Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، هیأت همگانی، شامل کمیته‌های مختلف با تنوع ورزشی بالاست و اغلب مورد توجه عموم مردم است، در ماه‌های اخیر فعالیت‌های چشمگیری از رشته‌های مختلف این هیأت دیده شده تا جایی که در مسابقات مختلف حرفی برای زدن داشته و با تلاش و تمرین شاهد مقام‌آوری در چندین رشته ورزشی بوده‌ایم که می‌توان با توجه بیشتر به این بخش از رشته‌های ورزشی شاهد درخشش چشمگیری از آن باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با رئیس هیأت همگانی استان کرمانشاه دکتر نریمان رحمانی در رابطه با کمیته‌های هیأت و دلایل موفقیت خودشان گفت‌وگو می‌کنیم که آن را در زیر می‌خوانید.

فارس: از خودتان بگوئید، از چه سالی شروع به فعالیت کردید؟

رحمانی: مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را در تهران و دانشگاه تربیت معلم سابق و خوارزمی فعلی بودم و مقطع دکتری را در دانشگاه کرمانشاه و در رشته مدیریت ورزشی به پایان رسانده‌ام در سن ۲۶ سالگی دو سال مدیر تربیت بدنی شهرستان پاوه شدم و پس از آن هم به مدت پنج سال به عنوان مدیر تربیت بدنی شهرستان جوانرود خدمت کردم و در این مدت، چهار سال متوالی عنوان مدیر برتر جشنواره شهید رجایی را کسب کردم و پس از فعالیت پنج ساله در این شهرستان، در اداره کل ورزش و جوانان به عنوان مدیر بخش آموزش فعالیت خودم را ادامه دادم و هم‌اکنون در این قسمت در اداره کل ورزش و جوانان و هیأت همگانی مشغول فعالیت هستم؛ هر زمان وارد هرکاری شوم تمام تلاش خود را می‌کنم و هر کاری بتوانم انجام خواهم داد که کار باکیفیت و درست انجام شود.

فارس: فعالیت در شهرستان‌های بخش اورمانات برای یک مدیر جوان سخت نبود.

رحمانی: فعالیت کردن در شهرستان‌های کوچک فعالیت در حوزه تربیت بدنی و ورزش سختی و مشکلات خاص خود را دارد، اما توجه به استعدادهای منطقه و برنامه‌ریزی می‌تواند باعث شکوفایی رشته‌های ورزشی در این مناطق و حتی خلق رویدادهای ورزشی وصف‌ناپذیری شود، به عنوان مثال با توجه به ظرفیت‌های موجود در منطقه اورمانات و جوانرود ما اقدام به برگزاری مسابقات اتومبیلرانی آفرود در این منطقه کردیم که با استقبال بسیار زیاد مردم و هوادران بومی منطقه همراه شد و در مجموع براساس آمار ورزشکاران سازمان یافته در فدراسیون پزشکی ورزشی زمانی که من مدیریت این شهرستان را برعهده گرفتم.

تعداد ورزشکاران سازمان یافته ۷۰۰ نفر و دو ملی‌پوش بود و زمانی که پس از چهار سال این سمت را تحویل دادم تعداد ورزشکاران سازمان یافته به ۴ هزار نفر و ۳۲ ملی‌پوش در رشته‌های ورزشی مختلف رسیده بود.

رمز موفقیت یک مدیر جوان را در مسئولیت پذیری، تلاش، خلاقیت، ایده‌پردازی و سعی در انجام آن‌ها می‌دانم.

 

فارس: به نظر چه عاملی باعث رشد و توسعه ورزش در یک منطقه با مدیریت یک فرد جوان شده است.

رحمانی: شور و ایده‌های یک مدیر جوان در کنار برنامه‌ریزی و توجه به استعدادها و قابلیت‌های منطقه‌ای باعث ایجاد رویدادهای بسیار زیبا و منحصر به فردی خواهد شد، شاید یک ذهن با تجربه ریسک انجام برخی برنامه‌ها و برنامه‌ریزی برای برخی رویدادها را قبول نکند، اما یک ذهن جوان و با انگیزه این رویدادها را برنامه‌ریزی کرده و با حداکثر توان از بروز حواشی جلوگیری می‌کند، این مساله در بسیاری از برنامه‌های رخ داده در زمان مدیریت من وجود داشت. به همین دلیل رمز موفقیت یک مدیر جوان را در مسئولیت‌پذیری، تلاش، خلاقیت، ایده‌پردازی و سعی در انجام آن‌ها می‌دانم. به تازگی نیز با کسب بالاترین آرای  اعضای هیأت‌های استانی از طرف فدراسیون بنده و آقای بیرجندی عضو شورای آموزش فدراسیون انتخاب شدیم.

رمز موفقیت یک مدیر جوان را در مسئولیت پذیری، تلاش، خلاقیت، ایده‌پردازی و سعی در انجام آن‌ها می‌دانم.

فارس: هیأت همگانی یکی هیأت‌ های گسترده در زمینه فعالیت است، در مورد تعداد و فعالیت کمیته‌هایی که زیر نظر هیأت همگانی فعالیت دارند بگوئید؟

رحمانی: دقیقا همین‌طور است هیأت همگانی از لحاظ ابعاد فعالیت بسیار گسترده بوده و بسیاری از کمیته‌های آن هنوز در استان ما فعالیت خود را آغاز نکرده، در واقع در هیأت همگانی ۵۲ کمیته وجود دارد که در ایام کرونا ۳۰ کمیته در استان از این تعداد فعال هستند، این هیأت در شهرستان‌ها نیز فعالیت خود را به خوبی دنبال کرده و در تمامی ۱۴ شهرستان فعال هستیم، هرچند که در برخی از این شهرستان ها فعالیت هیأت همگانی گستردگی و موفقیت بیشتری را توانسته است کسب کنند، بقیه کمیته به علت شیوع ویروس منحوس کرونا و نبود امکانات در استان ما هنوز فعالیت خود را آغاز نکرده‌اند.

فارس: برای رشته‌هایی که اغلب مردم آشنایی با آن‌ها ندارند، چه باید کرد؟

رحمانی: فضای مجازی در جهت معرفی کمیته‌های همگانی به ما کمک بسیار زیادی کرده است در ماه‌های اخیر برای معرفی رشته‌های ورزشی که اخیرا در هیأت همگانی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و یا حتی برای شناساندن برخی از رشته‌های قدیمی همچون یوگا، برنامه‌های مجازی بسیار خوبی طراحی و اجرا شده، و اتفاقا در تعدادی از این رشته‌های ورزشی همچون بادی‌پامپ، پرثوآ و چوگو موفق ظاهر شده‌ایم و توانستیم بیش از ۲ هزار و ۲۲۰ برنامه آموزشی در تمامی شهرستان‌های استان برای پویش‌های اخیر کشوری ضبط کرده و رتبه خوبی در سطح کشور کسب کرده‌ایم و در میل
 برای شناسایی برخی رشته‌های ورزشی که چند سالی است که فعال شدند اما مردم با آن‌ها آشنایی چندانی ندارند نظیر بادی پامپ، پرثوآ، چوگو و حتی حرفه یوگا که قدمتی طولانی دارد؛  از طریق فضای مجازی برنامه‌های زیادی را طراحی و ساخته‌ایم.

با برگزاری سمینارها، ویدیوهای آموزشی و نشر آن در فضای مجازی توانستیم خیلی خوب عمل کنیم و تا حدودی این امر محقق شده، در ایام کرونا و به‌دلیل قرنطینگی اغلب فعالیت‌هایمان را در فضای مجازی و ایجاد چالش‌های زیادی برای رفع کم تحرکی مردم استان به راه انداختیم که استقبال شد و به نتایج خوبی رسیدیم.

فارس: گویا در ورزش‌های چوگو و پرثوآ در استان توانایی بالایی داریم در مورد این ورزش‌ها توضیح دهید؟

رحمانی: پرسوآ نوعی کشتی است که ترکیبی از کشتی پهلوانی و رزمی محسوب می‌شود که اخیرا در استان فعال شده، در مورد چوگو نیز چند سالی است که فعال نیستیم، اما زمانی‌که بودیم در کل کشور توانایی بالایی داشتیم، برای ورزش چوگو نیاز به زمین داریم که با بهبود شرایط کرونا آن را فعال خواهیم کرد، در هر دو رشته  پرسوآ و چوگو در استان پتانسیل بالایی داریم و باید فعالیت را جدی‌تر ادامه داد که در این صورت مطمئنا نتایج بسیار خوبی را در  مسابقات کسب خواهیم کرد.

در گسترش ورزش همگانی راه طولانی در پیش داریم

فارس:آیا راه‌اندازی پویش‌ها و فعالیت‌های که در شبکه‌های مجازی انجام شدند نتیجه بخش بودند؟

رحمانی: بله فعالیت‌های ما در فضای مجازی مورد استقبال زیادی قرار گرفت، علاوه بر پویش ورزش در خانه که شامل تمرینات سبک برای عموم مردم جهت افزایش تحرک بود نیز در پویش آماده‌باش و آوای ورزش در همسایگی با هدف افزایش تحرک و سلامت مردم، برنامه هایی را بطورهمگانی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت شئون اسلامی در نظر گرفتیم که ورزش را از خانه‌ها به فضای باز مانند حیاط خانه‌ها یا مجتمع‌های مسکونی و یا حتی پارک محله با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و شئونات اسلامی توسعه دادیم؛ این برنامه‌ها در قالب برنامه‌های مجازی، تلویزیونی، اینوگرافی، موشن‌گرافی و بروشور بود که در تولید محتوا و اینوگرافی در کشور موفق به کسب مقام شده و در پویش وقت ورزش جز سه استان برتر انتخاب شدیم. اما باید واقع بینانه بگویم هنوز یک صدم از راه نرفته‌ایم و  راه طولانی در پیش داریم.

فارس: در انتخاب کادر اجرایی هیأت و مسئولین کمیته‌ها ملاک اصلی شما تجربه بود یا تحصیلات؟

رحمانی: در ترکیب کادر اجرایی و مسئولین مختلف کمیته و حتی شهرستان‌های تابع استان سعی کرده‌ایم از تلفیقی از با تجربه های ورزش‌های همگانی و دانش‌آموخته‌گان رشته تربیت بدنی استفاده کنیم، این ترکیب باعث حضور جوانان تحصیل کرده در کنار افراد قدیمی و باتجربه شده است و این ترکیب باعث ایجاد موتور محرک قوی در هیأت همگانی خواهد شد.

فارس: در تحقق برنامه‌های شما، صدا و سیما چه میزان موثر بوده است؟

رحمانی: استفاده از فضاهای مختلف ارتباط و اطلاع‌رسانی منوط به رویکرد و چهارچوب استفاده مسئولین  و مدیران دارد، به عنوان مثال در راستای استفاده از فرصت صدا و سیما اگر می‌خواستیم با نام و برند و تبلیغات هیأت همگانی فعالیت کنیم ، قطعا مستلزم صرف هزینه و وقت بسیار زیادی بود اما با رایزنی با مسئولین صدا و سیما در برنامه‌های  تلویزیونی کودک استان به جهت آموزش بازی به بچه‌ها و شناخت به مردم و کودکان و همچنین افزایش روحیه شادی و نشاط، حدود ۱۰ _۱۲ برنامه  هر کدام به مدت ۱۵ _۲۰ دقیقه برگزار شد که مورد استقبال خوبی قرار گرفت.

هیچ احتیاجی به مطرح کردن نام و برند هیأت همگانی نداشتیم و خوشبختانه به نتایج خوبی دست پیدا کرده و اتفاقا در پویش بازی و کودک نیز در کشور مقام چهارم را کسب کردیم.

کم‌تحرکی هزینه بسیار بیشتری نسبت به شیوع کرونا دارد

فارس: بیماری کرونا فرصت خوبی برای پرداختن به ورزش همگانی را فراهم کرد؛ نظر شما در این خصوص چیست و چگونه از این فرصت استفاده کردید؟

رحمانی: من اعتقاد دارم بیماری کرونا و تعطیلی باشگاه‌های ورزشی هزینه‌های بسیار زیادی را برای جامعه ورزش و ورزشکاران به همراه داشته است و بسیاری از باشگاه‌های ورزشی و مربیان آن‌ها به مرز ورشکستگی رسیده‌اند، اما واقعیت این است که کم‌تحرکی هزینه بسیار بیشتری نسبت به شیوع این ویروس منحوس داشته و اثرات آن تا سال‌ها ممکن است در مردم باقی بماند و به همین دلیل باید سعی کنیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از فضاهای باز، مردم به رشته‌های ورزشی که ممنوعیت نداشته و تاثیری در این بیماری منحوس ندارد، بپردازند.

فارس: یکی از برنامه‌های خوب این هیأت پویش ماهیگیری بود، این برنامه چه زمانی برگزاری خواهد شد؟

رحمانی: در استان کرمانشاه سدهای شیان، آزادی، گیلانغرب پتانسیل خوبی برای این برنامه دارند و می‌توان برای برگزاری پویش‌ها استفاده کرد، طی بررسی‌ها و بازدیدهایی که از این سدها داشتم شاهد استقبال عموم مردم در رابطه با ماهیگیری به‌خصوص بصورت خانوادگی بودم، در نظر داریم با بهبود شرایط کرونا و تمهیدات ایمنی لازم پویش ماهیگیری را راه‌اندازی کنیم که این پویش بصورت خانوادگی و در فضایی امن برگزار خواهد شد که بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

فارس: رمز موفقیتتان چیست و چگونه با چالش ها مقابله می کنید؟

رحمانی: من به ورزش‌های همگانی علاقه دارم، از این جهت که در ورزش‌های همگانی خلاقیت بیشتری وجود دارد و در کنار خلاقیت و ایده‌پردازی به دلیل وجود کمیته‌های مختلف باید تلاش بیشتری برا حفظ و تقویت آن‌ها صرف کرد، چالش‌های زیادی وجود دارد، اما همین چالش‌ها باعث موفقیت می‌شوند، در واقع حاشیه‌ها موتور محرکی است، در شرایطی که همه تعریف و تمجیدت کنند  موفق نخواهی شد، هر کجا و در راه موقعیتی باشم سعی می‌کنم کار درست را انجام دهم، نیازسنجی برای ورزش لازم است و بنابر موقعیت باید عملکرد مناسبی داشت.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: ورزشی ورزش رشد کرمانشاه رئیس هیأت همگانی استان کرمانشاه رشته های ورزشی فعالیت خود یک مدیر جوان برنامه ریزی هیأت همگانی ایده پردازی رمز موفقیت تربیت بدنی شهرستان ها فضای مجازی برنامه ها خواهد شد کمیته ها چالش ها ورزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۷۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم

سرپرست دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری وزارت ورزش گفت: با عنایت به مصرف بیش از شش هزار نوع کالای ورزشی در کشور که بالای ۵۰ درصد آن از طریق واردات تامین می‌شود و گردش بالای مالی در این حوزه، بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، شهرام عظیمی با اشاره به این موضوع که دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری با تمام توان در جهت تحقق منویات رهبر انقلاب و شعار سال برنامه‌ریزی خواهد کرد اظهار داشت: درحال جمع‌آوری اطلاعات به منظور مشارکت حداکثری روستاییان در رونق تولید تجهیزات و لوازم ورزشی براساس آمایش سرزمین هستیم و همچنین بدنبـال شناسایی ظرفیت روستائیان و عشایـر سراسرکشور در این حوزه‌ایم.

وی افزود: با عنایت به مصرف بیش از شش هزار نوع کالای ورزشی در کشور که بالای ۵۰ درصد آن از طریق واردات تامین می‌شود و گردش بالای مالی در این حوزه، بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم. براین اساس درآمد و اقتصاد روستا با تولید لوازم ورزشی پایدار و چند هدف دیگر نیز تامین خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت هموطنان ساکن روستا می‌تواند به رونق تولید لوازم ورزشی کمک کرده چرا که هزینه تمام شده آن پایین‌تر است.
در نظر داریم همزمان، با برگزاری جشنواره‌های بومی، محلی در سراسر کشور، بازارچه‌های محلی جهت عرضه تولیدات ورزشی روستائیان احداث شود.

سرپرست دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: قطعاً برگزاری بیش از هزار جشنواره در کشور فرصتی مغتنم برای عرضه لوازم و تجهیزات ورزشی تولید شده توسط ساکنین روستا‌ها خواهد بود. درحال حاضر ۱۵۰ هزار نفر در زمینه تولیدات ورزشی مشغول به کار هستند که با فراهم کردن زمینه ورود روستانشینان و عشایر این آمار توسعه خواهد یافت.

انتهای پیام/

وزارت ورزش و جوانان

دیگر خبرها

  • جزئیات اقدامات منطقه هفت حوض برای توسعه گردشگری مشهد در ۱۴۰۳
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • همایش پیاده‌روی همگانی به مناسبت روز ملی میمند برگزار شد
  • محیط شهری باید برای کودکان شور و نشاط داشته باشد
  • اعتبار ۶ همتی برای توسعه زیرساخت‌های ورزش خراسان رضوی با تحقق مولدسازی
  • فرهنگ پهلوانی باید در تمام عرصه‌های ورزشی تثبیت شود
  • ثبت نام جام هواداری تمدید شد
  • میدان امام (ره) اصفهان جمعه میزبان همایش بزرگ «پهلوان ایرانی»
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان