Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزرای دفاع روسیه و ترکیه تفاهم نامه‌ای درباره ایجاد مرکز مشترکی برای کنترل آتش‌بس در منطقه قره باغ امضاء کردند که در خاک آذربایجان مستقر بوده و اطلاعات مربوط به رعایت آتش‌بس در منطقه درگیری را جمع آوری و تأیید می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که "سرگئی شایگو" وزیر دفاع این کشور و "خلوصی آکار" همتای ترکیه‌ای خود، روز چهارشنبه تفاهم نامه‌ای در خصوص ایجاد یک مرکز روسی-ترکیه‌ای برای کنترل آتش‌بس در منطقه قره باغ امضاء کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وزارت دفاع روسیه یادآور شد که این مرکز مشترک در خاک جمهوری آذربایجان واقع خواهد شد و اطلاعات مربوط به رعایت آتش‌بس در منطقه درگیری قره باغ را جمع آوری و تأیید می‌کند. به طور خاص، این مرکز شکایات، سئوالات یا مشکلات مربوط به نقض توافقنامه صلح بین طرفین مناقشه را بررسی خواهد کرد.

وزیر دفاع روسیه تأکید کرد که این مرکز "پایه و اساس محکم برای حل و فصل درازمدت مناقشه قره باغ بوجود خواهد آورد.

وی یادآور شد که توافقات بدست آمده بین رهبران روسیه، جمهوی آذربایجان و ارمنستان و همچنین آغاز عملیات حفاظت از صلح توسط طرف روسی این امکان را بوجود آورده تا خونریزی‌ها متوقف شود، ثبات در منطقه تضمین شده و شرایط مناسبی برای بازگشت به روال عادی زندگی مردم فراهم شود.

سرگئی شایگو، روز چهارشنبه برای دومین بار طی 24 ساعت گذشته، مذاکرات تلفنی با وزیر دفاع ترکیه انجام داد. طی این گفت‌وگوها ، طرفین بطور مفصل درباره  حل و فصل مناقشه قره باغ تبادل نظر کردند.

روز گذشته، "ماریا زاخارووا" سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تأیید کرد که طرف‌‌های روسی و ترکیه‌ای قصد ایجاد یک مرکز مشترک برای کنترل آتش‌بس در قره باغ که در جمهوری آذربایجان مستقر خواهد بود را دارند. البته به گفته وی، این مرکز هیچ ارتباطی به عملیات حفاظت از صلح روسیه در منطقه نداشته و تنها نیروهای روسی در قره باغ مستقر خواهند بود.

مرکز روسیه-ترکیه در آذربایجان ارتباطی به عملیات صلح قره باغ نداردکرملین: توافق صلح قره باغ به سرنگونی بالگرد روسیه ارتباطی نداردمسکو: توافق صلح قره‌باغ تنها درباره استقرار صلح‌بانان روسی است

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قفقاز ترکیه اخبار روسیه قفقاز ترکیه اخبار روسیه آتش بس در منطقه کنترل آتش بس دفاع روسیه قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۸۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین اقدام مشترک لیورپول و آرنه اسلوت: پیداکردن یک دفاع وسط مطمئن

برای لیورپول، نقل و انتقالات تابستان ۲۰۲۴ از همین حالا آغاز شده‌است

طرفداری | به گزارش فابریتزیو رومانو، سران لیورپول تقویت خط دفاعی را اولویت خود در نقل و انتقالات تابستان ۲۰۲۴ قرار داده‌اند و می‌خواهند با جذب دست کم یک دفاع وسط جدید، مشکلات خود را در این پست برطرف کنند. مدیران لیورپول جستجوها بر سر یافتن مدافعی در دردسترس و تراز اول را آغاز کرده‌ و در همین راستا، نام‌های مختلفی را مورد بررسی قرار داده‌اند. 

بر اساس خبرها، هرچند آرنه اسلوت اختیار چندانی در نقل و انتقالات لیورپول نخواهد داشت، اما مدیران باشگاه قصد دارند دفاع وسط جدید خود را با مشورت سرمربی هلندی انتخاب کنند. لذا آن‌ها پس از بررسی و جمع‌بندی گزینه‌های در دسترس، لیست خود را برای انتخاب نهایی به اسلوت ارائه خواهند داد تا او، تصمیم آخر را در مورد خط دفاعی تیم آینده‌اش اتخاذ کند.

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • صاحب‌نظر روس: ایران الگوی مثال‌زدنی پیشرفت برای شرق و غرب است
  • روسیه «واگنر» را بازسازی کرد تا از تکرار شورش آن جلوگیری کند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • برچیده شدن بزرگترین مرکز تجمع معتادان در منطقه ۷ تهران
  • اولین اقدام مشترک لیورپول و آرنه اسلوت: پیداکردن یک دفاع وسط مطمئن
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک