Web Analytics Made Easy - Statcounter

 کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی امشب (چهارشنبه) با اعلام خبر انتشار گزارش جدید مدیرکل آژانس در مورد راستی آزمایی اجرای برجام، گفت: این گزارش در کنار تائید کاهش تعهدات برجامی ایران و اقدامات ایران در این راستا، به همکاری بین ایران و آژانس در حوزه های مختلف اشاره و همچنین اظهار می دارد آژانس به فعالیت های راستی آزمایی و نظارتی خود در خصوص تعهدات مرتبط ایران ادامه داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: براساس این گزارش، ایران علاوه بر تداوم تولید آب سنگین و ذخیره آن، مقادیری نیز افزون بر ۲.۲ تن آب سنگین به خارج صادر کرده و همچنین ۱.۳ تن نیز در راستای فعالیت های تحقیق و توسعه خود مصرف کرده است.

غریب آبادی همچنین افزود: طبق گزارش آژانس، فعالیت های غنی سازی در نطنز و فردو، از جمله با ماشین های جدید، و غنی سازی تا ۴.۵ درصد و فراتر از ۳.۶۷ درصد مقرر در برجام، همچنان ادامه دارد. علاوه بر این، گزارش به تصمیم اخیر ایران برای انتقال سانتریفیوژهای تحقیق و توسعه به زیرزمین در نطنز اشاره کرده و گفته است که ایران اعلام کرده در این راستا الزامات پادمانی را در نظر خواهد گرفت.

 سفیر و نماینده دائم کشورمان خاطرنشان کرد: گزارش آژانس، میزان ذخایر اورانیوم ایران را تا ۲ نوامبر، ۲۴۴۲.۹ کیلوگرم اعلام کرده است، که برابر با حدود ۳۶۰۰ کیلوگرم اورانیوم با غنای پایین است.

این دیپلمات ارشد ایرانی همچنین درخصوص اشاره گزارش به نتایج بازدید آژانس از یکی از مکان ها در سال ۱۳۹۷ نیز گفت که برغم تفاوت نظرهای فنی ما با آژانس، تعاملات در این زمینه بین دو طرف با هدف حل و فصل نهایی موضوع همچنان ادامه دارد و باید از هرگونه اظهارنظر عجولانه پرهیز کرد.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: انرژی اتمی غنی سازی جمهوری اسلامی ایران برجام انرژی اتمی غریب آبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۷۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی‌آبادی: از کشورهایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هدفگذاری ما توسعه تعاملات و همکاری تجاری با کشورهای دیگر به روش غیرسنتی است و از کشور هایی کالا خواهیم خرید که از ما کالا بخرند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عباس علی‌آبادی در بازدید از نحوه برگزاری نمایشگاه اکسپو، اظهار داشت: هدفگذاری نخست ما توسعه بازار به طریق غیرسنتی است؛ در این روش به سمتی حرکت می‌کنیم که کالاها را بفروشیم.

وی افزود: با این شعار، با کشورهای دیگر رابطه برقرار می‌کنیم تا تعاملات و همکاری تجاری داشته باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: از کشورهایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند و این مساله مهمی است که باید محقق شود.

بنابر این گزارش ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO 2024)، به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور با پیش‌بینی بازدید بیش از 2000 تاجر و بازرگان خارجی از 119 کشور جهان، از امروز 8 تا 12 اردیبهشت‌ماه 1403 در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله به یک کشتی در بندر «المخا» یمن
  • تصمیم کمیساریای عالی حقوق بشر؛ محکومیت دیگری به جای آمریکا
  • وقوع یک حادثه در آب‌های شرق یمن
  • نامه غریب‌آبادی به کمیسر عالی حقوق بشر برای سرکوب خشونت‌آمیز جنبش‌های دانشجویی حامی فلسطین
  • غریب‌آبادی: سرکوب جنبش‌‌های دانشجویی آمریکا را محکوم کنید
  • استان‌ها‌ از مرحلۀ تأمین زمین ‌‌طرح ملی مسکن عبور کرد‌ند
  • فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! | ماده ۴۹ لایحه عفاف و حجاب یعنی پول بده و کشف حجاب کن! | انتقاد تند حسین شریعتمداری
  • فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • علی‌آبادی: از کشورهایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند