Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@14:21:15 GMT

ارزش شرکت‌های فناوری چینی ۲۹۰ میلیارد دلار آب رفت

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۴۶۸۵۵

ارزش شرکت‌های فناوری چینی ۲۹۰ میلیارد دلار آب رفت

غولهای فناوری چینی از گروه علی بابا هولدینگ گرفته تا تنسنت هولدینگز تقریبا ۲۹۰ میلیارد دلار از ارزش بازارشان را در مدت دو روز فروش وحشت زده سرمایه گذاران از دست دادند.

به گزارش ایسنا، ارزش سهام شرکت‌های فناوری چینی در پی انتشار مقررات چین برای محدود کردن نفوذ رو به رشد غولهای بخش اینترنت و تلاش سرمایه گذاران برای ارزیابی گستردگی اقدامات دولت، ریزش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص فناوری هانگ سنگ در هنگ کنگ روز چهارشنبه بیش از شش درصد ریزش کرد و ریزش دو روز گذشته را به ۱۱ درصد رساند.

پکن برخلاف رویکردی که تاکنون داشت، روز سه شنبه مقرراتی را به منظور مقابله با شیوه های انحصارگرایانه در صنعت اینترنت رونمایی کرد.

این مقررات تنها یک هفته پس از اقدام چین در اعمال محدودیتهای جدید در خصوص فاینانس و در نتیجه متوقف شدن عرضه اولیه ۳۵ میلیارد دلاری سهام شرکت فین تک آنت گروپ اعلام شدند. توقف فرآیند عرضه اولیه سهام آنت گروپ مانع رویای جک ما، موسس میلیاردر آن برای تسلط بر فاینانس آنلاین شد. همچنین این مقررات در آستانه مناسبت فصل خرید معروف به روز مجردها در چین اعلام شدند. این رویدادی است که جک ما یک دهه پیش ابداع کرد و اکنون به بزرگترین فرصت خرید سالانه چین تبدیل شده است.

ژان هائو از شرکت حقوقی آنجی در این باره گفت: غولهای فناوری چین ناچارند در مدلهای کسب و کارشان بازنگری کنند. فلسفه شرکت‌های اینترنتی این است که برنده، صاحب همه چیز می‌شود و به خصوص برای اپراتورهای پلتفرم به معنای داشتن ترافیک بالاتر کاربران و ساخت اکوسیستمهایی است که مشابه یکدیگر هستند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، دولت شی جین پینگ، رییس جمهور چین محدود کردن نفوذ شرکت‌های خصوصی را هدف گرفته که به موتور اصلی رشد اقتصاد کشور تبدیل شده اند. با وجود برخوردهای گاه به گاه در حوزه های مختلف از بازی موبایل گرفته تا کالاهای جعلی آنلاین، شرکت‌هایی مانند علی بابا و تنسنت تاکنون برای خرید و سرمایه گذاری در کسب و کارهای جدید آزاد بودند و به حامیان اصلی استارتاپهای برجسته تبدیل شدند و همزمان امپراطوریهایی را بنا کردند که اکنون سرتاسر تجارت الکترونیکی، فاینانس دیجیتال، شبکه اجتماعی و سرگرمی را احاطه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صنعت فناوری چین شرکت علی بابا فناوری چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۶۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۲ کشور خریدار خرمای ایران/ خرمای مضافتی در صدر صادرات خرما

به گزارش قدس آنلاین، سید روح الله لطیفی، سخنگوی کمیسیون روابط بین‌الملل و توسعه تجارت خانه صنعت معدن و تجارت ایران در خصوص مقاصد صادراتی خرما اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۳۸۹ هزار و ۴۹۵ تن انواع خرما به ارزش ۳۴۵ میلیون و ۳۸۷ هزار و ۱۲۲ دلار از کشورمان صادر شده که نسبت به سال قبل ۴ درصد در وزن و ۶.۷ درصد در ارزش با افزایش همراه بوده است.

وی افزود :۸۲ کشور، مقصد صادرات انواع خرمای ایرانی در سال ۱۴۰۲ بوده که هند با خرید ۹۰ هزار و ۲۳۷ تن، به ارزش ۸۴ میلیون و ۷۹۴ هزار دلار، مقصد نخست انواع خرمای ایرانی بود و پس از آن، پاکستان با خرید ۹۱ هزار و ۱۹۹ تن به ارزش ۷۲ میلیون و ۴۴ هزار و ۵۷۶ دلار، ترکیه با خرید ۳۹ هزار و ۴۸ تن به ارزش ۳۶ میلیون و ۱۶۷ هزار دلار، قزاقستان با ۲۴ هزار و ۱۴۳ تن به ارزش ۱۸ میلیون و ۲۲ هزار دلار، چین با ۱۰ هزار و ۳۲۱ تن به ارزش ۱۱ میلیون و ۹۷۵ هزار دلار، عراق با هشت هزار و ۸۸۶ تن به ارزش ۹ میلیون و ۴۴۰ هزار دلار و روسیه با ۱۰ هزار و ۱۰۳ تن به ارزش ۹ میلیون و ۳۷۶ هزار دلار، مقاصد دوم تا هفتم صادرات انواع خرمای ایرانی در سال ۱۴۰۲ بودند.

مدیرکل دفتر مطالعه، پایش و توسعه بازار سازمان تعاون روستایی ایران، در خصوص میزان صادرات انواع خرماهای ایرانی توضیح داد: خرمای مضافتی با ۱۵۹ هزار و ۵۰۱ تن به ارزش ۱۸۱ میلیون و ۲۲۲ هزار و ۲۰۶ دلار، بیشترین میزان خرید را در بین خرماهای ایرانی در جهان داشته و ۶۵ کشور نیز به صورت مستقیم این خرما را از کشورمان در سال ۱۴۰۲ وارد کردند.

لطیفی در خصوص سایر خرماهای پر طرفدار ایرانی گفت: خرمای زاهدی با ۷۲ هزار و ۴۸۸ تن به ارزش ۴۳ میلیون و ۵۷۵ هزار دلار، دومین خرمای پر فروش ایرانی بود که ۳۶ کشور خریدار آن بودند و پس از آن خرمای شاهانی با ۴۶ هزار و ۴۵۹ تن به ارزش ۳۷ میلیون و ۳۵۴ هزار دلار، میهمان ۳۰ کشور بود.

وی افزود: خرمای کلوته با ۴۴ هزار و ۶۹۷ تن به ارزش ۳۰ میلیون و ۲۸۵ هزار دلار و صادرات به ۲۸ کشور، خرمای پیاروم با پنج هزار و ۸۶۶ تن به ارزش ۱۸ میلیون و ۶۵۵ هزار دلار و صادرات به ۳۱ کشور، خرمای استعمران با ۳۸ هزار و ۵۸۷ تن به ارزش ۱۷ میلیون و ۴۵۴ هزار دلار و صادرات به ۵۶ کشور، خرمای کبکاب با ۱۰ هزار و ۲۴۱ تن به ارزش ۹ میلیون و ۴۴۰ هزار دلار و صادرات به ۳۳ کشور، خرماهای سایر (فاقد کد تعرفه مستقل تعریف شده) با ۱۰ هزار و ۹۳۰ تن به ارزش ۶ میلیون و ۷۹۴ هزار دلار و صادرات به ۴۵ کشور، خرمای خاصویی با ۷۱۷.۵ تن به ارزش ۷۷۱ هزار و ۵۰۰ دلار و صادرات به ۱۲ کشور و خرمای برحی با ۸.۵ تن به ارزش ۱۵ هزار و ۳۰۶ دلار و صادرات به دو کشور به ترتیب از پرطرفدارترین خرماهای صادر شده در سال ۱۴۰۲ بودند.

مدیرکل دفتر مطالعه، پایش و توسعه بازار سازمان تعاون روستایی، اشاره‌ای به نام همه کشورهای خریدار خرمای ایرانی داشت و گفت: اتریش، اردن، آرژانتین، ارمنستان، ازبکستان، اسپانیا، استرالیا، آفریقای جنوبی، افغانستان، آلبانی، آلمان، امارات، اندونزی، انگلستان، اوکراین، اوگاندا، ایتالیا، ایسلند، بحرین، برزیل، بلاروس، بلژیک، بلغارستان، بنگلادش، بوسنی، پاکستان، پرو، تاجیکستان، تانزانیا، تایلند، تایوان، ترکمنستان، ترکیه، ترینیداد و توباگو، مالت، آذربایجان، چک، مولداوی، یوگسلاوی، چین، دانمارک، رومانی، ژاپن، سریلانکا، سنگاپور، سوریه، سومالی، سوئیس، سوئد، شیلی، صربستان، عراق، عمان، روسیه، فرانسه، فنلاند، فیلیپین، قرقیزستان، قزاقستان، قطر، کانادا، کره جنوبی، کرواسی، کلمبیا، کنیا، کویت، گرجستان، لبنان، لهستان، لیتوانی، مالدیو، مالزی، مجارستان، مغولستان، مکزیک، موریس، نروژ، نیوزیلند، هلند، هند، ونزوئلا و یونان، ۸۲ کشور خریدار خرمای ایرانی در سال ۱۴۰۲ بودند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • اکس پنگ جی6 ؛ این چینی کاملا از تسلا مدل Y کپی شده، البته ادعا هم دارد! (+تصاویر)
  • اکس پنگ جی6 ؛ این چینی کاملا از تسلا کپی شده، البته ادعا هم دارد! (+تصاویر)
  • ۸۲ کشور خریدار خرمای ایران/ خرمای مضافتی در صدر صادرات خرما
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • پرچم تجارت بالا می‌رود؟
  • (تصاویر) این خودروی چینی به جنگ تسلا می‌رود
  • ۸۲ کشور خریدار خرمای ایرانی
  • تجارت خارجی ۴۱۴ میلیون دلاری از گمرکات کردستان
  • واکاوی تخصیص «۲ و نیم میلیارد دلار ارز برای مونتاژ ۲۵۰ هزار خودروی چینی» به جای تولید ۷۰۰ هزار خودرو در داخل!
  • میزان صادرات نفت اعلام شد/ تراز تجاری ایران در این وضعیت است