Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-01@05:00:59 GMT

تنها راه آمادگی در برابر زلزله

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۴۷۱۸۰

منصور درجاتی مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با بیان اینکه وقوع زلزله در تهران ممکن است مخرب و حادثه برانگیز باشد، اظهار کرد: در هر جایی که گسل جنبا وجود داشته باشد، زلزله پیش خواهد آمد و تهران نیز دارای چند گسل از جمله گسل مشاء، ری و غیره است.

او افزود: اینکه هر از چند گاهی درباره زلزله تهران صحبت کنیم، چیزی جزء تشویش اذهان عمومی در بر ندارد و اولین و مهمترین راه آمادگی در برابر زلزله، فرهنگ سازی و بالا بردن آگاهی مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران تصریح کرد: باید از صدا و سیما و تمامی رسانه‌ها برای فرهنگ سازی و بالا بردن اطلاعات مردم در این زمینه کمک بگیریم و این موضوع باید جزء اولویت‌های آموزشی باشد و افراد آموزش‌های لازم را ببینند تا بتوانند در برابر مخاطرات زلزله از خود واکنشی مناسب نشان دهند.

درجاتی با بیان اینکه زلزله پیش بینی نمی‌شود، گفت: مردم باید این را بدانند که استان تهران با سایر استان‌ها متفاوت است، تهران از یک کثرت جمعیت، ازدحام، تراکم و بارگذاری حجیم شهری برخوردار است که باید این موضوع برای آمادگی در برابر زلزله در نظر گرفته شود.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: مدیریت بحران استان تهران مدیریت بحران آمادگی در برابر زلزله زلزله مدیریت بحران مدیریت بحران استان تهران آمادگی در برابر زلزله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۷۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظام استکباری غرب با چالش بزرگ خیزش افکار عمومی روبه‌رو است

احمد دستمالچیان سفیر پیشین ایران در لبنان و کارشناس سیاسی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در ارتباط با خیزش دانشجویان دانشگاه‌های غربی علیه صهیونیست‌ها اظهار کرد: از همان روز‌های ابتدایی عملیات طوفان الاقصی در چندین نوبت عنوان کردیم که از بزرگترین دستاورد‌های این عملیات به چالش کشیدن لیبرال دموکراسی غربی‌ها است.

 وی گفت: پایه های سه رکن اساسی حقوق بشر، آزادی بیان و تعیین سرنوشت در استاندارد دوگانه غرب لرزان شده است و انسان غربی و خصوصا جوانان و نخبگان دانشگاهی در این چالش برانگیختگی عمومی را به راه انداختند.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: اکنون نظام استکباری غربی با چالش بزرگ خیزش افکار عمومی و خیزش نخبگی روبه‌رو است. اندیشکده‌های مهم در اروپا و آمریکا در برابر این سوال قرار گرفته‌اند که چرا باید در برابر جنایات صهیونیست‌ها سکوت کنیم؟

دستمالچیان افزود: این موضوعی است که در آمریکا نماد پیدا کرده و با پیش بینی‌هایی که می‌شود به اروپا هم سرایت خواهد کرد و تقابل بسیار عمیقی میان حاکمیت و مردم به وجود می‌آورد و چالش بزرگی بر سر راه نظام لیبرال دموکراسی غربی خواهد بود .

سفیر پیشین ایران در لبنان گفت:این اعتراضات به دلیل زنجیره تکاملی اقدامات در ۲۰۰ روز گذشته است و هر اقدامی که باعث تشدید مبارزه علیه صهیونیست شود مکمل هم هستند و در یک زنجیر هستند. این اتفاقات در عرصه افکار عمومی به خصوص جامعه نخبگی اروپا و آمریکا تاثیرگذار است و رژیم صهیونیستی بیش از گذشته منزوی خواهد شد.

دستمالچیان درباره تاثیر این اعتراضات بر تغییر رویکرد دولت‌ها گفت: بی شک به دلیل آن که نظام دموکراسی وجود دارد و این دولت‌ها به رای‌های مردم خود نیاز دارند بر سر یک دو راهی قرار گرفتند. یا باید نقاب از چهره خود بردارند و کاملا به سمت خشونت و تقابل با مردم بروند و یا اینکه در برابر افکار عمومی تمکین کنند و به خواسته های آن‌ها تن دهند. این چالش مهمی است که نظام استکباری غرب با آن روبه رو است و در اروپا و آمریکا این تقابل خود را نشان می‌دهد و امروزه می بینیم که چه هنگامه‌ای از ابراز انزجار و تنفر از رژیم صهیونیستی و جنایات آنها رقم می‌خورد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • «بمب‌های شهری» را برای کاهش ریسک زلزله شناسایی کنیم
  • تراکتور به دنبال پایان ناکامی برابر استقلال
  • تراکتور به دنبال پایان ناکامی برابر استقلال/ ۳ شکست متوالی سرخ‌ها
  • نظام استکباری غرب با چالش بزرگ خیزش افکار عمومی روبه‌رو است
  • دقیقی به دنبال شکست طلسم مقابل تیم تهرانی
  • مردم از جرائم و قانون‌شکنی‌ها فیلمبرداری کنند
  • دوزین در استان گلستان لرزید
  • دوزین لرزید
  • زلزله در میان مقامات اسراییلی
  • ثبت ۱۶ هزار زلزله در سال گذشته