Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@15:43:42 GMT

طرح اصلاح نژاد دامهای سبک در تربت‌حیدریه آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۴۷۴۵۳

طرح اصلاح نژاد دامهای سبک در تربت‌حیدریه آغاز شد

مهدی شیبانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، هدف از اجرای این طرح را افزایش دو قلوزایی و تولید گوشت و شیر دامهای سبک و حفاظت از مراتع منطقه اعلام کرد و افزود: در این راستا، کار اصلاح نژاد دام به مرور بر روی بیش از ۱۰ هزار راس دام سبک در دامداری‌های بخش رخ  تربت‌حیدریه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به نیاز کشور به گوشت قرمز، لزوم پرورش و توسعه نژادهای چند قلوزا با هدف خودکفایی در تولید گوشت ضروری است و برای تحقق این مهم تلاش می‌شود از تمام امکانات و ظرفیت‌ها به شکل مطلوب استفاده کرد تا بتوان گام مهمی در جهت خودکفایی برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی تربت‌حیدریه گفت: سالانه بیش از ۲ هزار تن گوشت قرمز و انواع فرآورده‌های لبنی در این شهرستان تولید و روانه بازارهای مصرف می‌شود.

شیبانی شمار دام سنگین در تربت حیدریه را ۱۴ هزار و ۳۴۱ راس، دام سبک را ۳۱۲ هزار و ۲۵۳ راس و گاوداری شیری را ۴۴ واحد ذکر کرد و افزود: همچنین ۶۶ واحد گاوداری پرواری، پنج واحد گاوداری صنعتی، یک واحد مجتمع گاوداری، ۲۷۲ واحد گوسفندداری گوشتی و پرواربندی، ۶۰۸ واحد دامداری روستایی، ۱۴۵ واحد مرغداری گوشتی، پنج واحد مرغ تخمگذار، هشت واحد پرورش بوقلمون، چهار واحد تکثیر ماهیان سردآبی، ۱۲ واحد پرورش ماهیان سردآبی، هشت واحد پرورش ماهیان گرمابی و یک واحد تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در تربت‌حیدریه مشغول  فعالیتند.

وی ادامه داد: این شهرستان دارای یک کشتارگاه دام سنتی، یک کشتارگاه دام صنعتی در حال تاسیس، دو بازار دام سبک و سنگین، پنج واحد کارخانه تولید خوراک دام و طیور، یک مرکز بسته بندی تخم مرغ، یک کارخانه فرآورده های لبنی، سه کارخانه تولید پنیر اولیه و پنیر پیتزا، ۱۳۰ مرکز عرضه مرغ و ماهی، ۱۱۸ واحد قصابی و ۴۸ مرکز لبنیاتی است.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی گوشت قرمز تربت حیدریه دام و طيور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گوشت قرمز تربت حیدریه دام و طيور وزارت جهاد کشاورزی گوشت قرمز تربت حیدریه دام و طيور اخبار کنکور تربت حیدریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۷۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) فرآیند پرورش و فرآوری گوشت الاغ، اسب و زالو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: فرادید

دیگر خبرها

  • آزادی بیان غربی‌ها اهداف استکباری و استبدادی دارد
  • اصلاح نژاد ۱۵ هزار راس دام سبک در استان همدان
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • شرکت ملی نفت منطقه تربت‌حیدریه افزون‌ بر ۷۰۰ بازدید انجام داد
  • کشف و ضبط هشت هزار عدد قرص متادون ۴۰ خارج از شبکۀ توزیع در تربت حیدریه
  • (ویدیو) فرآیند پرورش و فرآوری گوشت الاغ، اسب و زالو
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران
  • از تولید توربین تا توسعه گلخانه‌های تولید بذر ودام اصلاح شده
  • بانک‌ها اعتبارات را به سمت تولید سوق دهند
  • جوجه ریزی در مرغداری سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد افزایش یافت