Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدی از فعالیت ۱۶۴ مرکز تحقیقاتی در زمینه مباحث غیرپزشکی از جمله فنی، مهندسی، کشاورزی در دانشگاه آزاد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «عبداله محمدی» در اولین نشست دبیرخانه کنسرسیوم غذا و امنیت غذایی دانشگاه آزاداسلامی که در واحد اراک برگزار شد، به حمایت دانشگاه آزاد اسلامی از کنسرسیوم‌ها و مراکز تحقیقاتی اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل تشکیل کنسرسیوم حول مرکز تحقیقات امنیت غذایی اراک علاقه‌مندی و توانمندی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک است که این دبیرخانه در واحد اراک مستقر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل پژوهشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: سایر مراکز تحقیقات همکاری لازم با این مرکز را دارند و این دبیرخانه پویا است و به صورت دوره‌ای  برنامه های در همه واحدهای علاقه‌مند برگزار و از توانمندی آنها نیز استفاده می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در ابتدا با ماموریت آموزشی شروع به کار کرد، افزود: در حدود دو دهه فعالیت به این نتیجه رسید که اگر امور تحقیقاتی را به کار خود اضافه نکند به موفقیت نمی‌رسد و رسالت دانشگاه آزاد اسلامی تحقق نمیابد.

 

این مقام مسئول ادامه داد: در سال ۸۵ مجوز نخستین مرکز تحقیقاتی در زمینه آب به یکی از واحدهای دانشگاهی داده شد و تا کنون مجوز ۱۸۷ مرکز تحقیقاتی در سطح دانشگاه آزاد اسلامی صادر شده است.

 

محمدی با بیان اینکه از این تعداد ۲۳ مرکز لغو مجوز شده اند، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۶۴ مرکز تحقیقاتی در زمینه مباحث غیرپزشکی از جمله فنی، مهندسی، کشاورزی و غیره فعالیت می‌کنند.

مدیرکل پژوهشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی  همچنین به فعالیت 39 مرکز تحقیقاتی در زمینه پزشکی اشاره کرد و ادامه داد: در مجموع بیش از ۲۰۰ مرکز تحقیقاتی در سطح دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی درصورت نیاز امکانات لازم در اختیار کنسرسیوم‌ها قرار می‌دهد، بیان کرد: کنسرسیوم امنیت غذایی برای سایرین الگو است و تلاش می‌کند تا سایرین با یگدیگر ارتباط داشته باشند تا لایه دوم شبکه نیز تشکیل شود.

 

در ادامه این جلسه «افشین اسماعیلی‌فر» نیز در این جلسه با اشاره به اینکه امنیت غذایی دسترسی همه مردم و آحاد جامعه به مواد غذایی سالم است، گفت: افزایش گرسنگی در جهان، عدم وجود تعادل در رژیم غذایی و در معرض نابودی قرار گرفتن محیط زیست ۳ چالش عمده در حوزه غذایی است که باید مدیریت علمی مبتنی بر دانش و تکنولوژی انجام شود.

 

رئیس پژوهشکده امنیت غذایی دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه توسعه پایدار ایجاد تعادل بین توسعه منابع و محیط زیست است، افزود: پایداری در حوزه منابع طبیعی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی مورد بررسی قرار می‌گیرد و زمانی توسعه پایدار می‌شود که اجتماع، محیط زیست و اقتصاد در نقطه‌ای به تعادل برسند.

 

وی اضافه کرد: امروز تهدیدات نظامی جای خود را به تهدیدات اقتصادی دادند که می‌توان به تورم، میزان تولید ناخالص داخلی، سرانه ذخیره ارزی، قدرت خرید و سایر مسائل اشاره کرد.

 

رئیس پژوهشکده امنیت غذایی با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب مبنی بر اقتصاد مقاومتی، ادامه داد: در سیاست‌های کلی اقتصاد مقادمتی توسط مقام معظم رهبری، از ۲۴ بند حدود ۸ بند تاکید در حوزه کشاورزی است به طوری که در زمینه امنیت غذایی بر افزایش کمی و کیفی تولید تاکید شده است.

 

اسماعیلی‌فر خودکفایی در تولیدمحصولات غذایی یکی از شاخص‌های مهم و تاثیرگذار در زمینه امنیت غذایی دانست و  بیان کرد: از سال ۸۰ به بعد در محصولاتی از جمله گندم و برنج نسبت به سایر مواد غذایی ضریب خودکفایی پایین آمده است.

 

این مقام مسئول ادامه دا: پژوهشکده امنیت غذایی از بدو تاسیس ۴ محور از جمله عقد تفاهم‌نامه ملی و بین‌المللی در حوزه‌های تحقیقاتی پژوهشکده، معرفی ارقام جدید دانه‌های روغنی، مدیریت آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز، ایجاد بانک بذر دانه‌های روغنی و کنترل کیفیت را به عنوان اولویت کاری خود تعیین کرد و در این راستا اقدام می‌کند.

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: استان مرکزی اراک دانشگاه آزاد اسلامی مرکز تحقیقاتی در زمینه دانشگاه آزاد اسلامی امنیت غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۸۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، در راستای ایجاد و گسترش تعامل و همکاری‌های علمی - تحقیقاتی و آموزشی، تفاهم‌نامه‌ای بین دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس با امضای آرش رنجبران رئیس دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و حمید قاطع مدیرعامل شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس منعقد شد.

این تفاهم‌نامه با هدف راه‌اندازی مرکز تحقیق، توسعه و توانمندسازی شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس و استفاده بهینه از توانمندی‌های علمی، فنی، آموزشی و پژوهشی با محور سکوی «ست» منعقد شده است.

همکاری در زمینه برگزاری همایش مشترک و تشکیل دوره‌های تخصصی و آموزشی، انجام طرح‌های مشترک تحقیقاتی و مطالعاتی، همکاری در زمینه تألیف، ترجمه اسناد، کتب و مدارک علمی - آموزشی، ارائه دوره‌های آموزشی مشترک به‌منظور تربیت نیروی انسانی متخصص در مقاطع مختلف تحصیل، همکاری در زمینه دوره‌های کارآموزی و کارورزی دانشجویان و انجام پروژه‌های پژوهشی در قالب پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی و جهت‌دهی پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی به سمت نیاز‌های شرکت از موضوعات این تفاهم‌نامه است.

این تفاهم‌نامه در ۱۴ ماده و به مدت یک سال به امضای طرفین رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • تحصیل در دانشگاه آزاد ممسنی با کمترین هزینه/ تعامل با شهرداری نورآباد براساس رویکرد فناوری
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • علی‌اف: فعالیت مرکز نظارت مشترک روسیه و ترکیه به پایان رسید