Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرج خسرونیا تاکید کرد: ذات‌الریه بیماری خطرناکی است که در بسیاری مواقع کرونا اشتباه تشخیص داده می‌شود.

به گزارش برنا؛ شیوع کرونا، فصل سرما، پدید وارونگی دما و تشدید آلودگی هوا میزان ابتلا به انواع بیماری‌های تنفسی را افزایش می‌دهد. در تقویم روز جهانی بیماری ذات الریه (پنومونی)  22 آبان (12 نوامبر) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شرایط کنونی به دلیل شیوع کرونا، بیماری ذات الریه بیش از پیش مورد توجه قرار دارد.

شباهت ذات الریه با کرونا

 ایرج خسرونیا، رئیس انجمن متخصصان داخلی درباره بیماری ذات‌الریه به خبرنگار برنا گفت: بیماری ذات الریه قرن‌ها بشر را مبتلا کرده است. این بیماری به دلایل مختلف بروز می‌کند. این بیماری با سرفه و تب آغاز و با ضعف عمومی و بی‌حالی همراه است اما بعد از چند روز با آنتی بیوتیک مهار می‌شود.

او افزود: این بیماری در برخی مواقع تشدید و باعث از بین رفتن ریه و مرگ بیمار می‌شود. 

تشخیص کرونااز ذات الریه

به گفته او اگر ذات‌الریه به‌دلیل میکروب بروز کند شاید با کرونا اشتباه گرفته شود.

رئیس انجمن متخصصان داخلی تاکید کرد: در صورت بروز پنومونی به‌دلیل میکروب با سرفه، تب و لرز، ضعف عمومی، سرفه‌های خلط دار همراه است. این در حالی است که کرونا سرفه‌های خلط دار نداشته و در روزهای اولیه ابتلا ضعف و خستگی  آن به شدت پنومونی نیست. 

خسرونیا ادامه داد: ذات‌الریه بیماری خطرناکی است که در بسیاری مواقع کرونا اشتباه تشخیص داده می‌شود. 

روند درمان پنومونی چگونه است؟

این پزشک متخصص گفت: بر اساس آمار بشر در طول تاریخ به پنومونی دچار شده است. میزان قابل توجهی از مردم در فصول سرما به این بیماری گرفتار می‌شوند. برای درمان این بیماری می‌توان از آنتی بیوتیک استفاده کرد و فرد بعد از یک هفته تا 10 روز درمان می‌شود. هرچند در صورت کم توجهی یا بی‌توجهی به این درمان به مرگ فرد منجر می‌شود.

چه عواملی منجر به بروز پنومونی می‌شود؟/مردان میانسال بیش از دیگر گروه‌های سنی به ذات الریه مبتلا می‌شوند

رئیس انجمن متخصصان داخلی درباره روند ابتلای افراد به  ذات الریه در سال‌های اخیر افزود: اشتغال بشر به سمت کارهای کارگاهی و فنی پیش می‌رود. این بیماری نیز به‌دلیل آلودگی هوا بروز و تشدید پیدا می‌کند، طبیعتا به‌دلیل آلودگی هوا میزان مبتلایان نیز افزایش می‌یابد. 

خسرونیا ادامه داد: ذرات ریز آلوده به ریه وارد و باعث بروز آلودگی و بیماری می‌شود. در صورت عدم درمان این بیماری به ریه آسیب زده و منجر به مرگ فرد می‌شود. مردها بیش از زنان در سنین میانسالی به این بیماری دچار می‌شوند. 

او در پایان تاکید کرد: برای مصونیت در برابر ذات الریه باید در اماکن آلوده همچون معدن، در روزهای آلوده هوا، پمپ بنزین و ...  از ماسک استفاده کرد.

//انتهای پیام: 5

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا ذات الریه زهرا سلیمانی بیماری ذات الریه آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۷۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با«مست عشق» کرک و پر حسن فتحی ریخت؟!

همه‌چیز در مست عشق سردستی است. چه رابطه مرید و مرادی مولانا با شمس باشد چه خواستگاری دفعی شمس از کیمیا خاتون، چه رابطه آن سردار نظامی با آن کنیزک مسیحی و چه جمع شدن این سه ضلع در کنار هم.

به گزارش مشرق، مثلا اسمش را بگذاریم نهضت آنتی تورکیش کانسپچوآل آرت! پدیده یک دهه اخیری که به مدد خط تولید سری‌دوزی همسایه شمال‌غربی‌مان در ترکیه راه افتاده.

این نهضت باید بفروشد، صادرات داشته باشد و دلار وارد کند. لاجرم باید عامه‌پسند باشد و لاجرم‌تر آنکه برای این عامه‌پسند بودن نباید خیلی توی مسائل غور کند. هر چیزی که بخواهد دستگاه هاضمه مخاطب را به زحمت هضم و پرداخت بیندازد و او را به گاوگیجه گرفتن انداخته باید قیچی شود.

جالب است بدانید که این نهضت از سال ۲۰۱۰ سایر پهلوان‌های رقبای سریال‌ساز در دنیا را زده به گاراژ و بعد از صنعت عظیم فرهنگ سریال‌ساز ایالات‌متحده در رتبه دوم دنیا قرار گرفته و مدام هم دارد به طول و عرض و ارتفاعش اضافه می‌شود.


سر ریز این خروجی هم به مدد ده‌ها شبکه ماهواره‌ای ریخته می‌شود توی حلق مردم منطقه در خاورمیانه و منطقه بالکان و برگردانش در ایران هم پر کردن سبد مصرف فرهنگی بخشی از قشر متوسط و رو به پایین جامعه که زیر ضرب مشکلات اقتصادی و در فقر تولیدات رسانه ملی، سرگرمی فرهنگی رایگان دیگری ندارد جز شبکه‌های ماهواره‌ای ترک و تخم‌وترکه‌های ایرانی‌شان. حتما صنعت سریال‌سازی ترک -‌حداقل آن قسمی که مخاطب فارسی‌زبان در یک دهه اخیر با آن روبه‌رو بوده- را هزار و یک ویژگی مخصوص به خود را دارد اما اگر خواسته باشیم دال مرکزی این هزار و یک ویژگی مخصوص را ذیل یک دال مرکزی جمع کنیم، آن دال مرکزی آن چیزی نیست جز «پرداخت سردستی»!


خصوصیت اصلی این جناب آنتی تورکیش کانسپچوآل آرت در همه‌ چیز، سردستی و سطحی بودن است چه زمانی که روایت زندگی می‌کند، چه زمانی که روایت حماسه می‌کند، چه زمانی که راوی خداست و کنش و واکنش‌های غیرمادی این عالم چه زمانی که با لعاب اروتیسم و جاذبه‌های غلیظ جنسی در جایگاه روایت عشق و خیانت خلق‌الله نشسته.

اصلا مساله این نیست که مای انسان ایرانی چقدر با این مفاهیم سر صلح داریم یا آشتی؛ مساله آن است که همه‌ چیز در این خط تولید سردستی است و فاقد عمق و فست‌فودی. در منظومه زیستی انسان امروز جایی برای «تامل» نیست. همه چیز برای مصرف است. لاجرم صنعت فرهنگ آن هم ورژن ترکش هم از این قاعده مستثنی نیست.
آنتی تورکیش کانسپچوآل آرت شاید قصه بگوید، پیرنگ داشته باشد و برخلاف صنعت فرهنگ مد شده این سال‌های سینمای ایران، پایان مشخص و غیر شرحه شرحه‌ای هم داشته باشد، اما خروجی محتوم هر نوع ورودی ولو متعالی به این دستگاه پرداخت تحلیلی، سطحی شدن است و سردستی و مبتذل شدن. هر چیزی تولید می‌شود که فقط «مصرف» شود. «تامل» کردن، سرعت مصرف را پایین می‌آورد پس باید از آن دور شد.

خروجی این حالت سطحی و سردستی شدن است آنقدر که بعضا حس می‌کنی دارد به شعور مخاطب توهین می‌شود. این ۴۵۱ کلمه را عارض شدم که این را بگویم «مست عشق» هم بدجور به این آفت مبتلاست حالا گیریم راوی نوعی عشق باشد در جایگاه صلح کل عالم هستی نشسته بدون زهرماری‌های مرسوم در همتایان ترکش! خروجی اما همان همیشگی است؛ سردستی و سطحی و به‌قدر اقتضائات سینمای ایران بهره گرفته از مثلث و مربع‌های عشقی!


همه‌چیز در مست عشق سردستی است. چه رابطه مرید و مرادی مولانا با شمس باشد چه خواستگاری دفعی شمس از کیمیا خاتون، چه رابطه آن سردار نظامی با آن کنیزک مسیحی و چه جمع شدن این سه ضلع در کنار هم که قرار است مفهوم اصلی مست عشق را بسازد که از سنتز پا گذاشتن هر یک از کاراکتر روی شخصیت سابق‌شان حاصل می‌شود.

مولانایی که دیگر آن فقیه سنگین سر کرده در کتاب و درس نیست و شمسی که معترف است به شکستن خویش و فروتنی در برابر عشق کیمیا خاتون و درنهایت هم خودشکنی آن فرمانده نظامی که به خود می‌آید! انگار که مخاطب باید همه‌چیز را پیش‌فرض پذیرفته‌شده بداند تا کارگردان به‌سرعت قصه‌اش را بگوید و به سرانجامی برساند و سوژه را مصرف کند. این سطحی‌نگری و سردستی بودن نقطه مقابل کارنامه حسن فتحی است.

کافی است مست عشق را بگذارید کنار «شب دهم»، «مدار صفر درجه»، «پهلوانان نمی‌میرند»، «میوه ممنوعه» یا حتی «شهرزاد» که بین ساخته‌های فتحی، عامه‌پسندترین اثرش محسوب می‌شود تا مشخص شود این آنتی‌ تورکیش کانسپچوآل آرت چه بلایی سر فتحی آورده. آقای فتحی! چه داری می‌کنی با خودت؟!

منبع: روزنامه فرهیختگان

دیگر خبرها

  • با«مست عشق» کرک و پر حسن فتحی ریخت؟!
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند
  • غرق‌شدن مرد میانسال در آب‌بندان سیمرغ
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • درباره بیماری مرموز ترانه علیدوستی؛ چه کسانی در معرض آن هستند؟ | فیلم
  • چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد