Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حجت الاسلام حمیدرضا کریمی، معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان، صیانت از موقوفات را یکی از رسالت‌های اساسی سازمان اوقاف اعلام کرد و گفت: هر تلاشی برای احقاق حقوق موقوفات و تثبیت سند مالکیت موقوفات کمک به سنت حسنه وقف است و  شناسنامه دار کردن و تثبیت مالکیت موقوفات از مهمترین برنامه‌های سازمان اوقاف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه در یک سال اخیر با پیگیری‌های انجام شده از سوی کارشناسان حقوقی و ثبتی این اداره کل سند مالکیت ۱۰۰ موقوفه استان اخذ شده است، افزود: این اسناد مالکیت برای موقوفات گیلان به مساحت پنج میلیون و ۱۰۰ هزار مترمربع اخذ شده است.

معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: در روز‌های اخیر نیز اداره اوقاف گیلان موفق به دریافت سند مالکیت موقوفه ناصر قلی خان امجدالدوله در قریه سه سار صومعه سرا شده است.

حجت الاسلام حمیدرضا کریمی، مساحت اراضی موقوفه ناصر قلی خان امجدالدوله را پنج میلیون و ۱۳۱ هزار و ۳۷۵ متر مربع اعلام کرد و افزود: ارزش اراضی موقوفه سند مالکیت دار شده، بیش از یک هزار میلیارد تومان است.

او گفت: همچنین پارسال  سه موقوفه با ۳۸۵ مترمربع به ارزش حدود چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال شناسایی و کشف شده است.

معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان،  تثبیت مالکیت موقوفات را در جلوگیری از موقوفه خواری بسیار موثر دانست و افزود: تلاش می‌کنیم با اقدامی جهادی تثبیت مالکیت موقوفات را تسریع ببخشیم.

حجت الاسلام کریمی با بیان اینکه نگاه سازمان اوقاف به عملیات تثبیت مالکیت موقوفات یک نگاه قهری نیست، گفت: در نخستین و مهمترین گام، عملیات تثبیت موقوفات به کمک نهاد‌هایی مانند اداره کل ثبت اسناد و ادارات تابعه در شهرستان‌ها انجام می‌شود.

او تصریح کرد: ادارات اوقاف پس از اطلاع از تصرف ملک موقوفه یا عدم پرداخت اجاره موقوفه ابتدا با اخطار به متصرف سعی در راهنمایی او  براساس قوانین دارند و اگر متصرف تمکین نکرد، علیه آن در محاکم قضایی شکایت می شود.

 

انتهای پیام/م.ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان اوقاف سند مالکیت تثبیت مالکیت موقوفات حقوقی و ثبتی سند مالکیت اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۷۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارکینگ چهل اختران در اختیار شهروندان قرار گرفت

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم از اتمام عملیات ساخت پارکینگ در محله چهل اختران و نزدیکی بقاع متبرکه این محله خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، مجید متین‌فر امروز _ یکشنبه نهم اردیبهشت _ در جلسه هیئت مدیره سازمان بهسازی، زیباسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر در خصوص پروژه تملک و تخریب مغازه‌های اطراف قبرستان نو اظهار کرد: با همکاری دادستانی در ماده ۸ بیش از ۹۰ درصد پروژه تملک و مغازه‌ها تخریب شده است.

وی افزود: به دلیل مشترک بودن دیوار وقفی با مغازه‌های قبرستان نو، اختلافاتی با اداره کل اوقاف بوجود آمده که تلاش مجموعه مدیریت شهری در راستای حل آن است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به پروژه ساماندهی میدان مطهری خاطرنشان کرد: در هسته مرکزی شهر قم نیاز به همکاری فعال تمام ارگان‌ها داریم و نقش آستانه مقدسه حرم و اداره کل اوقاف در گسترش و پیشرفت و اجرای پروژه‌های مهم شهری بسیار پررنگ است.

متین‌فر در خصوص پروژه چهل اختران تصریح کرد: پروژه پارکینگ چهل اختران با ظرفیت ۱۰۰ خودرو و شبستان اجرا و تکمیل شده است.

وی تأمین بودجه برای پروژه‌های شهری را مورد توجه قرار داد و گفت: در سال جاری پشتیبان‌های ملکی متناسبی برای اجرای پروژه‌های اطراف حرم مطهر در نظر گرفته شده است.

کد خبر 748815

دیگر خبرها

  • پارکینگ چهل اختران در اختیار شهروندان قرار گرفت
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • تضمین امنیت سرمایه گذاری و غذایی از اثرات بارز رفع تداخلات است
  • وقف به عنوان یک سنت حسنه با دانش‌های جدید آمیخته شده است
  • آموزش خبرنگاران شهرستان‌های غرب گیلان
  • یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می‌کنیم
  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت