Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، جلسه نمایندگان ویژه ایران و پاکستان در امور صلح افغانستان پس از دیدار دوجانبه وزیران امور خارجه دو کشور و رایزنی‌های بلندپایه در سطح هیات‌های ایران‌ و پاکستان برگزار شد.

«محمد صادق» نماینده ویژه نخست وزیر پاکستان در امور صلح افغانستان ساعاتی پیش در حساب کاربری خود در توییتر از دیدار و گفت‌ و گو با «محمدابراهیم طاهریان فرد» همتای ایرانی‌اش خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دیپلمات ارشد پاکستانی نوشت: گفت‌ و گوهای مفید و آینده محور با طاهریان‌فرد نماینده ویژه ایران در حاشیه سفر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به پاکستان انجام شد.

وی تاکید کرد: ما توافق کردیم که همکاری‌های مشترک را برای حمایت از صلح در افغانستان تقویت کنیم.  

مواضع نزدیک تهران و اسلام‌آباد درباره صلح افغانستان 

وزیر امور خارجه پاکستان ظهر روز چهارشنبه و پس از دیدار با ظریف و هیات همراه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران و پاکستان برای بهبود اوضاع افغانستان خواسته مشترک دارند.

«شاه محمود قریشی» افزود: تهران و اسلام‌آباد مواضع نزدیکی در بحث صلح افغانستان دارند و ما برای دستیابی به اهداف مشترک در افغانستان همکاری‌های عمیق خود را افزایش خواهیم داد.

وی با بیان اینکه نمایندگان ویژه ایران و پاکستان در امور افغانستان نیز جلسه جداگانه‌ای در اسلام‌آباد برگزار کرده‌اند، گفت: توافق شد که تعامل و همکاری خود را در مورد افغانستان افزایش دهیم.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در جریان سفر دو روزه خود به پاکستان روز چهارشنبه با ژنرال باجوا فرمانده ارتش،  شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه و عمران‌خان نخست وزیر پاکستان دیدار کرد.

برچسب‌ها محمدابراهیم طاهریان فرد جمهوری اسلامی ایران پاکستان افغانستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران پاکستان افغانستان جمهوری اسلامی ایران پاکستان افغانستان اخبار کنکور جمهوری اسلامی ایران ایران و پاکستان صلح افغانستان امور خارجه ویژه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۵۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران

«عبدالغنی برادر» معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان در دیدار با «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه رئیس جمهور ایران در امور افغانستان و سفیر ایران در کابل پیرامون تقویت روابط سیاسی، اقتصادی، تجاری و ترانزیتی و همکاری‌های دوجانبه بحث و گفتگو کرد.

در این دیدار وزیر آب و انرژی، وزیر کشاورزی، آبیاری و دامداری، وزیر اطلاعات و فرهنگ و سفیر طالبان در تهران نیز حضور داشتند.

ملا برادر با مثبت خواندن روابط افغانستان و ایران و تأکید بر توسعه روابط گفت: امسال به فضل الهی سطح بارندگی بالا بوده که در نتیجه آن پس از چندین سال خشکسالی، آب دریای هلمند به نیمروز و به سیستان ایران رسیده است، این کمک خواهد کرد مشکلات بیشتر مردم هر دو کشور حل شود.

معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان در ادامه خواستار ایجاد تسهیلات بیشتر در ترانزیت تولیدات و محصولات افغانستان به کشورهای اروپایی از طریق ایران شد و این امر را گامی اساسی برای افزایش سطح ترانزیت و تجارت بین دو کشور دانست.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین و شی‌جین‌پینگ
  • معاون وزیر امور خارجه: بریکس در چندجانبه‌گرایی دارای ابتکار عمل است
  • تاکید اعضای بریکس بر توقف نسل‌کشی در غزه
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • نشست معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه بریکس در مسکو با حضور علی باقری
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد