Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-بیانیه حمایت جمعی از مدرسین دانشگاه، وکلای دادگستری و حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران تحویل مقامات وزارت امور خارجه شد.

 پیمان سعادت، سفیر سابق ایران در بلژیک صبح چهارشنبه در مراسم تحویل بیانیه حمایت جمعی از مدرسین دانشگاه، وکلای دادگستری و حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران به تشریح شرایط دستگیری اسدالله اسدی رایزن سوم سفارت ایران در اتریش در هنگام عبور از کشور آلمان  پرداخت و اظهار کرد: نحوه دستگیری اسدالله اسدی بسیار غیر حقوق‌بشری بود؛ پرونده ایشان یکی از دستورکارهای من در بروکسل و همکاران ایشان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه «اکنون وضعیت ایشان بهبود یافته است»، افزود: این پرونده با تمرکز ویژه منافقین و چند سرویس اروپایی برنامه‌ریزی شد و ایشان را دستگیر کردند. در دیدار چند روز قبل هم با سفیر بلژیک تاکید کردم اگر شما به منافقین و رسانه‌هایی همچون ایران اینترنشنال میدان بدهید،  می‌خواهند فضا و روابط ایران و اروپا را خراب کنند.

دستیار وزیر و مدیر کل اروپا وزارت امور خارجه با اشاره به انجام دیدارهایی با وکلای اسدی خاطرنشان کرد: این پرونده مهم و ضروری برای ایران است و وکلای ایشان هم مبرز و خوب هستند. بازداشت‌شان چند بار تمدید شده بود اما ۲۷ نوامبر وقت دادگاه‌شان است. 

سعادت با تاکید بر اینکه «تمام تلاش خود را خواهیم کرد و مکرراً و مرتبا در دستورکار ماست»، گفت: به حمایت شما حقوقدانان و وکلا نیازمند هستیم و لازم است از اهتمام شما بهره‌برداری لازم را انجام دهیم. انعکاس رسانه‌ای اقدام شما بسیار مهم است و حتما به تلاش شما توجه خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، عزالدین سلیمانی نیز در این نشست گفت: یک نسخه از بیانیه انتقادی خود را صبح امروز به نمایندگی سازمان ملل در ایران تقدیم کردیم که حاوی ۱۸۴۲ امضا است؛ در زمینه آزادی دیپلمات کشورمان مسئولیت سنگینی برعهده وزارت امور خارجه است و می‌دانیم پیگیری‌های لازم را انجام در این خصوص انجام شده است. 

وی افزود: بر اساس کنوانسیون وین هیچ کشوری حق برخورد قضایی با هیچ دیپلماتی را ندارد و کشور میزبان فقط حق دارند آن فرد را به عنوان عنصر نامطلوب اخراج کند؛ با این حال ما آماده همکاری با وزارت امور خارجه برای طرح دعاوی حقوقی در محاکم بین‌المللی از جمله دیوان لاهه هستیم. 

بر اساس این گزارش، بهزاد صابری مدیرکل حقوقی وزارت امور خارجه نیز در این نشست خاطر نشان کرد: وقتی امروز این جمع را دیدیم احساسات من به غلیان درآمد و متوجه شدم دیپلمات‌های مظلوم ما تنها نیستند و مورد توجه حقوقدانان، وکلا و جامعه حقوقی ما هستند. 

وی اضافه کرد: من با ایشان چهار سال در وین همکار بودم. اتفاقی که رخ داد برای ما خیلی تلخ بود؛ هم به خاطر ظلم به ایشان و هم ظلم به جمهوری اسلامی. دسیسه‌ای چیده شد که ایشان قربانی شده بودند.

به گزارش ایسنا، صبح امروز نیز جمعی از حقوقدانان و وکلای مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با حضور در مقابل نمایندگی سازمان ملل متحد در تهران بیانیه‌ای در حمایت از اسدالله اسدی دیپلمات بازداشت شده تحویل این دفتر دادند. 

این بیانیه توسط ۱۸۴۲ حقوقدانان و وکلای مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه به امضا رسیده است و امروز نیز توسط تعدادی از وکلا و حقوقدانان به صورت نمادین امضا شد. 

در این بیانیه، از اقدام خلاف عرف دیپلماتیک آلمان و بلژیک شدیداً انتقاد شده و از سازمان ملل متحد خواستار پاسخگو کردن بلژیک و آلمان نسبت به این اقدام شده است. 

اسدالله اسدی، رایزن سوم سفارت ایران در اتریش در تاریخ ١٠ تیر ١٣٩٧ (برابر با اول جولای ۲۰۱۸) در هنگام عبور از کشور آلمان دستگیر شد. 

این اقدام به دلیل قرار جلب اروپایی صادره از سوی دادگاهی در بلژیک و با اتهامی واهی بود. به دنبال آن، مصونیت دیپلماتیک وی از سوی دولت اتریش لغو و ایشان به کشور بلژیک مسترد می‌شوند و بعد از گذشت دو سال، پرونده در تیرماه ١٣٩٩ به دادگاه ارسال شد.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: وزارت امور خارجه اسدالله اسدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۷۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اللهیار دیر آمد، وسترلو یک امتیاز گرفت

به گزارش "ورزش سه"، در یکی از مسابقات هفته سی و هفتم ژوپیر لیگ و هفتمین دیدار از دور انتخابی برای سهمیه لیگ کنفرانس اروپا در بلژیک، تیم فوتبال وسترلو که برخلاف بازی قبل اللهیار صیادمنش را در ترکیب نمی‌دید و جزو نفرات ذخیره داشت، از ساعت 22:15 جمعه شب (به وقت ایران) در ورزشگاه هت کویپیه به مصاف سنت ترویدن رفت.

یاران صیادمنش که در دور پلی‌آف ژوپیر لیگ بلژیک موفق به کسب پیروزی نشده و نتایج ضعیفی داشتند، در دیدار خانگی مقابل سنت ترویدن هم نتوانستند به این روند پایان بدهند و متوقف شدند.

تیم فوتبال وسترلو در مسابقه مقابل سنت ترویدن به تساوی 2 بر 2 رضایت داد تا 18 امتیازی شود و در رتبه ششم و قعر جدول مرحله گروهی پلی‌آف انتخابی لیگ کنفرانس در ژوپیر لیگ بلژیک قرار بگیرد؛ جایگاهی که در فاصله سه هفته مانده به پایان فصل نشان می‌دهد امیدی برای کسب سهمیه ندارند.

اللهیار صیادمنش، مهاجم ایرانی وسترلو که هفته گذشته نخستین پاس گل خود در ژوپیر لیگ بلژیک را مقابل خنت داد، در دیدار برابر سنت ترویدن از دقیقه 79 وارد زمین شد و چهاردهمین بازی فصلش در این رقابت‌ها را انجام داد.

دیگر خبرها

  • اللهیار دیر آمد، وسترلو یک امتیاز گرفت
  • دیدار دیپلمات‌های ایران و روسیه در وین در آستانه سفر گروسی به تهران
  • مرحله دوم آزمون وکلای دادگستری برگزار شد
  • نطق تماشایی نماینده بلژیک در پارلمان اروپا درباره حمله ایران
  • عیادت امیرعبداللهیان از یک دیپلمات سوری
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات مجروح شده سوری
  • آخرین وضعیت دیپلمات مجروح حمله اسرائیل به سفارت ایران + عکس
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات سوری که در حمله رژیم صیهونیستی به سفارت ایران مجروح شد
  • عیادت وزیر خارجه ایران از دیپلمات سوری آسیب دیده در حمله تروریستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق