شهر و روستا و دهیاران و شهرداران شهرستان ساری بوده است.

فرماندار ساری گفت: ما می‌توانیم با همت مضاعف مدیران شهری و اعضای شوراهای شهری و روستا و همچنین کمک نماینده دولت با تخصیص اعتبارات ملی اکثر پروژه‌های بر زمین مانده را به بهره‌برداری برسانیم.

نوبخت با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام این شهرستان عنوان کرد: پروژه‌هایی مانند نیروگاه زباله‌سوز سال‌هاست که دچار مشکل است و با افتتاح آن معضل زباله شهرستان ساری و حتی استان مازندران حل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به جایگاه بالای این شهرستان در بخش‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی از استاندار مازندران خواستاریم تا تلاش کنند که مرکز استان به جایگاه اصلی خودش برسد.

این مسئول یادآور شد: بنا داریم با استفاده از همه ظرفیت‌های شهرستان مانند علما و مدیران شهری و استانی و نخبگان، ساری را به رتبه نخست برسانیم.

کد خبر 748549

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی
  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری
  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان
  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری مغان
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • متاسفانه در سنوات گذشته از آسفالت مناسبی برای بزرگراه‌ها استفاده نشده است
  • بهره‌برداری از تقاطع غیرمسطح تندگویان در مردادماه امسال
  • قطار پیشرفت در ایستگاه همدان